Xenon verlichting

Plaats hier je handleiding of link van een uitgevoerde mod of reparatie! Of stel hier je vraag hoe je een mod o.i.d. moet uitvoeren.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Destynx

Xenon verlichting

Bericht door Destynx » do 27 feb 2014, 8:26 pm

Aangezien van de laatste How To voor Xenon verlichting de afbeeldingen zijn verdwenen, maak ik er zelf even eentje.

De standaard verlichting van de Puma is op zijn zachtst gezegd ondermaats, en in het donker niet bepaald veilig in mijn opinie, dus was het voor mij al snel duidelijk dat er Xenon verlichting in moest komen. (Veel zullen het met mij eens zijn)

Eerst heb je de goede set nodig.
Voor de Puma heb je Hb3/9005 lampen nodig. Dan kun je nog kiezen uit verschillende kleurtemperaturen.
Ik heb zelf 6000k, dat is helder wit licht, en daar zie je waarschijnlijk het meest mee.
Hieronder een overzichtje van de verschillende opties:

-4300k is geel/wit licht, vergelijkbaar met halogeen
-5000k is standaard wit licht
-6000k is helder wit licht
-8000k is helder wit licht met blauwe schittering
-12000k is diep blauw licht (richting paars)

Het inbouwen is heel eenvoudig, maar je zal wel even een gaatje moeten boren in het kapje van je lamp om de kabels doorheen te laten lopen.

Raak de lampen zelf niet aan! Hiervan gaan ze kapot!

Eerst moet je je lampen verwijderen, heel simpel.
Het handigst is om eerst het frontje met het Ford logo te verwijderen.

Afbeelding

Daarna kan je bij de schroeven van de koplampen die er achter zitten.

Afbeelding
Draai de knoppen waar deze schroeven in zaten een slag. Verwijder de andere 2 schroeven die boven aan de lamp zitten.

Haal beide koplampen er uit.

Verwijder nu de 2 clipjes van het kapje en haal het kapje los

Boor hier nu een gat van ongeveer 23mm in ter hoogte van de middelste lamp.
Bevestig hier de rubber grommet in waar de kabeltjes doorheen lopen.

Afbeelding

Monteer je nieuwe Xenon lampjes in de middelste openingen.

Zet je lamp weer in elkaar

Nu is het nog een kwestie om een goed plekje te vinden voor beide balasten.
Er wordt bevestigings- materiaal meegeleverd, maar ik heb ze gewoon goed vastgeklemd. Zorg wel dat ze niet te veel heen en weer kunnen, en niet in de buurt van warme dingen worden bevestigd.

Sluit alles weer aan, zet je units terug, en kijk of ze het doen voordat je alles weer vastschroeft.

Succes!
Laatst gewijzigd door Destynx op do 27 feb 2014, 11:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie