kleppendekselpakking is kapot

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
mdo

kleppendekselpakking is kapot

Bericht door mdo » wo 09 okt 2013, 8:22 pm

me kleppendekselpakking is kapot maar ik heb nu de vraag of het erg moeilijk is om die te vervangen
want na mijn idee is het niet zo gek moeilijk om te doen maar ik zou wel graag willen weten of er nog specifieke dingen zijn waar ik op moet letten

gr marcel

PumaSam

Re: kleppendekselpakking is kapot

Bericht door PumaSam » di 25 feb 2014, 8:03 pm

Hoi Marcel,

Bij jou is tie dus ook al lek :?
Een tijdje geleden gaf Sjoerd me de tip om de pakking bij een Ford dealer te bestellen want die blijven het langste goed.
Als je het van plan bent zelf te doen dan moet je erop letten dat er geen stukjes van de oude pakking in je motor valt.
Succes ermee! :wink:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: kleppendekselpakking is kapot

Bericht door pumamartin » di 25 feb 2014, 8:17 pm

Komt toch wel veel voor, zeker nu de Puma's op leeftijd zijn hè.
Heb ik bij mijn zilvere toen laten vervangen en bij mijn blaue ging ie kapot tijdens de Swiss week 2009.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

mdo

Re: kleppendekselpakking is kapot

Bericht door mdo » vr 28 feb 2014, 4:29 pm

sam bedankt voor de tip ik zal de pakking bij de ford garage bestellen mischien hebben zij de pakking wel al bij verschillende matriaal zaken bij mij in de buurt geweest en zij konden de pakking niet leveren wel voor de 1.4 maar niet voor de 1.7

en martin ik heb er ook al meerdere over de kleppendeksel pakking gehoord.
maar in het algemaan worden pakkingen gedurende de leeftijd steeds slechter.
ze drogen uit of ze verteren gewoon

gr marcel

PumaSam

Re: kleppendekselpakking is kapot

Bericht door PumaSam » vr 28 feb 2014, 5:27 pm

Mocht het bij de Ford dealer duur zijn kijk eerst even op http://www.mijnautoonderdelen.nl daar kan je een heleboel onderdelen krijgen voor je Puma, heb er net toevallig zelf ook het een en ander besteld. Succes ermee!

tonie

Re: kleppendekselpakking is kapot

Bericht door tonie » za 01 mar 2014, 7:51 am

Laat ik je hier mee uit de brand helpen, want ik heb onlangs de prijs opgevraagd. Een pakking van Ford is 43 euro, waar je nog wel 10% korting op kan krijgen en voor een elring pakking betaal je meestal rond de 27 euro. Is dat het verschil waard? Als je het zelf doet, waarschijnlijk niet, als je het laat doen, misschien wel.

Om je originele vraag te beantwoorden, ik denk dat dit iets is wat je goed zelf kan doen (al heb ik de borging van mijn VCT stekker stuk gemaakt (help!), dus misschien is het ook wel iets wat iedereen kan, behalve ik :wink: ). Ford zegt dat je het zo moet doen, een meer geïllustreerde guide kan je hier vinden, van onze engelse vrienden. Die vloeibare pakking heb je denk ik niet echt nodig, al kan het wel handig zijn om de pakking aan je kleppendeksel te doen, maar als je die ook op de kop smeert weet ik niet of je pakking nog wel heel is als je deksel er binnenkort nog eens af moet.

Succes! En laat maar weten als het gelukt is.

angelo

Re: kleppendekselpakking is kapot

Bericht door angelo » di 04 mar 2014, 5:27 pm

Ik heb het toevallig pas nog gedaan! Is echt goed te doen!
Alleen kan het zijn dat er een vloeibare pakking tussen heeft gezeten! Die moet je dan wel goed verwijderen!! En ervoor zorgen dat de resten niet naar binnen vallen!
En de pakking zelf is bij elke auto-onderdelen handel wel te halen! Soieso goedkoper als bij de ford!

Succes! :-D

mdo

Re: kleppendekselpakking is kapot

Bericht door mdo » ma 10 mar 2014, 8:52 pm

ok iedereen bedankt voor de tips denk dat het zo wel gaat lukken zo niet dan horen julie het wel

Plaats reactie