zekering brandstofpomp brand door

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
robster-f

zekering brandstofpomp brand door

Bericht door robster-f » zo 11 mar 2012, 3:33 am

beste mede pumadrivers,
de zekering van de brandstofpomp is nu al 2 keer doorgebrand bij mijn puma. De eerste keer was de tank leeg (me eigen schuld dus) maar vanavond kwam ik terug na het stappen en was zo dom geweest om een lampje in de auto te laten branden en puma wou helaas niet starten, ik balen als een stekker natuurlijk uiteindelijk iemand gevonden met startkabels en hij deed het nog niet, conclusie accu is het niet want lampen en cd speler deden het nog, toen ben ik dus de zekeringen gaan controleren en die van de benzinepomp was kapot. De tank zat 3/4 had m vandaag nog bijna vol gegooid, weet iemand hoe dit kan komen want vond t toch wel behoorlijk vervelend,

alvast bedankt!

of een verstopte brandstoffilter las ik ook als mogelijke oorzaak iemand idee van de kosten hiervan en waaraan een versleten brandstofpomp te herkennen is?
Laatst gewijzigd door robster-f op vr 16 mar 2012, 2:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: zekering brandstofpomp brand door

Bericht door Sjoerd » zo 11 mar 2012, 1:06 pm

Grote kans dat er ergens een draadbreuk, een slechte stekkerverbinding of een los massacontact zit.

robster-f

Re: zekering brandstofpomp brand door

Bericht door robster-f » vr 16 mar 2012, 2:43 am

helaas heb ik hier weer last van gehad en nu wil de auto helemaal niet meer starten,

het begon vandaag als een erg mooie dag lekker zonnetje ff klein stukje gereden naar de supermarkt daar sloeg de puma niet aan en kwam bokte rond de 400 toeren en kwam niet voorruit, auto aan de kant gezet andere zekering erin weer hetzelfde verhaal wonderbaarlijk genoeg liep die uiteindelijk weer normaal maar toen ik thuis was en weer weg moest wou de auto niet meer starten, zekering niet doorgebrand auto slaat niet lekker aan zegmaar en trilt enorm, het geluk zit me weer eens niet mee, iemand enig idee wat het kan zijn en vooral de kosten voor reparatie?? dacht zelf aan een defect brandstofpomp en zag helaas de bedragen en daar word je als student erg ongelukkig van

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: zekering brandstofpomp brand door

Bericht door Sjoerd » vr 16 mar 2012, 8:56 am

Ik zou om te beginnen de relevante bedrading in je kabelboom doormeten.. Er zitten natuurlijk meerdere onderdelen in het systeem, zoals drukregelaars een brandstoffilter enzovoorts. Behalve dat, hoe zeker is het dat het daar uit voort komt? Zit op die zekering alleen de brandstofpomp of ook andere onderdelen geschakeld? Het is leuk om lukraak onderdelen te vervangen, maar als hiermee de storing niet op lost ben je nog geen steek verder, alleen armer..

Ik zoek effe voor je uit wat er op de zekering allemaal staat geschakeld/schema. Je hoort binnenkort meer van me hier.

robster-f

Re: zekering brandstofpomp brand door

Bericht door robster-f » vr 16 mar 2012, 12:27 pm

ok dank voor de hulp ik hoor graag hoe en welke dingen er op die zekering staan, vandaag heb ik geprobeerd om de puma weer te starten en op mysterieuze wijze loopt die weer helemaal zoals het hoort en net ff een rondje gemaakt en weer blij dat ik ff heb kunnen rijden, op mysterieuze wijze is de temperatuurmeter in mijn dashboard gaan werken terwijl deze afgelopen maanden niet gewerkt heeft, is dat doormeten goed zelf te doen als je een leek ben op t gebied van electra?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: zekering brandstofpomp brand door

Bericht door Passiepooh » vr 16 mar 2012, 12:31 pm

robster-f schreef:is dat doormeten goed zelf te doen als je een leek ben op t gebied van electra?
als je een leek bent op het gebied van doormeten, hoe weet je dan wat je moet meten en wat als er een andere spanning uitkomt...
Meten kan iedereen, maar het gaat er natuurlijk ook om wat je doet met de resultaten... :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

robster-f

Re: zekering brandstofpomp brand door

Bericht door robster-f » zo 18 mar 2012, 12:48 am

als ik die waardes uitmeet en weet welke waardes eruitmoeten komen kan iemand me vast wel vertellen waar t probleem kan liggen bij een verkeerde waarde, anders maar ff de auto wegbrengen, iemand idee wat een niet al te dure dealer hiervoor rekent, waar ik 380 voor het volgende heb betaald (remmen voor en achter voor alles , achterdempertje, rubbers ophanging achter, + 1 schokbreker)

Zwito

Re: zekering brandstofpomp brand door

Bericht door Zwito » ma 30 apr 2012, 5:32 pm

vreemd... stond net ook met pech in deventer. Er was niks ana de hand toen ik de puma parkeerde. Zodra ik weg reed. Bokte hij en ging hij maar heel zachtjes. Als je hem nu staart loopt hij heel even heel raar en slaat na 2 seconden af. Zelfde probleem? Zoja wat is de oplossing.. Heb alle zekeringen al gecheckt

robster-f

Re: zekering brandstofpomp brand door

Bericht door robster-f » wo 02 mei 2012, 5:01 pm

Ik heb er uiteindelijk een zekering uit een nissan zekeringsbakje eringedraaid en sindsdien geen last meer van gehad, heb ook nog geen tijd gehad om alles uit te meten, maar ga dit pas doen als het nog een keer voorkomt

Plaats reactie