Brandstofpomp

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Zwito

Brandstofpomp

Bericht door Zwito » ma 30 apr 2012, 8:39 pm

Problems problems problems

Nu heeft hij het weer begeven. Ditmaal geen brandstof. Ik wil wegrijden.. stotteren en uitvallen. Hoor nu geen geluidje meer van de brandstofpomp als ik hem op contact zet. motor loopt niet meer.

Waar zit de brandstofpomp bij de Puma precies? En is er iets wat het kan zijn wat meer voorkomend is?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Brandstofpomp

Bericht door pumamartin » di 01 mei 2012, 8:03 pm

het zit je niet mee hè.... :(
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Re: Brandstofpomp

Bericht door Otto » wo 02 mei 2012, 9:12 am

Volgens mij zit de brandstofpomp op de benzinetank en kan je daar vanaf de onderkant vrij gemakkelijk bij.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

robster-f

Re: Brandstofpomp

Bericht door robster-f » wo 02 mei 2012, 4:59 pm

ik heb dit ook twee keer gehad, heb je het volgende al geprobeerd:

Open de motorkap, open daarna je zekeringskastje, controleer alle zekeringetjes (uit me hoofd moet je de meest rechter hebben)
doe er een nieuwe in en de kans is groot dat die weer start

dit kan komen doordat er je te weinig benzine had waardoor deze zekering doorbrand of door een los contactje of dingetje, bij mij werkte het om er een andere zekering in te draaien uit het doosje van de nissan van me pa en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad (met schakelaartjes die in het bakje van de puma zaten was t de maand erop weer t zelfde verhaal)

het zit je niet bepaald mee als ik het zo hoor dus hoop voor je dat de pomp het niet begeven heeft

Zwito

Re: Brandstofpomp

Bericht door Zwito » wo 02 mei 2012, 11:37 pm

hmm et zit inderdaad niet mee... Maar alle zekeringen zijn nog heel en ik had genoeg benzine. I heb iets gehoord over een veiligheidschaklaar van de brandstofpomp. Er moet ergens en knop zijn om heem te resetten ozo. Weet ieman daar iets van?

satyrs

Re: Brandstofpomp

Bericht door satyrs » do 03 mei 2012, 1:26 pm

Die knop zit aan de linker kant van je pendalen naast je obd poort. Lees anders even je puma handleiding. Staat alles in beschreven.

Plaats reactie