Speakermaten Ford Puma

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door MiniMan » za 16 okt 2010, 3:22 pm

Ze zitten er in 16 cm, hoefde verder alleen 4 gaatjes voor de schroeven te boren en de originele speakerstekker aan te passen. :wink:

Deze zitten er trouwens in, Polk Audio db6501.
Afbeelding
Opvallend is trouwens dat de inbouwdiepte kleiner is al de originele. :party:

Foto's zulle binnenkort volgen in het project topic.
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

pumadennis

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door pumadennis » vr 19 nov 2010, 10:11 am

Ik wou sjakkes even bedanken voor het verkeerd verstrekken van informatie :P ik mooi 5 bij 7 speakers besteld... dus alles binnen ik haal het paneel eraf en wat zien we :O
er zit een 13cm en een 16cm gat in... nu heb ik er een eigengemaakte 3weg composet ingezet van rockford dus 16cm woofertje 13 cm woofertje en een tweeter :D

maar het kan dus zijn dat maten afwijken misschien dat sjakkes zijn puma wel 5x7 heeft maar die van mij in ieder geval niet :P

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door MiniMan » vr 19 nov 2010, 11:09 am

pumadennis schreef:Ik wou sjakkes even bedanken voor het verkeerd verstrekken van informatie :P ik mooi 5 bij 7 speakers besteld... dus alles binnen ik haal het paneel eraf en wat zien we :O
er zit een 13cm en een 16cm gat in... nu heb ik er een eigengemaakte 3weg composet ingezet van rockford dus 16cm woofertje 13 cm woofertje en een tweeter :D

maar het kan dus zijn dat maten afwijken misschien dat sjakkes zijn puma wel 5x7 heeft maar die van mij in ieder geval niet :P
het kan ook zijn dat er bij jouw al andere speakers in zaten, dus geen originele :wink:
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

pumadennis

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door pumadennis » vr 19 nov 2010, 11:16 am

uhm mijn auto is orgineel :P ik ken de vorige eigenaar en die heeft m nieuw gekocht...

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door MiniMan » vr 19 nov 2010, 11:44 am

pumadennis schreef:uhm mijn auto is orgineel :P ik ken de vorige eigenaar en die heeft m nieuw gekocht...
oke, maar volgens mij zitten er ook 5x7 achterin
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

pumadennis

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door pumadennis » vr 19 nov 2010, 12:02 pm

zou er dan toch verschil in zitten met welk jaar je puma is of welke editie.. ik heb de 2000 century..

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door Passiepooh » vr 19 nov 2010, 12:05 pm

pumadennis schreef:Ik wou sjakkes even bedanken voor het verkeerd verstrekken van informatie :P ik mooi 5 bij 7 speakers besteld... dus alles binnen ik haal het paneel eraf en wat zien we :O
er zit een 13cm en een 16cm gat in... nu heb ik er een eigengemaakte 3weg composet ingezet van rockford dus 16cm woofertje 13 cm woofertje en een tweeter :D

maar het kan dus zijn dat maten afwijken misschien dat sjakkes zijn puma wel 5x7 heeft maar die van mij in ieder geval niet :P
Als het goed is zou je inmiddels moeten weten dat er nagenoeg geen enkele puma standaard dezelfde dingen heeft :wink:

Daarbij als je een nieuw setje koopt, kan je altijd nog de set terugbrengen en omruilen voor een ander als het goed is :wink: :P
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door Sjoerd » vr 19 nov 2010, 1:17 pm

pumadennis schreef:zou er dan toch verschil in zitten met welk jaar je puma is of welke editie.. ik heb de 2000 century..
Ja dat zit er. Heb al eens speakers uit een 2000'er in mijn '99-er proberen te zetten maar dat paste dus ook niet..

puma sjakkes

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door puma sjakkes » zo 21 nov 2010, 9:35 pm

bedenk me net dat de century edition al een door ford ingebouwde versterker heeft (en waarschijnlijk dus ook andere speakers heeft). mijn puma is van 98 en daar pastten ze toch echt wel in. heb ze hier nog liggen, heb ze destijds eruit gehaald omdat ik voor voorin een 16 cm composet had gekocht maar die pastte niet, en toen de composet maar achterin heb gezet.

pumadennis

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door pumadennis » ma 22 nov 2010, 9:21 am

puma sjakkes schreef:bedenk me net dat de century edition al een door ford ingebouwde versterker heeft (en waarschijnlijk dus ook andere speakers heeft). mijn puma is van 98 en daar pastten ze toch echt wel in. heb ze hier nog liggen, heb ze destijds eruit gehaald omdat ik voor voorin een 16 cm composet had gekocht maar die pastte niet, en toen de composet maar achterin heb gezet.
Klopt ik heb het ff nagezocht en de puma's met versterker hebben dit die hebben dus een aangepaste bak waar een 16 en 13cm speaker in zit... ook is het zo dat de 16cm zo afgesteld is dat het lage/midden tonen zijn en de 13cm hoge tonen is...
Hier kwam ik namelijk achter bij het aansluiten van mijn set...

maargoed hebben we allemaal weer wat geleeerd

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door MiniMan » ma 22 nov 2010, 10:58 am

Weet ik dat ook weer.
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door MiniMan » di 26 jul 2011, 1:52 pm

Weet iemand of er toevallig 6x9 achter past, maatje groter is altijd leuk natuurlijk :wink:
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

pumadennis

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door pumadennis » do 28 jul 2011, 6:37 am

nee gaat niet passen het is een 16cm en een 13 cm gat... wat je wel kan doen is een 16cm compo pakkeen en dat 13cm gat dicht maken en daar je tweeter in zetten... h eb ik ook gedaan en dat klinkt echt vet :D

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door MiniMan » do 28 jul 2011, 3:14 pm

Ik heb een '98 die hebben 1 ovale volgens meerdre hier op het forum

Maar volgens mij hebben de puma's na een bepaalt bouwjaar, die met die remlicht achterin de klep 4 boxen achterin.
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

pumadennis

Re: Speakermaten Ford Puma

Bericht door pumadennis » vr 29 jul 2011, 11:02 am

MiniMan schreef:Ik heb een '98 die hebben 1 ovale volgens meerdre hier op het forum

Maar volgens mij hebben de puma's na een bepaalt bouwjaar, die met die remlicht achterin de klep 4 boxen achterin.
die van mij is uit 2000 maar heb geen remlicht in de klep... misschien dat het vanaf de century edition is.. wat sjakkes zegt klopt wel als je een versterkertje achterin hebt dan is het 99% kans dat je 4 speakers hebt achterin...

Plaats reactie