Hoe de bekleding los te krijgen?

Plaats hier je handleiding of link van een uitgevoerde mod of reparatie! Of stel hier je vraag hoe je een mod o.i.d. moet uitvoeren.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
TopGear

Hoe de bekleding los te krijgen?

Bericht door TopGear » di 05 aug 2008, 10:45 am

edit gabbagirl: post nav roest topic gesplitst!!

Wat een gedoe allemaal :?

Ik heb nog geen roest geconstateerd bij de dorpels e.d. (afkloppen), maar heb steeds meer het idee dat het wel eens verstandig zou kunnen zijn om alle bekleding er eens uit te halen - aan de binnenkant, en bij de wielen e.d.. Alleen: hoe doe je dat? Heb geen zin om de boel kapot te trekken of zo. Lekker suf he? Een pracht van een Puma en 2 linkerhanden :oops:

TopGear (net terug van vakantie)

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » za 09 aug 2008, 1:59 pm

@ Topgear: da's wel even een klusje, ik heb 't npaar maanden geleden gedaan. In het kort:
- accupolen losmaken
- 15 minuten wachten
- afdekkapje over de stoelrails (tussen stoel en deur) weghalen. Beetje raar werkje, je moet 't min of meer omhoog wippen.
- Stekkertjes lostrekken
- Stoelen verwijderen
- Beugel waaraan de gordel zit losdraaien: grote torxbout, lastig los te krijgen als je niet de goede bit hebt
- Pookknop losdraaien en pookhoes verwijderen
- Handremhoes verwijderen
- Telefoonvakje verwijderen
- Deurrubbers voorzichtig omhoog trekken. De bekleding zit met kunstof profielen onder de deurrubbers gehaakt, let op dat je die niet stuktrekt!
- Je kunt nu de hele bekleding eruit halen.

Even een klusje, maar je kunt er wel perfect bij om evt. roest weg te halen. Ik had drie kleine plekken in de bodemplaat.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Plaats reactie