Diameter boxjes

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Gast

Diameter boxjes

Bericht door Gast » vr 07 okt 2005, 3:26 pm

heey mensen,

Ik wil mijn standaard boxjes er voor en achter uit hebben, en deze vervangen voor 4 nieuwe met iets meer geluidskwaliteit. Weet iemand de diameter ervan, wat ik zo her en der heb gehoord is het een moeilijke maat.

iemand nog suggesties? (linkjes o.i.d.)

Gegroet pumabitch

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » vr 07 okt 2005, 5:31 pm

Voor zijn ze 6,5" oftewel 16,5 cm. Achter zijn ze 5" x 8" (ovaal dus).
Ik heb gelezen dat ze er achter met een beetje moeite ook 6x9 inkrijgen (en meer gangbare maat).

Gast

Bericht door Gast » zo 16 okt 2005, 3:33 pm

Heb gister wat rondgezocht, en heb perfect passende JBL speakers gevonden precies wat ik zocht, die kerel die me dat verkocht zei dat hij het wel zou inbouwen omdat de puma een moeilijke auto was en er wat aangepast moest worden hoogst waarschijnlijk. Omdat wat ik zocht (3-weg minimaal 50 watt rms en 16,5 cm) bijna niet voor de puma te krijgen was.

Maar goed zo eigenwijs als ik ben, toch maar meegenomen en zonder enige aanpassing (nou ja het schuim moest ik wel weghalen) pasten ze perfect, heb nu tenminste fatsoenlijk geluid voorin :P

Gast

Bericht door Gast » wo 26 apr 2006, 5:10 pm

Sinds gister heb ik nieuwe speakers voorin de auto. Echter er zaten en dus zitten speakers in van 13 cm.

Nu wil ik achter ook gaan aanpassen maar kan iemand misschien een paar tips geven qua inbouw? Of welke boxen ik het beste kan nemen?

(ps: ik heb geen versterker)

Gast

Bericht door Gast » wo 26 apr 2006, 8:17 pm

Zorn schreef:Sinds gister heb ik nieuwe speakers voorin de auto. Echter er zaten en dus zitten speakers in van 13 cm.

Nu wil ik achter ook gaan aanpassen maar kan iemand misschien een paar tips geven qua inbouw? Of welke boxen ik het beste kan nemen?

(ps: ik heb geen versterker)
Als het achter wel gewoon klopt

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... cts_id=791

Gast

Bericht door Gast » vr 02 jun 2006, 8:38 pm

Hallo, ik ben momenteel ook bezig om mn speakers te vervangen. Als ik het me nog goed herinner hadden we vroeger op ons forum een link staan naar (volgens mij een duitse site) waar allemaal foto's stonden over hoe je de voor en achter speakers kon vervangen. weet iemand waar ik die link kan vinden of heeft iemand zelf foto's van zijn eigen montage?

X-tof

Bericht door X-tof » za 03 jun 2006, 9:41 am

Ik denk da je deze site bedoelt:

http://www.lueneburg.net/vereine/fordcl ... e_puma.htm

maar hier staat precies niets in over boxen ombouwen...

X-tof

Gast

Bericht door Gast » za 03 jun 2006, 2:30 pm

Thanks! DIt is idd de site die ik bedoelde. Klopt maar er staat wel hoe je bij de speakers kunt komen!!! Groeten

X-tof

Bericht door X-tof » vr 11 mei 2007, 8:06 am

Even ter verduidelijking:
Pumagirl zegt voorin 16,5cm en Zorn zegt 13cm diameter.
Welke is het nu juist? of scheelt dit van bouwjaar.

Ik heb speakers van sony zien staan: 2wegs, 150 watt, 40 euro
Goede keuze? want ik ken er namelijk niets van

Gast

Bericht door Gast » vr 11 mei 2007, 2:43 pm

Naar mijn weten zit er voorin 13 cm speakers.

Voor de liefhebbers, ik heb nog een setje Hertz High Power speakers liggen. 13 cm, nominaal vermogen van 75 watt. Hebben slechts 3 maanden in m?n vorige auto gezeten. Nieuwprijs toenertijd 139 euro. Mocht je intresse hebben dan kun je me wel ff een pm sturen :wink: .


<MP>

Gast

Bericht door Gast » za 12 mei 2007, 4:02 pm

standaard zit er 13 cm met een verloopring voorin de puma. Verloopring en speaker eruit en dan 16,5 cm erin.


That's the way to go :wink:

Plaats reactie