Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door pumamartin » wo 04 jan 2012, 6:05 pm

Hangt ervan af hoe handig/technisch die iemand is.
Ben benieuwd wat de koppeling met drukgroepkost.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Zwito

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door Zwito » wo 04 jan 2012, 6:23 pm

Ik heb geinformeer bij de lokale garage. Kost 500 euro :shock:
Terwijl een koppelingsset maar 150 euro kost ongeveer. Ik hoop dat ik een hobbyist kan vinden ndie het voor minder doet:)

edit:

Ik heb na het lezen van dit topic een pb gestuurd naar R.A.T Racing of hij mij wil helpen tegen een vergoeding,

Wie kan mij vertellen wat voor koppeling ik precies moet kopen. Met wat voor maten enzo????

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door pumamartin » wo 04 jan 2012, 8:03 pm

Of je besteld ze bij Ford (inclusief drukgroep :!: ) of je besteld ze bij een auto onderdelen bedrijf of tuning shop bij je in de buurt (of online natuurlijk) dan heb je altijd de juiste. Puma 1.4 bouwjaar erbij kan niet fout gaan lijkt mij.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Zwito

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door Zwito » wo 04 jan 2012, 8:05 pm

dankje dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken. nu nog iemand die het samen met mij hem erin wil zetten voor een vriendenprijs..

R.A.T. RACING

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door R.A.T. RACING » wo 04 jan 2012, 8:54 pm

Zwito schreef:Ik heb geinformeer bij de lokale garage. Kost 500 euro :shock:
Terwijl een koppelingsset maar 150 euro kost ongeveer.
hmm niet helemaal een luk koppelingset kost 218ex
de prijs die jij noemt is voor een set zonder druklager. dit raad ik zeker af omdat deze nog al eens willen gaan lekken.
dus die 500 is niet zo raar kwa prijs. tel de onderdelen de olie uurloon er maar eens bij
tja auto rijden is duur

Zwito

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door Zwito » wo 04 jan 2012, 9:02 pm

hmm ja oke.. alsnog hoop ik iemand te vinden die het voor wat minder doet :admin1:

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door Sjoerd » wo 04 jan 2012, 9:09 pm

Aangezien je zegt dat je de auto net een paar weken hebt, zou ik eens een praatje gaan maken met de verkoper. Die moet dit gemerkt/geweten hebben aangezien het aangrijpingspunt dan altijd een stuk hoger in je pedaal komt te liggen!

En ja, ik beun nog wel eens wat bij..Het is alleen een jaar of drie geleden dat ik voor het laatst een koppeling vervangen heb, daarom ga ik het niet zomaar bij een ander doen. Ik wil natuurlijk geen schade aan je puma maken, door mijn onervarenheid. In de lente ga ik mijn eigen koppeling vervangen, als dat goed gaat wil ik het ook wel bij jouwe doen. Dit zal alleen wel te lang duren voor je!

Zwito

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door Zwito » wo 04 jan 2012, 9:16 pm

hmm ja dat dacht ik ook. Maar ik heb hem bij een bedrijf gekocht. Met zogenaamde "stoep garantie".

Haha ja als je het niet zeker weet dan liever neit:P Ik rij nu al niet meer in de puma. Bang dat hij straks helemaal kapot gaat. Dus zoek snel naar een monteur. Dus lente duurt iets te lang helaas :cry3: Toch bedankt voor je aanbod :cry3:

Zwito

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door Zwito » do 05 jan 2012, 7:23 pm

hoppa word morgen eringezet! :party:

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door Sjoerd » do 05 jan 2012, 11:38 pm

Zwito schreef:hmm ja dat dacht ik ook. Maar ik heb hem bij een bedrijf gekocht. Met zogenaamde "stoep garantie".

Haha ja als je het niet zeker weet dan liever neit:P Ik rij nu al niet meer in de puma. Bang dat hij straks helemaal kapot gaat. Dus zoek snel naar een monteur. Dus lente duurt iets te lang helaas :cry3: Toch bedankt voor je aanbod :cry3:
Zelfs als ze zeggen van niet is elke garage met een Bovag lidmaatschap je verplicht garantie te geven. Hier willen ze je vaak extra voor laten betalen, heb al eens wat verkopers nijdig gekregen door die regel te melden :)

Zwito

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door Zwito » vr 06 jan 2012, 12:02 am

ook als het als inruil auto is gebruikt?

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door Sjoerd » vr 06 jan 2012, 10:56 am

Zwito schreef:ook als het als inruil auto is gebruikt?
Zelfs dan. Kijk maar even op de site van de Bovag. Ergens staat het wel vermeldt dacht ik. Op de redactie van de Autokampioen kregen we geregeld brieven/telefoontjes/mails binnen van mensen over zulk soort dingen. Als de assistentes afwezig waren, stuurden wij als redacteurs een enkele keer ook eens een antwoord. Behalve dat heb je recht dat een product niet binnen afzienbare tijd grote gebreken gaat vertonen. Hoe dit precies zit, zou ik de consumentenbond effe over bellen. Ook kan het raadzaam zijn de ANWB Auto Advieslijn te bellen, daar weten ze werkelijk alles over auto's en nemen rustig de tijd om je alles uit te leggen.Tel.Nr: (088) 269 5000

gabbagirl

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door gabbagirl » di 17 jan 2012, 7:23 pm

Ja hoor...Pummie wil niet achterblijven. Bij rustig optrekken is er niets aan de hand maar bij flink acceleren schieten de toeren omhoog en gebeurt er eerst niets :-(
Aaaarrrggghhh...dat gaat wat kosten. weet ik tenminste waarom ik het afgelopen jaar hard heb gewerkt om eind van het jaar 'n bonus te krijgen :-S

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door pumamartin » di 17 jan 2012, 9:11 pm

gabbagirl schreef:Ja hoor...Pummie wil niet achterblijven. Bij rustig optrekken is er niets aan de hand maar bij flink acceleren schieten de toeren omhoog en gebeurt er eerst niets :-(
Aaaarrrggghhh...dat gaat wat kosten. weet ik tenminste waarom ik het afgelopen jaar hard heb gewerkt om eind van het jaar 'n bonus te krijgen :-S
Is natuurlijk nooit leuk zo'n reparatie maar jouw koppeling heeft het toch wel heel lang uitgehouden hè.
Je zit toch op 300.000 of iig er erg dicht bij
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Re: Motor "jaagt", pakt snelheid niet direct op

Bericht door gabbagirl » wo 18 jan 2012, 12:36 pm

Dat is zeker waar Martin...hij heeft het 330.000 km uitgehouden :o Dus Pummie heeft wel zijn best gedaan :wink: Het zat er wel een keer aan te komen met zulke kilometers op de teller natuurlijk.
Met de koppeling erbij heb ik wel zo'n beetje al grote reparaties een keer gehad, dus kan Pummie er weer 12 jaar tegenaan :mrgreen: :twisted:

Plaats reactie