luchtfilter onderbak verwijderen + slang bevestigen

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
robster-f

luchtfilter onderbak verwijderen + slang bevestigen

Bericht door robster-f » vr 09 dec 2011, 4:47 pm

Beste mede puma-drivers,

ik heb eindelijk mijn hks open luchtfilter gemonteerd ben er erg blij mij ik kreeg alleen de onderbak van de luchtfilter niet los iemand tip hoe deze los te krijgen is, Ik heb de bovenkant losgekregen (aan de kant van de voorruit) maar hij blijft ergens onderin vastzitten, moet ik hier nog wat los halen?

Verder hoe ik uiteindelijk een slangetje over van de carterventalatie en las dat dit een apk afkeurpunt is nu moet ik hem een soort in mijn nieuwe luchtfilter bevestigen maar hoe kan ik dit het best doen? want de voorkant is schuim en als ik m erachter doe word deze niet gefilterd neem aan dat dat niet te best is voor je blokkie

alvast bedankt!!

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Re: luchtfilter onderbak verwijderen + slang bevestigen

Bericht door Otto » ma 12 dec 2011, 8:15 am

Die zou ik laten zitten. De luchtfilterbak is nl. onderdeel van het binnenspatbord, en je luchtfilter is niet dol op regen en ander wegvuil.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Mick

Re: luchtfilter onderbak verwijderen + slang bevestigen

Bericht door Mick » ma 06 feb 2012, 8:56 pm

robster-f schreef:Beste mede puma-drivers,

ik heb eindelijk mijn hks open luchtfilter gemonteerd ben er erg blij mij ik kreeg alleen de onderbak van de luchtfilter niet los iemand tip hoe deze los te krijgen is, Ik heb de bovenkant losgekregen (aan de kant van de voorruit) maar hij blijft ergens onderin vastzitten, moet ik hier nog wat los halen?

Verder hoe ik uiteindelijk een slangetje over van de carterventalatie en las dat dit een apk afkeurpunt is nu moet ik hem een soort in mijn nieuwe luchtfilter bevestigen maar hoe kan ik dit het best doen? want de voorkant is schuim en als ik m erachter doe word deze niet gefilterd neem aan dat dat niet te best is voor je blokkie

alvast bedankt!!

carterentilatieslang kun je in een zogenaamde 'oil catch can' hangen dan worden evt olieresten onderin dat bakje gedumpt en ventilatie gaat verder, zo krijg je ook die olie dampen niet terug in je motor.

zogenaamde oil catch can wordt ook vaak simpel weg gemaakt met blikje fris en slangetje.. mocht je vragen hebben laat maar horen

robster-f

Re: luchtfilter onderbak verwijderen + slang bevestigen

Bericht door robster-f » zo 18 mar 2012, 6:18 pm

ik heb besloten dat ik deze onderbak toch eruitwil halen want wil een systeem maken dat er koude lucht bij me luchtfilterkomt, iemand die mij kan vertellen hoe ik dit moet doen?

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: luchtfilter onderbak verwijderen + slang bevestigen

Bericht door MiniMan » zo 18 mar 2012, 6:23 pm

Gewoon eruit halen, is gewoon heel simpel. :wink:
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: luchtfilter onderbak verwijderen + slang bevestigen

Bericht door Sjoerd » zo 18 mar 2012, 7:55 pm

robster-f schreef:ik heb besloten dat ik deze onderbak toch eruitwil halen want wil een systeem maken dat er koude lucht bij me luchtfilterkomt, iemand die mij kan vertellen hoe ik dit moet doen?
Simpel. Cold Air Intake kopen bij Tuninghaus.

Plaats reactie