Ipod en Ford radio/cd 6000 systeem

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

crz

Ipod en Ford radio/cd 6000 systeem

Bericht door crz » vr 07 dec 2007, 10:52 am

Heeft er iemand enig idee / of liever ervaring met het aansluiten van een ipod op een originele radio/cd 6000? Dit zou voor muziekverslaafden zoals ik echt een uitkomst zijn!

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » vr 07 dec 2007, 11:11 am

Een vriend van mij had laatste een tip!
Het was een "apparaatje" dat je o.a. bij Blokker kon kopen... Dat moest je aansluiten op je cd6000 en dan kon je via een radiozender van de cd6000 je Ipod afluisteren!
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, dus ik weet het uiteindelijke resultaat niet.

crz

Bericht door crz » vr 07 dec 2007, 11:20 am

Is dat niet zo'n semi-legaal kastje waar een half jaar terug zo'n ophef over was? En weet je toevallig hoe je dat moet aansluiten :?:

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » vr 07 dec 2007, 12:41 pm

ik zal het hem vanavond ff mailen, en het je doorsturen!

crz

Bericht door crz » ma 10 dec 2007, 3:38 pm

Dat klinkt interessant Jacco. Kun je daar eens een foto van plaatsen? En hoe heb je je radio eruit gekregen / het zaakje aangesloten?

X-tof

Bericht door X-tof » ma 10 dec 2007, 7:39 pm

je moet de radio er helemaal niet uithalen.
Ik heb ook een ipod en een itrip.
dat zijn die dingen die zogezegd illegaal zijn maar niemand die daar op controleert.

Ik heb er een van Kingston, kost ongeveer 70 euro en steek je van je ipod rechtstreek in je sigarettenaansteker, die zend een signaal uit op bijvoorbeeld 88.1mhz, je zet je radio op dezelfde frequentie en voila, alles klinkt perfect.

je hebt ook universele FM-transmitters, die zijn iets goedkoper (30-40 euro) en kan je via de audio-output van je MP3 speler aansluiten. maar die werken ook perfect hoor.
er is dus absoluut geen reden om je radio hiervoor te verkopen. tenzij je pers? een andere radio wilt natuurlijk.

je moet anders maar eens effe googlen op Kingston of FM transmitter en je krijgt een hoop mogelijkheden

crz

Bericht door crz » ma 10 dec 2007, 8:22 pm

Ben ook niet van plan om mijn radio te verkopen. Hoe is de geluidskwaliteit via zo'n FM-transmitter dan?

X-tof

Bericht door X-tof » di 11 dec 2007, 11:00 am

crz schreef:Ben ook niet van plan om mijn radio te verkopen. Hoe is de geluidskwaliteit via zo'n FM-transmitter dan?
Kwaliteit is schitterend, is net zoals je een radiozender ontvangt maar eigelijk beter omdat je uitzend vanuit je auto en je antenne gewoon keurig alles opvangt.

Het is natuurlijk wel mogelijk dat er toevallig een radio uitzendt op 88.1 als jij daar ook op uitzendt met je ipod dan krijg je wel wat ruis, maar dan zoek je gewoon een leeg kanaal (bijv 88.9), zet je FM transmitter ook op 88.9 en voila, je kan weer voort...

crz

Bericht door crz » di 11 dec 2007, 11:46 am

Ok. Het is dus niet van cd-kwaliteit? Daar ben ik eigenlijk naar op zoek.

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » di 11 dec 2007, 6:07 pm

Jamaar.... een i-pod heeft ook geen cd-kwaliteit! Juist omdat er de hele hoge, en hele lage tonen zijn weggelaten, past er zoveel muziek op (dus tenkoste van de geluidskwaliteit)! Dit is dus ook de reden dat ik uiteindelijk geen heb gekocht! Ik houd persoonlijk ook van hele zuivere tonen, en die kun je wel horen via een goede geluidsinstallatie (of goede auto-radio/cd-speler), maar echt niet via een mp3-speler.

crz

Bericht door crz » di 11 dec 2007, 6:25 pm

Akkoord, maar er zit wel een degelijk verschil tussen Ipod en FM-radio :wink:.

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » di 11 dec 2007, 6:33 pm

dat verschil valt tegenwoordig bijna niet meer op...
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 11 jan 2008, 8:18 pm

Jacco schreef:Zoals beloofd de foto's.

Plaatje vervangen met url: http://i194.photobucket.com/albums/z141 ... 110068.jpg
Plaatje vervangen met url: http://i194.photobucket.com/albums/z141 ... 110072.jpg

Zoals je kunt zien heb ik de kabel onder uit het dashboard laten komen en is ie lang genoeg.
De radio geeft de iPod weer alsof het een cd is (maar dan wel ??n met 20.000 nummers erop :-D )
Als je nog vragen hebt dan laat 't maar horen. Met de nieuwjaarstour kun je wel 's luisteren of de geluidskwaliteit je bevalt.
plaatjes werken helaas niet (bij mij in ieder geval)

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » zo 13 jan 2008, 3:32 pm

Heb je netjes gedaan!!

crz

Bericht door crz » wo 20 feb 2008, 1:50 pm

Kreeg vandaag een mailtje van Apple, met daarin ook een Kensington LiquidFM Deluxe FM transmitter. Die kost 89,95 bij de Mediamarkt (volgens mij daar het goedkoopste) en schijnt wel een aardig apparaatje te zijn. Gaat via je sigarettenaansteker, zendt uit op een bepaalde frequentie (ook een quicksearch voor vrije frequenties) en voorzien van ClearFM voor glashelder geluid. Tevens RDS om artiest en track weer te geven op display.

Iemand ervaring met dit product? Werkt dit wel op het Easysound System 6000 en kun je tijdens gebruik gewoon de Ipod bedienen?

Plaats reactie