Remklauwen reviseren

Plaats hier je handleiding of link van een uitgevoerde mod of reparatie! Of stel hier je vraag hoe je een mod o.i.d. moet uitvoeren.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Remklauwen reviseren

Bericht door Sjoerd » wo 13 jun 2012, 6:16 pm

Zoals in mijn projecttopic al staat heb ik onlangs mijn remklauwen gereviseerd. Dit is een mooie klus en zeker veel goedkoper als nieuwe klauwen kopen. De volgende link staat een goede beschrijving hoe dit op een Mondeo gebeurt. Het principe is precies hetzelfde:

http://www.talkford.com/topic/147497-mk ... ild-guide/

Wanneer je geen compressor hebt kun je het ook met een goede fietspomp er uit persen. Het gaat alleen een stuk minder gemakkelijk! Let er goed op dat wanneer je luchtdruk gebruikt de remzuiger er met een enorme klapper uit komt. Aan te raden valt dan ook een stukje hout te plaatsen tussen de zuiger en de klauw. Dit zorgt dat hij niet helemaal er uit komt, maar wel door zijn rubber heen. Er is goede kans dat ze anders gaan vliegen, met alle gevolgen van dien. Er zal maar een lichaamsdeel geraakt worden door toch een flink stuk staal met een grote snelheid.. :?

Let vooral heel goed op ook bij het schoonmaken van de zuiger en de opening hiervoor in de klauw. Elk stofje of bubbeltje roest kan er voor zorgen dat het rubber niet lekker zit. Het is dan ook bijna onmogelijk de zuiger er in te duwen.

Een revisiesetje kost je +/- €25. De revisie moet voor een geoefende hobbyist in een uurtje of 3-4 te doen zijn, afhankelijk of je ze wil verven of niet.


Sjoerd

Plaats reactie