Raar geluid als de motor draait

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Raar geluid als de motor draait

Bericht door gabbagirl » do 18 sep 2008, 9:21 am

Hoi,
Even een vraagje. Ik hoor als ik rij, maar ook als ik stil sta en de motor stationair draait een raar geluid. Het lijkt net op het geluid van de ruitenwisser op het moment dat die van links naar rechts omgaat, weet echt ff niet hoe ik dit anders moet uitleggen. Ik heb dit volgens mij voor het eerst gemerkt, nadat de ruitenwisserarmen eraf waren voor het op kleur spuiten. En sindsdien, de ruitenwisserarmen zitten er weer op, doet die steeds dat geluid maken. Ik voel het zelfs door tot in mijn pedaal. Jaja, gevoelig type :lol:
Het lijkt dus net alsof dat ruitenwissermotortje bezig is, terwijl de ruitenwissers niet aanstaan. Heb vanochtend ff de motor laten draaien en ben buiten gaan voelen en luisteren maar dan merk ik niets..overstemt het geluid van de motor niet denk ik. Binnen hoor ik het wel.. heel irritant. Iemand suggesties??
gr. Liet

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 18 sep 2008, 12:16 pm

Die van mij maakt bij stationair draaien om de 3 ? 4 seconden een kloppend geluid, zo van klop....klop....klop ( :? sorry voor de weergave) Is het dat niet? Dat is normaal nl.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 18 sep 2008, 2:50 pm

Maar hij doet het ook tijdens het rijden en ik heb het volgens mij nooit eerder gehoord :? mss maar ff een automonteur naar laten luisteren, maar ja mss zegt iemand hier o dat is dat :wink:


edit: het komt echt niet van de motor af..het lijkt gewoon alsof de ruitenwissermotor op hol is geslagen :roll:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 19 sep 2008, 11:33 am

is het niet de klep voor de ventilatie die voor binnen circuleren en buiten lucht?als die zijn versleten willen die wel eens een ratelent geluid geven heeft er wel iets van weg probeer eens die knop misschien is het dan weg

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 20 sep 2008, 4:37 pm

Zal dat eens proberen...

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » zo 21 sep 2008, 9:55 am

R.A.T. RACING schreef:is het niet de klep voor de ventilatie die voor binnen circuleren en buiten lucht?als die zijn versleten willen die wel eens een ratelent geluid geven heeft er wel iets van weg probeer eens die knop misschien is het dan weg
DAT heb ik ook "regelmatig" vanaf 120km, maar niet altijd dus :? ! Maar dan hoor je het wel duidelijk uit het dashboard komen, dacht eerst dat mijn airbag elk moment zou ontploffen :oops: :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 21 sep 2008, 10:44 am

hmm..ik hou het nog steeds op de ruitenwisser motor die overstuur is ofzo...maar het komt idd uit het dashboard en niet uit het motorgedeelte ofzo. Ik heb het alleen wel de hele tijd, dus niet boven een bepaalde snelheid ofzo.
Mss dat wat robert zegt het is...check dat morgen wel ff :wink:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » zo 21 sep 2008, 11:09 am

is een probleem van peugeot maar bij ford nog niet veel gehad het is maar een gok wat ik doe maar dat weetje mijn gehoord is niet al te goed meer om het geluid in leiden te horen

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 21 sep 2008, 11:12 am

haha..nee da's toch een te grote afstand he... :P

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 22 sep 2008, 8:06 am

Heb het een paar keer dat knoppie van buiten lucht circuleren of niet aan en uitgezet, net als de airco, maar dat heeft geen invloed. Ik ga anders wel ff langs de garage deze week als ik er tijd voor heb...

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 30 sep 2008, 5:46 pm

R.A.T. RACING schreef:is het niet de klep voor de ventilatie die voor binnen circuleren en buiten lucht?als die zijn versleten willen die wel eens een ratelent geluid geven heeft er wel iets van weg probeer eens die knop misschien is het dan weg
af en toe is het geluid weg...
en nu weet ik niet of het toeval is, maar als ik de verwarming aanzet, dan komt het geluid weer terug....het is geen ratelend geluid, maar steeds met een tussenpoze een soort doffe klik (geen idee hoe ik het anders moet omschrijven).
wilde laatst al naar de garage, maar ja, toen was dat geluid weg. schiet ook niet op...

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 07 okt 2008, 6:52 am

Update: de zekering van de ruitenwissermotor en sproeier is er nu uitgesprongen. Een zwaardere zekering helpt ook niet, dus ik denk dat het motortje gaar is..zou iig dat rare geluid kunnen verklaren. Morgen maar ff langs de garage...zonder ruitenwissers rijden met dit pleuris weer is geen grapje iig. Gelukkig heb ik de ruiten laatst verzegeld met nanomaxi's spul en heb ik die ruitenwissers niet nodig bij een gangetje van 60 of harder :wink:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 07 okt 2008, 3:15 pm

lieve schat..... :shock: zet er nooit een zwaardere zekering in....

De kans dat de boel gaat schroeien of dat er zefls brand door ontstaat is dan echt groot.

Vraag dit maar aan Paresh.. heeft ie een paar jaar geleden ook eens gedaan.
Was hem de zooi aan elkaar gesmolten....

zekering zijn er voor om te zorgen dat de boel gezekerd is :lol:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 07 okt 2008, 5:15 pm

Gabba, dat lijkt verdraaid veel op het 'geplop' bij mij, alleen hoor ik 't alleen bij stationair en op de achtergrond.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 07 okt 2008, 6:08 pm

pumamartin schreef:lieve schat..... :shock: zet er nooit een zwaardere zekering in....

De kans dat de boel gaat schroeien of dat er zefls brand door ontstaat is dan echt groot.

Vraag dit maar aan Paresh.. heeft ie een paar jaar geleden ook eens gedaan.
Was hem de zooi aan elkaar gesmolten....

zekering zijn er voor om te zorgen dat de boel gezekerd is :lol:
o...maar dat was een tip van pascal :?
Heb nu ook een zwaardere zekering in die van de aansteker gedaan omdat daar ook mijn neon nu op zit... is dat ook niet ok dan??

Plaats reactie