Klapscherm in de puma

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Klapscherm in de puma

Bericht door Willard » wo 23 mei 2007, 8:26 pm

Het is weer tijd voor wat nieuws in de puma en ben aan het denken aan een klapscherm met alles erop en eraan. (behalve navigatie)

Maar mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en/of een bedrijf weet waar ik misschien terecht kan.

Ik had een 2din touchscreen op het oog, maar zoals ik al las heeft de puma geen 2din slot.

Gulli

Bericht door Gulli » wo 23 mei 2007, 10:26 pm

Ik ben zelf ook nog steeds een beetje aan het puzzelen wat ik ga doen, het ziet er naar uit dat je er inderdaad geen 2din scherm in kan zetten dus een klapscherm of zelfbouw is dan de oplossing. Ik wil zelf ooit een CarPC in mijn auto hebben en daarvoor zijn er heel veel dingen te vinden op de Amerikaanse site www.mp3car.com en dan met name het forum. Ze verschepen naar Nederland, dat heb ik al gevraagd. Eventueel kun je natuurlijk ook met een adaptertje (Met dank aan Scuzz; Fascia Adapter) een 1din scherm monteren.
Wat ik zelf ben tegengekomen heeft vaak wel een uitstekend (als in; het komt uit je dashboard steken) front als het scherm is ingeklapt. De duurdere merken als Pioneer, Sony, Alpine hebben dit niet maar daar betaal je dan ook voor. Het ziet er wel netter uit vind ik als het hele paneel wegzinkt in het dashboard als je hem inklapt.
Wat je ook vaak hoort is problemen met inkijkhoek, je zit natuurlijk bijna naast het scherm als je in de auto zit dus neem er een met een goede ruime inkijkhoek. Ook zijn er schermen met anti-reflecterende coating, deze zijn vaak wel een heel stuk duurder maar zien er een stuk beter uit. Zonlicht en schitteringen worden dan niet meer gereflecteerd waardoor het zicht op je scherm enorm verbeterd.

Er zijn een aantal nederlandse shops die wel het een en ander aan keuze hebben;
www.rondevries.nl
www.autoshopdetijger.nl
www.automaterialenreijnders.nl
www.hifidump.nl (kortingsbedrijf voor pumadriversleden)

Succes en als je wat moois gevonden hebt laat het dan zien, ik ben erg benieuwd! :)

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » wo 23 mei 2007, 10:40 pm

ik heb een 7" tft klapscherm zonder touchscreen (van conrad 406 euries incl verzenden) in de puma zitten. ik zal morgen even wat foto's maken als ik eraan denk. als je het live wil bekijken kan ook. ik woon in sint joost, niet zo ver vanaf brunssum.

grtz

sjakkes

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » do 24 mei 2007, 9:22 am

Ik heb de Bluelaser SBL0808MP4 7" CD Tuner op het oog. Zou deze iets zijn?

Kwa prijs is hij vrij gunstig.

Deze is ook te koop bij conrad.

Maar misschien een stomme vraag, maar met zon klapscherm radio kan ik toch zeker wel gewoon nog mijn cd's en mp3's afspelen met natuurlijk de equaliser voor de bass regeling?
Laatst gewijzigd door Willard op do 24 mei 2007, 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

christian

Bericht door christian » do 24 mei 2007, 10:17 am

neem aan dat je alles kan afspelen en regelen.

ik heb een pioneer met klapscherm in de auto met touch screen en het bevalt prima.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 24 mei 2007, 10:55 am

ook pionier maar met navigatie daar kun je teveel met het geluid regelen als je hem noukeurig wilt afstellen :wink:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 24 mei 2007, 11:15 pm

Willard schreef:Ik heb de Bluelaser SBL0808MP4 7" CD Tuner op het oog. Zou deze iets zijn?

Kwa prijs is hij vrij gunstig.

Deze is ook te koop bij conrad.

Maar misschien een stomme vraag, maar met zon klapscherm radio kan ik toch zeker wel gewoon nog mijn cd's en mp3's afspelen met natuurlijk de equaliser voor de bass regeling?
dat is volgens mij die wat ik ook heb.. de goedkoopste of niet?
ik ben er zeer tevreden over. cd's en mp3 cd's is geen enkel probleem. zitten alleen heel veel kabels bij maar dat mag geen enkel probleem zijn..

grtz

sjakkes

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » vr 25 mei 2007, 12:54 pm

Deze is wat duurder, maar hier kan ik de ps2 en de xbox samen op aansluiten :P (geintje)

als niemand op deze radio iets heeft aan te merken ga ik voor deze.

dat touchscreen bevalt me wel.

weet trouwens iemand of dat touchscreen een beetje werkt of reageerd dat zo van 3 keer drukken en dan klikt ie eindelijk..

christian

Bericht door christian » za 26 mei 2007, 5:28 am

bij pioneer werkt het prima, alleen je moet het niet met vieze vingers doen want dan kan je steeds je scherm schoonmaken :wink:

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » za 26 mei 2007, 8:45 am

moet ik er natuurlijk wel een link bij zetten duh ..

http://shop.2trade4u.nl/product_info.ph ... ucts_id=84

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » vr 01 jun 2007, 11:48 am

nou na veel dubbe heb ik toch de Bluelaser SBL0202MP4 7" besteld bij Conrad. Binnen heb ik hem nog niet, want er was wat mis gegaan met de bestelling.

Als ik hem ingebouwd heb en de xbox erop aangesloten zit laat ik even weten wat mijn ervaring is met dit toestel.

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » di 05 jun 2007, 9:14 pm

Zou eindelijk zit hij erin en hij werkt SUPER.. ben er zeer tevreden over.

Helaas ben ik niet al te elektro technisch dus ik zit met het probleem met de handrem. Deze moet je aansluiten anders geen dvd.

Weet iemand hoe ik deze lock kan omzeilen? zodat er toch dvd's gekeken kunnen worden onder het rijden....... (in opdracht van mijn vriendin moest ik deze vraag stellen :P )

Gulli

Bericht door Gulli » di 05 jun 2007, 10:25 pm

Ik reed laatst weg met mn handrem er nog op, geen probleem :wink:
Nee je zal vast ergens een draadje moeten doorlussen ofzo maar zo technisch ben ik ook niet. Heb je foto's van het scherm (in actie) want ik ben wel benieuwd!

puMARC

Bericht door puMARC » di 05 jun 2007, 10:31 pm

Willard schreef:Zou eindelijk zit hij erin en hij werkt SUPER.. ben er zeer tevreden over.

Helaas ben ik niet al te elektro technisch dus ik zit met het probleem met de handrem. Deze moet je aansluiten anders geen dvd.

Weet iemand hoe ik deze lock kan omzeilen? zodat er toch dvd's gekeken kunnen worden onder het rijden....... (in opdracht van mijn vriendin moest ik deze vraag stellen :P )
meestal is dat massa schakelend, dus ff aan massa leggen die stuurdraad.....
per systeem/ merk anders geregeld
:P

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » wo 06 jun 2007, 6:46 am

je handrem is idd 9 van de 10 keer negatief geschakeld. Dus dan zou je het draadje voor de handrem inderdaad ff aan een metalen deel vast moeten zetten. Dat zou het probleem op moeten lossen, desnoods kan je hem aan de massadraad van je radio zelf koppelen, dan hoef je niet alles open te gooien..
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Plaats reactie