Vraagje over radio

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » di 10 apr 2007, 12:29 pm

Heb ik hierbij even een vraagje:

Ik heb net een nieuwe radio gekocht, maar nu zag ik dat er in de puma een ingebouwde radio zit...
Heeft iemand de juiste oplossing?

(ik weet dat dit niet het juiste topic ervoor is, het contributiegeld is onderweg, zodra ik volledig lid ben graag topic verplaatsen...)

Gast

Bericht door Gast » di 10 apr 2007, 12:44 pm

tuuuuurlijk is hier een oplossing voor :lol:


Heb je een 1-din of 2-din radio gekocht? Dus normale hoogte of zo'n hoge zoals de originele?

Een 2-din radio kan je zo overzetten, voor een 1-din radio moet je een fascia adapter kopen. En das zo'n ding: http://www.caraudioplus.co.uk/Ford_Puma ... ia_Adapter

Deze kan je gewoon bij de Ford dealer kopen (in het zwart).

Hier kan je hem een beetje zien zitten (het zwarte om de radio heen):
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » di 10 apr 2007, 1:09 pm

http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=33715492

Dit is wat er nu inzit...
Ik heb zelf een 1-din radio, dus ik moet ff naar de dealer.
Dank je wel voor het snelle antwoord!

Gast

Bericht door Gast » di 10 apr 2007, 1:26 pm

jup!

zo te zien heb je nu de originele radio!

Gast

Bericht door Gast » di 10 apr 2007, 6:12 pm

Ja klopt. Alles wat er nu inzit wordt standaard geleverd...
Nu heb ik zelf een Pioneerradio die ik erin wil zetten.
Daar heb ik dus een fascia adapter voor nodig. Is er trouwens geen goedkopere manier dan bij de dealer?

hansie

Bericht door hansie » wo 11 apr 2007, 6:01 am

Op eBay worden die adapters ook verkocht. Zou je even moeten informeren wat deze bij de dealer kost en dan vergelijken met de prijs op eBay (incl. verzendkosten).

X-tof

Bericht door X-tof » wo 11 apr 2007, 6:38 am

Als ik me niet vergis heb ik zo'n 10 ? 15 euro betaald bij de dealer, was toch niet echt duur vond ik

Gast

Bericht door Gast » do 12 apr 2007, 4:41 pm

om even wat opheldering te geven: de standaard puma radio is NIET 2 DIN maar 1.5 DIN in formaat..... 2 DIN zal dus niet passen!

Gulli

Bericht door Gulli » do 12 apr 2007, 7:30 pm

Volgens mij is de hoogte wel 2-DIN maar de beugels die je nodig hebt om hem eruit te halen is 1-DIN. Zouden ze dat wellicht bedoelen met 1,5-DIN?

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 12 apr 2007, 9:07 pm

Gulli schreef:Volgens mij is de hoogte wel 2-DIN maar de beugels die je nodig hebt om hem eruit te halen is 1-DIN. Zouden ze dat wellicht bedoelen met 1,5-DIN?
de oudere originele ford radios zijn 1.5 din. vandaag even nagevraagd bij de dealert.

heb vandaag mijn nieuwe radio (met klapscherm) met dvd tvtuner de hele meuk erop en eraan ingebouwd. 22 april te bewonderen in zandvoort :wink:

pumaatje ben jij er ook de 22e?

grtz

sjakkes

Gast

Bericht door Gast » vr 13 apr 2007, 6:33 am

Heb wel het een en ander gelezen over Zandvoort inderdaad. Moet ik ff kijken of ik dan tijd heb om te komen kijken, want het lijkt me wel heel stoer om mee te maken!
Moet trouwens dit jaar weer 6 mei en 29 juli op Zandvoort zijn als gridgirl...

Gast

Bericht door Gast » za 28 apr 2007, 2:26 pm

Mooi!
Mijn vraag ook meteen beantwoord waar ik zo'n adapter kan halen :)
Bedankt!

Plaats reactie