remus uitlaat puma 1.7

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
satyrs

remus uitlaat puma 1.7

Bericht door satyrs » di 20 sep 2011, 3:26 pm

goedemiddag,

ik heb via marktplaats een remus einddemper gekocht. deze is zo goed als nieuw amper 2 weken gebruikt volgens de vorige eigenaar.
dus na montage met vol genot het contact omdraaien en wachten op het geluid..... tsja niet echt denderend :? .
zelfs na het weghalen van de middendemper bleef het geluid aan de zachte kant. ik begrijp dat nieuwe dempers na verloop van tijd wat "harder" worden alleen heb ik er nu zelf al ruim 200km mee gereden. (en dan nog eens de km's van de vorige eigenaar) en nog steeds weinig verschil.

zijn er hier op het forum mensen die ervaring hebben met de remus demper? hoort hij zo "zacht" te zijn, of moet ik er gewoon mee doorrijden en het word van zelf beter.

mede omdat een maatje van me onder zn golf 3 ook een remus zit zonder middendemper en die hoor je van verre aankomen.

ik hoor het wel 8)

groeten, wouter

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door pumamartin » di 20 sep 2011, 5:32 pm

Mijn ervaring met Remus is idd ook zo Wouter.
Daarom heb ik voor de Puma toen geen Remus meer gekocht. Geluid valt gewoon tegen.
In combinatie met een openlucht filter klinkt het wel redelijk.

Ik heb er een Bastuck onderliggen, van de oude generatie (9 jaar geleden gekocht) :mrgreen: Tegenwoordig klinken die ook niet meer zo hard.
Komt door nieuwe TüV regels in Duitsland. Daar mag je zelfs geen sportuitlaat samen met een openluchtfilter meer hebben.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door Sjoerd102 » di 20 sep 2011, 6:35 pm

pumamartin schreef: Ik heb er een Bastuck onderliggen, van de oude generatie (9 jaar geleden gekocht) :mrgreen: Tegenwoordig klinken die ook niet meer zo hard.
Komt door nieuwe TüV regels in Duitsland. Daar mag je zelfs geen sportuitlaat samen met een openluchtfilter meer hebben.
Jij hebt ook beide toch? Nog nooit staande gehouden in Duitsland?
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

satyrs

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door satyrs » di 20 sep 2011, 7:20 pm

dan maar op me werk wat dempingsmateriaal eruit branden misschien dat het wat verschil maakt.

ik hou jullie op de hoogte.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door pumamartin » di 20 sep 2011, 7:37 pm

Sjoerd102 schreef:
pumamartin schreef: Ik heb er een Bastuck onderliggen, van de oude generatie (9 jaar geleden gekocht) :mrgreen: Tegenwoordig klinken die ook niet meer zo hard.
Komt door nieuwe TüV regels in Duitsland. Daar mag je zelfs geen sportuitlaat samen met een openluchtfilter meer hebben.
Jij hebt ook beide toch? Nog nooit staande gehouden in Duitsland?
Aber ich bin doch ein Holländer Sjoerd.
Ik hoef toch niet naar de Duitse TüV en deze regel is pas enkele jaren ingevoerd. Een jaar of 3 geloof ik, dus als men dat van te voren al had 'eingetragen' (gekeurd dus) kun je er mee blijven rijden. Nu krijgen ze dat simpel weg niet meer goed gekeurd.
overigens heb ik geen openlichtfilter. Uitlaat maakt voor een oude man als mij genoeg 'sound'. :mrgreen:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door Sjoerd102 » di 20 sep 2011, 8:05 pm

Vroeg het inderdaad omdat je regelmatig door Duitsland tuft.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door MiniMan » di 20 sep 2011, 9:28 pm

Misschien om meer geluid tekrijgen een openluchtfilter monteren.

Overigens mijn einddemper maakt elke keer als ik een lange rit over de autobahn heb gemaakt meer geluid.
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

gabbagirl

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door gabbagirl » wo 21 sep 2011, 10:30 am

same here!
remus uitlaat...en het geluid viel tegen. open luchtfilter van k&N erbij..dat hielp al iets en nu een jaartje denk ik, de middendemper er tussen uit. Heb al wel aardig wat km's gemaakt en nu maakt die van mij wel een lekker geluidje en plopt ook lekker als ik afrem....maarrrr....het is niet het geluid wat ik destijds voor ogen had (of voor oren haha).

satyrs

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door satyrs » za 24 sep 2011, 9:16 am

Gistermiddag na werk de gasbrander in mijn remus gedaan en goed warm gestookt. Klinkt als een beunhaas maar resultaat is het waard. Ik zal de fotos later posten. Nu nog sparen voor het 4-2-1 systeem met sportkat. Dat zal het geluid ook wel goed doen.

Groete, wouter

satyrs

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door satyrs » wo 28 sep 2011, 3:54 pm

Afbeelding
is me collega van werk.

Afbeelding

de foto's zoals beloofd.

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door MiniMan » wo 28 sep 2011, 4:29 pm

Zo die stookt hem flink op :wink:
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

satyrs

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door satyrs » wo 28 sep 2011, 9:18 pm

je kon der een eitje op bakken... :rasp:

R.A.T. RACING

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door R.A.T. RACING » do 29 sep 2011, 5:17 am

zo ziet de uitlaat van de kart er ook uit als we even hebben gereden :twisted: alleen komt dan de hitte uit de motor. onder het motto met de vlam in de pijp haha.

maar met een beetje geluk/pech gaat jou auto dadelijk meer herrie maken omdat het glaswol nu langzaam eruit gaat vallen omdat er teveel ruimte is achter het gaas. bij de kart komen regelmatig gloeiende stukjes glaswol uit.

satyrs

Re: remus uitlaat puma 1.7

Bericht door satyrs » do 29 sep 2011, 7:36 am

maar met een beetje geluk/pech gaat jou auto dadelijk meer herrie maken
Was de bedoeling. Hehehe 8)

Plaats reactie