Plaatsen van neon leds in de deur

Plaats hier je handleiding of link van een uitgevoerde mod of reparatie! Of stel hier je vraag hoe je een mod o.i.d. moet uitvoeren.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Plaatsen van neon leds in de deur

Bericht door gabbagirl » ma 11 jun 2007, 8:32 am

Uitleg van 1 van onze (ex)leden:
Ik had 12 leds in beide kanten van de deuren.

Van die 3 mm leds met een houdertje, deze passen precies in het gat wat je boort in het plastic. Voor de precies beschrijving leest en huivert.
----------------------

- De leds kunnen makkelijk meelopen op de bedrading van de elctrisch bedienbare buitenspiegels (schema zwerft ergens op het forum en anders taat hij op mijn website, indien gewenst plaats ik wel een link).
- Als je het zijpaneel erafhaalt (en je hebt geen electrisch bedienbare spiegels) kan je de zwarte "plugs" waar normaal de spiegels inzitten gebruiken om de bedrading op aan te sluiten van de binnen verlichting. (LET OP: WEERSTAND GEBRUIKEN!!! anders worden ze blauw oranje en zwart en zijn ze kaduk)
- Voor mijn deuren heb ik gebruik gemaakt van de allerfelste leds.
- De leds passen in een mooie socket welke precies in het gat past wat je aan de onderkant boort. Als je niet van die blauwe puntjes wilt maar een mooie gloed als je de deur open doen moet je ze allemaal gladschuren met het "sokje" waar ze in zitten. Dan komt er een mooie blauwe gloed als je de deur opendoet. en 12 leds geven een HELE blauwe gloed :lol: .
Bovendien is dit legaal omdat je de bestaande bedrading van de spiegels gebruikt om de binnen verlichting "om te leiden" gaan deze leds alleen maar branden als de deur opengaat. Dus het is ook niet zo dat je helemaal verblind ben als je de binnen verlichting aanzet.

Omdat ik alles toen al omgeleid had was neon in de portierbakken helemaal simpel. Je haalt bij de plaatselijke computer boer een CCFL in de kleur die je wilt, boort een heeeeeeel klein gaat naar de achterkant van het paneel. Laat de ccfl "meestromen" et voila. Ook de portier bak is nu fel verlicht bij het opendoen van de deur.
Laatst gewijzigd door gabbagirl op vr 18 jan 2008, 9:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie