Luchtfilterhuis

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » vr 18 apr 2008, 8:25 pm

Ik denk dat de engeneers hier iets mee bedoeld hebben, ze plakken niet voor niks zoiets in dit filter want dit heeft geld gekost, dus heeft het een functie.
Afbeelding

Josz

Bericht door Josz » za 19 apr 2008, 8:46 am

Heeft dat niet met de carterventilatie te maken? Het ligt iig wel bij mij thuis op de kast :lol:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 19 apr 2008, 11:39 am

carterventielatie zit in het onderste deel van de bak :wink:
ik denk eerder dat ook dit met het geluid temaken heeft dat hij hier een andere verveling door krijgt kan zo even niet op de naam komen maar het zelfde princiepe als een spuitpistool door het langs komende lucht ander lucht aanzuigt

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 19 apr 2008, 3:25 pm

waarom geen open luchtfilter? en waarom zou je het er uit halen?

spuit pistool werkt door een pot met verf die er onderhangt lucht langs op te blazen zodat er deeltjes lak me gezogen word en vernevelt in de lucht op het te spuiten deel komt dit principe word voor meer doeleinden gebruikt maar weet de naam er even niet van dit kan ook met lucht gedaan worden zodat er extra lucht of een andere wrveling plaats vind

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » ma 12 mei 2008, 6:19 pm

Een spuitpistool werkt dmv een venturi-effect heb ik ooit op school geleerd (heeeeeel lang geleden).

Geen idee waar dat doosje voor dient maar 't zit er zeker niet voor niets.
Ford heeft niet voldoende geld om nutteloze onderdelen in Puma's te bouwen ... en als ze het al doen ... dan zeker op een plaats waar 't opvalt.

Zou 't laten zitten ...
Afbeelding

drestar

luchtfilterkast verwijderen???

Bericht door drestar » wo 23 mei 2012, 8:29 am

ik wil een powerfilter in mijn ford puma monteren.maar ik krijg de luchtfilterkast er niet uit. er zit een buis die helemaal ergens naar voor doorloopt en er is weinig bewegingsruimte om de luchtfilterkast eruit te trekken..

wie weet hoe je dit moet aanpakken..?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: luchtfilterkast verwijderen???

Bericht door Passiepooh » wo 23 mei 2012, 9:46 am

je kan het bovenste gedeelte eraf halen... onderbak kan je het beste laten zitten, omdat je anders direct boven je wiel zit met je filter, en deze dan snel onder het vuil zit..

succes :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

drestar

Re: luchtfilterkast verwijderen???

Bericht door drestar » wo 23 mei 2012, 9:54 am

onderbak is er al uit nu!! ging alleen niet van een leien dakje!
er zit een aanzuigpijp helemaal doorlopend in het scherm...die laat ik zitten en tape ik ergens vast anders gaat dat rammelen,
en hoe bedoel je anders komt de powerfilter boven het wiel..??

er zit toch nog een afdekplaat boven het wiel...dus vies worden kan het niet hoor... als je de onderbak laat zitten valt de powerfilter precies in de onderbak waardoor het powerfilter stikt,en dan kan er toch weinig koude lucht bij?????? wat heeft een powerfilter dan nog voor zin....?

gabbagirl

Re: luchtfilterkast verwijderen???

Bericht door gabbagirl » wo 23 mei 2012, 1:02 pm

er zit ruimte tussen de wielkas afdekstofplaat (weet ff niet hoe ik het anders moet uitleggen) en het chassis. Dus er komt vuil van je banden af in de motorruimte. Ik spreek uit ervaring want ik was ook te snel met die onderste bak er tussen uit te trekken en die buis kon ik er met wat gewrik ook gewoon uittrekken, maar mijn filter werd steeds erg vies doordat die opening er zit. ik heb het gat nu dichtgemaakt met een stuk geknipt uit plakbare traptreden. Werkt super.

drestar

Re: luchtfilterkast verwijderen???

Bericht door drestar » wo 23 mei 2012, 2:44 pm

oke bedankt, zal eens kijken hoe ik het gat ook kan dichtmaken..

maar de onderste bak laten zitten vind ik totaal geen optie, het is ten eerste helemaal niet mooi en ten tweede beinvloed het de werking van het powerfilter nadelig omdat het powerfilter in de bak komt te liggen. bij mijn weten moet er zoveel mogelijk vrije ruimte zijn rondom en vooral koude lucht

gabbagirl

Re: luchtfilterkast verwijderen???

Bericht door gabbagirl » za 02 jun 2012, 4:26 pm

Je hebt helemaal gelijk want ik vond het ook geen gezicht die onderste bak er nog in :mrgreen:

drestar

Re: luchtfilterkast verwijderen???

Bericht door drestar » za 02 jun 2012, 7:00 pm

idd, heb het al opgelost met een mooi traanplaat plaatje iets schuin in het gat te plaatsen,zo dat er nog wel lucht onderdoor kan maar het de viezigheid tegenhoud..een soort klep wat er snel uitziet :-D

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: luchtfilterkast verwijderen???

Bericht door pumamartin » za 02 jun 2012, 10:00 pm

drestar schreef:idd, heb het al opgelost met een mooi traanplaat plaatje iets schuin in het gat te plaatsen,zo dat er nog wel lucht onderdoor kan maar het de viezigheid tegenhoud..een soort klep wat er snel uitziet :-D
ff foto maken :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie