Motor hapert bij snel optrekken

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Motor hapert bij snel optrekken

Bericht door gabbagirl » ma 26 mei 2008, 8:23 am

Ik zal ook mijn probleem maar ff melden hierzo. En ja ik weet het, het is beter als een monteur er naar kijkt en het voelt, maar dacht mss zijn er nog wat tips hierzo.

Ik heb de afgelopen paar weken heel relaxt gereden, hoe zuiniger hoe beter zeg maar. Met resultaat overigens :lol:
Nu heb ik echter dat als ik wat sneller op wil trekken, de motor ff inhoudt. Hapert, zeg maar gerust. Het is de ene keer erger dan de andere keer, maar het is wel irritant. John dacht dat die mss nu al "lui" is geworden, doordat ik rustiger rij de laatste tijd. De olie is bij mij netjes bijgevuld en de rest van de vloeistoffen zien er ook goed uit (op peil). Hij doet het alleen bij optrekken in zijn 1 of 2, dus als ik nog niet zo hard rij.
De bougies zijn laatst bij de voorvorige beurt (dus anderhalf jaar geleden) vervangen, kan dit het zijn?
Pummie moet over 7000 km een grote beurt, incl. vervanging distributieriem.
Iemand dit ook gehad?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » ma 26 mei 2008, 9:38 am

heeft willard dat niet ook een keer gehad bedenk ik me nu ineens?
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 26 mei 2008, 10:10 am

Die van mij trekt ook niet helemaal vloeiend door bij volgas in 1. Je merkt het bijna niet en heb er geen last van, maar er zit een heel klein dipje in. Ben benieuwd of dit te verhelpen is :wink:

De bougies van mijn auto zijn trouwens maart vorig jaar vervangen, en nu zo'n 7300 km oud, met relatief veel korte afstanden. Mogelijke oorzaak?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 26 mei 2008, 11:21 am

Otto schreef:Die van mij trekt ook niet helemaal vloeiend door bij volgas in 1. Je merkt het bijna niet en heb er geen last van, maar er zit een heel klein dipje in. Ben benieuwd of dit te verhelpen is :wink:

De bougies van mijn auto zijn trouwens maart vorig jaar vervangen, en nu zo'n 7300 km oud, met relatief veel korte afstanden. Mogelijke oorzaak?
Dat heb ik in het begin na de aankoop van de Puma ook gehad, toen vervangen: bougies, massadraad van de motor en schoonmaakspul in de benzine en dat heeft geholpen. Ja ik weet dat dat schoonmaakspul niet goed blijkt te zijn voor onze zetec motor, maar da wis ik toen niet en het heeft wel geholpen.

Maar dit is veel ernstiger.
@Pascal: willard had het volgens mij zo erg dat die afsloeg. Dat doet die van mij niet. Hij hapert alleen als ik wil optrekken (rapper dan rustig zeg maar).

crz

Bericht door crz » ma 26 mei 2008, 11:37 am

Collega had met zijn motor als ie terugschakelt, dat ie hapert en soms zelfs afslaat. Dat had te maken met de inspuiting. Ik weet dat dit een andere situatie is, maar je weet maar nooit :!:

Bazzie

Bericht door Bazzie » ma 26 mei 2008, 2:47 pm

Slaan je bougie kabels niet door?
Ja kan het horen (als je weet waar je naar moet luisteren) maar je kan er ook met een plantenspuit op spuiten..

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 26 mei 2008, 3:30 pm

Hmm...ik hoor niets...
De volgende keer dat Pummie naar de garage moet, laat ik er maar eens naar kijken!

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 26 mei 2008, 3:55 pm

Bazzie schreef:Slaan je bougie kabels niet door?
Ja kan het horen (als je weet waar je naar moet luisteren) maar je kan er ook met een plantenspuit op spuiten..
zeg er ook even bij dat je moet spuiten als de motor niet loopt scheelt een stroom klap door je hand

Bazzie

Bericht door Bazzie » ma 26 mei 2008, 4:34 pm

R.A.T. RACING schreef: zeg er ook even bij dat je moet spuiten als de motor niet loopt scheelt een stroom klap door je hand
Plantenspuiten zijn toch van pastic.. Ik ken in ieder geval geen andere :oops:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 26 mei 2008, 6:47 pm

die pak en beet 15000volt sprinkt wel over door de nevel als hij door slaat weet je wel in iedergeval dat hij vonkt
pak ook maar een de bougie kabel met de volle hand vast als hij loopt zit ook bescherming in heen doe dat wel even asl ik er bij ben kan ik ook weer eens iemand uit laggen (werkt ook altijd goed bij stagelopers :whistle: :twisted: :wink: )

Bazzie

Bericht door Bazzie » ma 26 mei 2008, 6:54 pm

Hahaha :twisted: nouja het was mij in ieder geval nog nooit overkomen met een plantenspuit.. Zo leer je elke dag weer wat :)

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 26 mei 2008, 7:14 pm

dat is 1 van de voordelen dat je lid bent anders had je dit niet kunnen lezen en daar zijn we voor om elkaar te helpen

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » di 27 mei 2008, 7:20 am

Mijn stotter probleem is opgelost... ik had nieuwe bougies erin gezet en op de een of andere vage rede bleken deze niet goed te zijn... vervangen en geen last meer met stotteren.... nu ga ik wel een nieuw topic starten want ik heb dus een zodanig probleem dat ik misschien niet mee kan met de frieslandtour :S
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 27 mei 2008, 11:29 am

R.A.T. RACING schreef: zeg er ook even bij dat je moet spuiten als de motor niet loopt scheelt een stroom klap door je hand
Dank je ratje!!!

En nou komt vast de domste vraag van het forum, maar dit komt van iemand die al heel veel weet van de Puma maar nog lang niet alles.
Waar zitten de bougies :oops: :oops: :oops:

ja sla me maar... :cry3:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 27 mei 2008, 12:01 pm

:shock: Whaaaaaa!!!! En dat noemt zich dan liefhebber.... :evil:

Nee hor, grapje, geeft niet.. Schroef de kunststof plaat van de bovenkant van je motorblok, en je kijkt zo tegen je bougiedoppen aan. Die trek je los en met een bougiesleutel schroef je ze er zo uit. Google ff op plaatjes 'bougie', 'bougiekabel' en 'kleppendeksel'.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Plaats reactie