Versterker en subwoofer

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Versterker en subwoofer

Bericht door gabbagirl » wo 09 jul 2008, 8:53 am

Ik overweeg om maar eens mijn geluidsinstallatie uit te breiden met een versterker en subwoofer voor een wat prettiger basgeluid in mijn Pumaatje. Kan dit gewoon op de originele Ford radio worden aangesloten of heeft dat weinig effect? Omdat de bas beperkt wordt door deze radio..Meen mij te herrinneren dat daar hierover al eerder is gesproken, maar ken da so gauw nie vinduh :wink:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 09 jul 2008, 9:18 am

Goeie vraag, loop nl. met 'tzelfde idee!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » wo 09 jul 2008, 1:07 pm

sluit ik ff aan :wink:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 09 jul 2008, 4:15 pm

de orginele radio heeft geen uitgang voor versterkers maar deze kunnen wel gemaakt worden, hier zijn kastjes voor die je op de uitgangen van de radio aansluit

Bazzie

Bericht door Bazzie » do 10 jul 2008, 3:45 pm

Het is wel mogelijk heb ik ook bij een kameraad van me in de auto gemaakt. Dan sluit je de speaker draden aan op de kastje en daar kun je dan je tulp stekkers voor de versterker in pluggen.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 10 jul 2008, 3:49 pm

Ok, dus het kan...maar heb je dan ook beter geluid, omdat ik dus had gehoord dat de bas gedempd wordt door onze originele radio..is dat dan niet met de versterker+subwoofer?

Bazzie

Bericht door Bazzie » do 10 jul 2008, 3:52 pm

De bass wordt dan niet gedempt... de versterker zit immers na de radio en versterkt dus het signaal.. Gewoon laten doen dus :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 10 jul 2008, 3:54 pm

Ok dan...
thnx!

Nog tips voor merk versterker/merk subwoofer?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 10 jul 2008, 4:47 pm

Bazzie schreef:De bass wordt dan niet gedempt... de versterker zit immers na de radio en versterkt dus het signaal.. Gewoon laten doen dus :wink:
?dus hij word wel gedemt want hij zit achter de radio en de radio vermindert de bass op hoog volume maar als jij versterkers aan schaft meestal zijn die instelbaar en kun je dus de bass zwaarder zetten zelf heb ik een apparte versterker voor de sub met een apparte knop voor de bass te regelen je wilt echt niet continu de bass vol open hebben met een goeie sub :wink:

Bazzie

Bericht door Bazzie » do 10 jul 2008, 4:56 pm

R.A.T. RACING schreef: ?dus hij word wel gedemt want hij zit achter de radio en de radio vermindert de bass op hoog volume :wink:

Nog nooit van gehoord... zal het morgen eens testen...

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 10 jul 2008, 6:01 pm

zat ff te surfen en kwam bij de remcoshop terecht...aan de naam kan het niet liggen :twisted: moet een goeie shop zijn :wink:

maar is dit wat:
http://www.remcoshop.nl/RCAudio.sf/?Obj ... r%20Set%22

of dit:
http://www.remcoshop.nl/RCAudio.sf/?Obj ... x%20set%22

Of zijn dit soort aanbiedingen echt bagger?

Zie trouwens dat ze in Den Haag vlakbij mijn werk zitten, maar eens ook vragen of ze ons mss willen sponsoren met de EFPM :twisted:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 10 jul 2008, 6:09 pm

voor dat geld verwacht ik niet veel
informeer een bij brum misschien wil die iets sponseren die is een audio zaak begonnen met goeie merken wel wat duurder dan dit maar verschil hoor je zeker

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 10 jul 2008, 6:25 pm

ga ik doen, dank je voor de tip!

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 10 jul 2008, 8:21 pm

dat van remcoshop lijkt me niet veel.. ik ga voor audio spullen meestal naar autoshop manders in roermond.. zie ook www.autoshopmanders.nl

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » vr 11 jul 2008, 6:37 am

puma sjakkes schreef:dat van remcoshop lijkt me niet veel.. ik ga voor audio spullen meestal naar autoshop manders in roermond.. zie ook www.autoshopmanders.nl
Weet dat de Ka-club bezig is/was om daar een kortingsbedrijf van te maken. Wellicht ook iets voor ons?
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Plaats reactie