Kan een Puma een dagje zonder accu ???

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Kan een Puma een dagje zonder accu ???

Bericht door Iceman » do 02 feb 2012, 11:26 am

Ik rijd 's winters wel eens een paar maanden niet in mijn Puma en heb 'm dan een stukje van ons huis veilig in een garage staan. Accu raakt dan ... vooral bij kou ... toch langzaam leeg.

Vraagje ... kan een Puma er tegen om een dagje zonder accu te staan of krijg ik dan sores met bv motormanagement en/of het alarmsysteem ???

Daar ik geen stopcontact heb in mijn garage wil ik de accu er uit halen, thuis opladen, en dan weer terug plaatsen.

Kan ie daar niet tegen dan koop ik gewoon er een extra accu bij en ga dan iedere maand even wisselen.

Groet,
Ronald
Afbeelding

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Kan een Puma een dagje zonder accu ???

Bericht door Sjoerd » do 02 feb 2012, 8:44 pm

Moet toch geen probleem zijn lijkt mij. Wees voorzichtig met binnenshuis opladen. Een loodzuuraccu kan bij overlading (lees: een slechte en/of goedkope lader) damp vrij geven. Dit is niet erg gezond voor je en kan zelfs ontploffingsgevaar opleveren! Daarom kun je hem beter niet binnen opladen, het is beter in de schuur ofzo waar er wat ventilatie is..

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: Kan een Puma een dagje zonder accu ???

Bericht door Passiepooh » vr 03 feb 2012, 7:54 am

Als je auto bijvoorbeeld 1 dag met een lege accu staat, heb je volgens mij hetzelfde princiepe... Moet volgens mij niet echt een probleem zijn :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Re: Kan een Puma een dagje zonder accu ???

Bericht door Iceman » vr 03 feb 2012, 8:05 am

Bedankt !

Ik heb een Black & Decker acculader gekocht die tegen overladen beveiligd zou moeten zijn (gaat over op druppelen) maar zal 'm toch in de schuur zetten.
Meet nu nog maar ca 8 Vdc dus hij is "echt leeg".
Afbeelding

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Kan een Puma een dagje zonder accu ???

Bericht door Sjoerd » vr 03 feb 2012, 9:41 am

Iceman schreef:Bedankt !

Ik heb een Black & Decker acculader gekocht die tegen overladen beveiligd zou moeten zijn (gaat over op druppelen) maar zal 'm toch in de schuur zetten.
Verstandig!
Meet nu nog maar ca 8 Vdc dus hij is "echt leeg".
Is het nog wel de moeite waard dan en is het niet praktischer/beter gelijk een nieuwe accu te kopen als hij al zo veel lading kwijt is? Als ik me goed herinner moet je een accu niet lager laten komen als 6V(?) anders is het niet meer te laden met normale acculaders.

Plaats reactie