1.4 tips ?

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
PumaRuben

1.4 tips ?

Bericht door PumaRuben » do 04 sep 2014, 10:23 pm

Hallo,

Zoals jullie al hebben gezien bij even voorstellen heb ik een zwarte 1.4.
Graag zou ik wat tips hebben om er misschien wat meer vermogen uit te krijgen in de toekomst.
Ja ik weet dat pk's niet alles zijn maar wist niet hoe ik het anders kon formuleren.

Zelf had ik al throttle bodies en nokkenasse gezien maar weet niet juist hoe dit allemaal juist zit met de 1.4

Vandaar zou ik graag wat tips en kennis willen vergaren.

Groetjes
Ruben

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: 1.4 tips ?

Bericht door pumamartin » ma 08 sep 2014, 3:02 pm

Ruben kijk hier in onze links op de site. Puma Tuning.
o.a. Tuninghaus, is van een van onze Duitse leden, heeft wel het een ander op dat gebied

http://www.pumadrivers.nl/home/index.ph ... Itemid=136
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

satyrs

Re: 1.4 tips ?

Bericht door satyrs » ma 08 sep 2014, 3:12 pm

het makkelijkste en goedkoopst meer pk krijgen, is een 1700 motor erin hangen.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: 1.4 tips ?

Bericht door pumamartin » di 09 sep 2014, 2:57 pm

satyrs schreef:het makkelijkste en goedkoopst meer pk krijgen, is een 1700 motor erin hangen.
Dat is waar :!:

Maar probleem is dat ze in België, op de jonge leeftijd van Ruben, dan meteen een kapitaal kwijt zijn aan de verzekering, dat klopt toch Ruben?
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

PumaRuben

Re: 1.4 tips ?

Bericht door PumaRuben » di 09 sep 2014, 4:36 pm

pumamartin schreef:
satyrs schreef:het makkelijkste en goedkoopst meer pk krijgen, is een 1700 motor erin hangen.
Dat is waar :!:

Maar probleem is dat ze in België, op de jonge leeftijd van Ruben, dan meteen een kapitaal kwijt zijn aan de verzekering, dat klopt toch Ruben?
Ja idd we betalen hier op jonge leeftijd voor een schaam om de naam te zeggen (toyota celica vvti 1.8 ) minstens 1500 euro verzekering. voor de puma weet ik het zou niet maar zal waarschijnlijk wel in de buurt komen. en dat is naar mijn mening beetje teveel als eerste auto zeker als ik alle andere dingen er nog moet bijtellen.

Vandaar dat ik misschien wat wou doen met de 1.4 binnen de mogelijkheden van keuring etc...
Mocht deze het ooit begeven en ik vind niks nieuws wat me aanspreekt dan maakt de 1.7 of frp (invoer) nogwel een grote kans :party:

satyrs

Re: 1.4 tips ?

Bericht door satyrs » wo 10 sep 2014, 8:59 pm

in een 1.4 een 1.7 hangen en de kleppendeksel van de 1700 puma weglaten. niemand die het verschil ziet.
alle motorcodes van de 1700 afhalen is toch niet noodzakelijk voor voertuig.

Tom
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 01 okt 2013, 3:53 pm

Re: 1.4 tips ?

Bericht door Tom » do 11 sep 2014, 7:07 pm

De 1.4 is nu eenmaal geen snelle motor. Je kan hier in België met nokkenassen, trottle body's en stand allone injectie aan de slag gaan, maar dan gaan ze je graag naar de keuring zien komen. Dat lukt hier niet omdat hier simpelweg niets is toegestaan. Origineel rijden, geen ongevallen doen en braaf wachten tot je de risicoleeftijd voorbij bent. En dan kan je een snellere wagen zoeken. Motorische tuning kost drg veel geld als je 't goed wil doen en dan is dat zonde om dat geld aan een 1.4 te spenderen volgens mij. :wink:
:fordlogo: the rest is traffic!

PumaRuben

Re: 1.4 tips ?

Bericht door PumaRuben » vr 12 sep 2014, 6:27 pm

hahha ja blijkbaar zijn ze zeer streng heb het ondertussen wel al ondervonden. en ga waarschijnlijk orgineel blijven rijden want het is niet goedkoop. en voorlopig is de 1.4 snel genoeg voor mij en na men 24ste zullen we wel zijn wat er komt ben grote liefhebber van de nieuwe Fiesta ST :oops: :oops:

Nu nog terug weekend werk zoeken om deze :blackpuma: te onderhouden

Happy :fordpuma: driving :party: :party: :party:

Plaats reactie