interieurdelen en exterieurdelen bekleden met carbonfolie

Plaats hier je handleiding of link van een uitgevoerde mod of reparatie! Of stel hier je vraag hoe je een mod o.i.d. moet uitvoeren.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

robster-f

interieurdelen en exterieurdelen bekleden met carbonfolie

Bericht door robster-f » wo 19 okt 2011, 5:56 pm

Beste mede pumadrivers,

Afgelopen periode heb ik een aantal delen van mijn puma gewrapt (of hoe ze dat ook noemen) met carbonfolie, Ik dacht laat ik hier maar eens een how to van maken misschien dat 1 van jullie er ook wat aan heeft.

Benodigheden:
- een goede schaar
- een pen
- een mesje die erg scherp is of een goedkope die naderhand weggegooit kan worden
- carbonfolie ( hier is veel keuze in ene is erg prijzig, ikzelf heb gewerkt met carbonfolie uit china die ik op ebay heb gekocht voor een prikkie maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk)
- Een fohn
- Een vrije dag
- geduld, geduld en nog eens geduld
-gereedschap om de delen te demonteren en monteren.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

hier het carbonfolie dat ik heb gebruikt. helaas werd dit opgevouwen naar me toe gezonden maar de kreukels gingen er goed uit door te fohnen en het folie goed strak te trekken.

Dan neem je een onderdeel van je puma ik heb de grill als voorbeeld genomen. en op de achterkant van het carbonfolie maak je een ruwe schets en knip je het folie in waar de balkes zitten.

Dan zorg je dat je aan beide kanten folie overhoud en dan begin je aan de ene kant met het folie mooi op het oppervlakte te krijgen, lukt dit niet goed dan moet je even een beetje fohnen alleen dan moet je voorzichtig het folie strak trekken anders kan het scheuren. (ontstaan er bellen dan kan je die inprikken met een naald dan weer een beetje fohnen en dan kan je het netjes plakken)


Als je uiteindelijk het oppervlakte van de grill netjes hebt geplakt dan knippen we het folie rond dus knip je er ruim omheen dat je rond de 2 cm folie overhoud aan beide kanten. Dan knip je het deel wat ''overtollig'' is om de cm in. en dan plak je dat stuk voor stuk vast je vouwt het zegmaar om het randje heen maar zorg dat je dit steeds goed strak aantrekt voor een glad en mooi resultaat(aan de onderkant van de grill dus hoeft niet super netjes want dat is niet zichtbaar.


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

hier heb ik 1 deel gedaan (dit is nog niet super netjes en is aan 1 kant omgevouwen maar oefening baart kunst en zo kwam ik erachter dat t nog mooier strakker en beter zit met de hierboven beschreven methode)

Als je uiteindelijk de hele grill hebt gedaan dan kan je de opstaande randjes gaan wegsnijden met een scherp mesje of je kan een goedkoopmesje warm branden op het gasfornuis en dan hoef je het alleen tegen het folie aan te drukken en brand je er als het ware doorheen.(de opstaande randjes zijn onvermijdbaar bij de verticale verbintingen zie foto hierboven)

Het eindresultaat:


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

hier mijn grill gemonteerd

Volgende delen heb ik ook gewrapt:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

De onderste grill (deze is nog een stuk netter gelukt als de grill die ik als voorbeeld heb gebruikt)


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Mijn ventilatoren in het interieur (ziet er toch net wat sportiever uit vind ik zelf)

Daarnaast heb ik ook het bakje tussen de voorstoelen gedaan alleen hier heb ik geen foto van gemaakt:(

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

Plaats reactie