Ipod en Ford radio/cd 6000 systeem

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » wo 20 feb 2008, 1:59 pm

ik dacht dat dit soort systemen in nederland niet legaal waren? :roll:

crz

Bericht door crz » wo 20 feb 2008, 2:41 pm

In Nederland dus juist wel :wink:.

crz

Bericht door crz » za 23 feb 2008, 4:35 pm

Nou, ik heb em zojuist geprobeerd.

Ik drukte em in de sigarettenaansteker, sluit ipod aan op apparaatje, apparaatje aan, druk op de search-knop die een vrije frequentie zoekt, en er gebeurt niks. Ik druk nog eens, gebeurt weer niks. Dan maar zelf een frequentie zoeken. Na 10 minuten eindelijk voor elkaar, hoor ik amper geluid. Ipod op dashboard gelegd, toen werd het beter. Ik leun achterover om het even te evalueren, hoor ik ineens ruis :shock:. Deja vu met Mr. Bean aflevering? Komt er dus op neer dat ik de ipod zover mogelijk tegen de voorruit aan moet leggen voor enigzins normaal geluid, en het geluid DAT ik dan heb, daar is de geluidskwaliteit ronduit belabberd van. Ik vind dat normaal gesproken al van radiozenders, ook al heb je prima ontvangst, maar dit was echt bedroevend.

Kosten: 79 euro + benzine om em te halen, + benzine om em terug te brengen want dit is echt een kansloos kutapparaat!!

Excuse my french, heb mn dag niet. :evil:

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » za 23 feb 2008, 5:24 pm

dat sucks behoorlijk idd :?

X-tof

Bericht door X-tof » zo 24 feb 2008, 5:33 pm

Welk merk was het? van Kensington toevallig? die van mij kostte ook zoiets en werkt prima

crz

Bericht door crz » ma 25 feb 2008, 12:49 pm

@ Jacco: nog niet zeker of ik er ben in Assen, als ik er wel ben zal ik het zeker doen!

@ X-tof: van Kensington ja... Heb em zojuist teruggebracht en geld terug gekregen.

crz

Bericht door crz » ma 26 mei 2008, 8:19 pm

Ik zie trouwens dat jij een andere radio hebt dan ik Jack. Zit er op die van mij ook een CD-wisselaar aansluiting dan?

Zie foto in mijn garage.

crz

Bericht door crz » ma 26 mei 2008, 8:36 pm

Ik had op die Icepod website wel gekeken, en volgens mij moet het wel lukken. Ford Easy Soundsystem 6000 EON met RDS.

Welke Gateway heb jij trouwens? Ik kan niet zo goed wijs worden welke versie nou wat heeft/doet.... vaag. Als dit ooit nog voor elkaar komt ben ik de gelukkigste man op de wereld :wink:.

crz

Bericht door crz » ma 26 mei 2008, 8:58 pm

Haha oke, duidelijk!
Wat kun je met die USB-aansluiting doen behalve flash/usb-stick aansluiten?

crz

Bericht door crz » ma 26 mei 2008, 9:09 pm

Heb geloof ik de Dension Gateway 100 Ford ACP 12 pin GW15FO1 nodig, die kost rond de 120 EUR. Daar moet je nog wel een dockcable los bij kopen van 49 EUR? Veel geld voor zo'n kabeltje...

Hier staat een compatibility-lijstje: http://www.navishop.nl/download/dension.pdf

crz

Bericht door crz » ma 26 mei 2008, 9:39 pm

Die Gateway 100 is de opvolger van de Icelink Plus, en die had jij toch?
Zal morgen eens gaan zoeken op internet wat de gangbare prijzen zijn, en even langs de Mediamarkt wippen. Desnoods bel ik een Duitse Mediamarkt om eens te vragen :).

crz

Bericht door crz » di 27 mei 2008, 5:57 am

Oh oke. 178 EUR inclusief die kabel dus? Dat is nog bijna hetzelfde als wat het tegenwoordig kost (169 EUR).

Plaats reactie