Krukaskeering

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
angelo

Krukaskeering

Bericht door angelo » do 20 feb 2014, 12:40 pm

Mijn krukaskeering is lek!
Nu ga ik die vervangen en is m'n vraag aan jullie of ik dan het beste de motor eruit kan halen of dat het ook te doen is vanaf voorwiel bijrijderskant?
Alvast bedankt! :-D

tonie

Re: Krukaskeering

Bericht door tonie » zo 23 feb 2014, 6:58 pm

Hi Angelo,

Welkom :) Ik weet niet wat je achtergrond en je budget is, maar om je vraag te beantwoorden, volgens mij kan je het met de motor in de auto doen, als dit is wat je bedoelt. Het ziet er uit als een flinke klus en het lijkt me dat je dan beter gelijk eea kan vervangen.

Nogmaals, ik ken je achtergrond niet, maar dit valt voor mij wel in de categorie: uitbesteden. Tenzij dat je zelf monteur bent/voldoende ruimte, tijd en moed/durf tot je beschikking hebt.

Succes!

angelo

Re: Krukaskeering

Bericht door angelo » zo 23 feb 2014, 8:33 pm

Haha dankje!
Ik ben zelf niet onhandig heb een goede vriend die monteur is! Brug en gereedschappen tot beschikking! ik ben niet bang om aan zoiets te beginnen en vind het ook te leuk om uit te besteden!
Ja dat hadden wij ook al bedacht!
We hadden ff snel gekeken en dachten ook al dat het met blok erin kon! Maar het is natuurlijk makkelijk om zon vraag even op een forum te stellen waar best wat mensen opzitten met wat meer verstand van een puma!

Thanks voor je reactie!
Zal me binnenkort wel ff voorstellen in t topic!

Tom
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 01 okt 2013, 3:53 pm

Re: Krukaskeering

Bericht door Tom » zo 23 feb 2014, 10:09 pm

Je moet toch even duidelijker zijn hoor. Er zijn namelijk twee krukaskeerringen. Eentje achter het vliegwiel, dat wil dus zeggen dat je de versnellingsbak, koppelingen en vliegwiel moet demonteren. Aan de andere kant van de motor zit er ook één en daarvoor moet de distributie eraf. Riem en rollen moeten dan ook vervangen worden. Om dat te doen heb je speciaal gereedschap nodig en de kans is zeer klein dat je vriend dat gereedschap heeft. Het is ook niet zonder gevaar, je kan allerlei zaken fout doen en de boel naar de bliksem helpen. Je kan beide keerringen vervangen zonder het blok te demonteren, al is dat niet altijd even simpel. Informeer je eerst grondig en beslis dan. Ik kan je wel nog meer info bezorgen als je wil, mijn speciaal gereedschap leen ik helaas niet uit. Als het stuk gaat komt daar alleen maar gedonder van.
:wink:
:fordlogo: the rest is traffic!

angelo

Re: Krukaskeering

Bericht door angelo » zo 23 feb 2014, 10:18 pm

Haha het is de distributie kant! Ja ik ben me ervan bewust! Ik ga zeker eerst het eea uitzoeken en aanschaffen voordat ik eraan begin! Mocht ik er niet uitkomen kom ik vanzelf weer terug om om hulp te vragen! Thanks

Plaats reactie