topsnelheid 1.4

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
mark_nl

topsnelheid 1.4

Bericht door mark_nl » di 26 feb 2013, 1:57 am

hallo ik had een vraagje over de topsnelheid van de 1.4

bij de prestaties staat dat hij een topsnelheid heeft van 180km/h
nu had ik hem 2jr geleden een keer tot de 185 gekregen waarbij ik nog ietsjes gas overhad (waarschijnlijk had hij de 190 kunnen halen) maar nu heb ik het nog eens getest en reed hij op een recht stuk niet harder dan 165. (bergafwaards 170)

iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen want dat is 25km/h langzamer?
het enigste wat er aan gedaan is sinds de keer van 185 is een nieuwe standaart uitlaat en een k&n luchtfilter erop gezet.
ook heb hem ervoor volgegooit met shell v-power (maar dit moet gewoon kunnen neem ik aan)
verders klinkt en rijdt hij normaal.

groetjes mark

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: topsnelheid 1.4

Bericht door pumamartin » di 26 feb 2013, 5:46 pm

Om het goed te kunnen vergelijken zou je al het zelfde stuk onder de zelfde omstandigheden moet 'testen'.
Grotere velgen kan invloed hebben, of je open luchtfilter krijgt te warme lucht.
Dan lever je vermogen in.
V power .... bespaar je je geld en tank gewone benzine
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

mark_nl

Re: topsnelheid 1.4

Bericht door mark_nl » di 26 feb 2013, 7:41 pm

Ik heb er inderdaad grotere velgen onder zitten. van 15'naar 17. Ook heb ik met de luchtfilter een buis vanaf onderin mn bumper waar het open is naar mn luchtinlaat lopen zodat er koude lucht rechtstreeks naar mn filter loopt.
En wat v power betreft tank ik normaal 95 bij de haan maar ik dacht deze keer laat ik het eens proberen of het iets scheelt. en ik heb het zelfde stuk gereden wat ik eerst had gedaan alleen toen reed ik met 4 man in de auto en nu alleen maar met minder gewicht zou dat toch juist beter moeten zijn?

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: topsnelheid 1.4

Bericht door Sjoerd » di 26 feb 2013, 10:06 pm

Je banden zullen zo'n 6% afwijking veroorzaken op die snelheden. Dat betekent dus zo'n 12 km/h. Ook een groot verschil kan bijv. het weer zijn (temperatuur, wind, vochtigheid). Enige goede vergelijking zou op een rollenbank zijn. Daarnaast vind ik persoonlijk het niet bepaald verstandig om met vier man in de auto zulke snelheden te rijden. Als je een lekke band krijgt mag het wel mooi even aan een vijftal ouders uitgelegd worden.. Ook een Puma kan kapot hee :roll:

PumaD

Re: topsnelheid 1.4

Bericht door PumaD » ma 06 mei 2013, 2:26 pm

Lambda sensor of luchtmassameter!

Mijn alfa had de lambda sensor stuk... gevolg was dat hij niet meer boven de 200 te krijgen was...
terwijl hij eerder 225 op teller draaide!

Plaats reactie