Pagina 2 van 3

Geplaatst: do 07 mei 2009, 6:30 am
door pumadennis
ik vraag me af of het op lange termijn geen schade aan je moter toebrengt... je rijd nl vaak al 100.000 km orgineel...

Geplaatst: do 07 mei 2009, 8:03 am
door crz
@ Pascal: dat gaat vast nog wel een keer gebeuren. Ga in de zomer op vakantie naar Oostenrijk met de puma, de bergwegen zullen een genot zijn :)

@ Martin: top maakt inderdaad minder uit, maar ben wel nieuwsgierig. We zullen wel zien wat het op de langere termijn doet. Heb eergister al BP Ultimate getankt (zat nog 1/4 Euro95 in), zal volgende keer nog ns Ultimate tanken en dan het verbruik in de gaten houden.

@ Wesley: de bluefin is nu gekoppeld aan mijn auto, dus helaas.

@ Otto: in combinatie met jouw CAI zal het een aanzienlijke vermogenswinst opleveren. Ik wil rond de zomer of misschien september/oktober een Pipercross Viper kit bestellen en monteren :wink:

Geplaatst: do 07 mei 2009, 9:14 am
door Harry
Het chippen van de bleufin zal niet echt invloed hebben op de levensduur van de motor, wat wel belangrijk is dat je goed onderhoud pleegt en vooral een goede olie gebruikt.
Dennis 160pk :shock: Hoe hebben ze dit bewerkstelligd?

Geplaatst: do 07 mei 2009, 9:17 am
door Otto
Harry schreef: Dennis 160pk :shock: Hoe hebben ze dit bewerkstelligd?


Daar ben ik ook benieuwd naar..!

Geplaatst: do 07 mei 2009, 9:51 am
door gabbagirl
leuk verhaaltje crz, je weet wel hoe je mensen moet overtuigen haha :voila1:
Ik ben ook wel erg benieuwd naar het verbruik. Puma is momenteel retezuinig: rij gemiddeld nu 1:14 a 1:15. En zou niet willen dat dat verbruik omhoog schiet door zoiets :wink:
Het klinkt iig top...sneller optrekken...that's just what i want :twisted: Dat is nu al heerlijk in de puma..de snelle reactie met optrekken! kan dat beter, dan is dat zeker de moeite waard om te overwegen!! :mrgreen:

Geplaatst: do 07 mei 2009, 10:39 am
door Pumarlene
SUPERverhaal Crz... begin er zelfs ook al warm voor te lopen (en dat met een 1.4-tje!) ....ik hoop alleen dat je ook een beetje op de flitsers hebt gelet in je enthousiasme!? :unsure:

Geplaatst: do 07 mei 2009, 10:53 am
door Harry
Chiptuning hoeft niet gepaard te gaan met verbruikverhoging sterker nog het kan zelf voor zuiniger verbruik zorgen wat voor de 1.4 motoren zou kunnen.
Mijn frp verbruikt momenteel 1:12 tijden een rit heen en weer naar beuningen en de snelheid van 140 tot stukken zelfs 2 uch uch, ja zoiets.
Ik hou het niet vol om 120 te blijven rijden. :oops:

Geplaatst: do 07 mei 2009, 1:02 pm
door puMARC
ik had vaak 2 op 20 :wink:

maar langere ritten vaak 1:13 ofzoiets.

toch maar maatje 43 als schoenmaat :-D

Geplaatst: do 07 mei 2009, 6:35 pm
door R.A.T. RACING
kom ik aan met mijn 1 op 6,5 ja wb jij zit hoger haha maar ja jij hebt er meer aan gedaan/meer vermogen
verbruik heeft meer met het rijden te maken als met opvoeren ik bedoel je kunt met een standaard puma 1 op 6,5 rijden maar ook zoals gabba 1op15 kijk allen niet te scheel op verbruik ligt vaak toch aan de manier van rijden
maar hoe meer vermogen des te meer KAN hij verbruiken

Geplaatst: do 07 mei 2009, 7:57 pm
door pumamartin
Dat is natuurlijk zo Robert hangt het idd van af.
En Crz zal zeker in het begin niet de beheersling hebben om de zelfde rijstijl aan te houden :lol: :lol: EN TERECHT.

Maar idd zou ik ook wel wat meer willen weten mbt eventuele motorschade/slijtage of andere schadelijke bijwerkingen.

Want het klint echt heel verleidelijk.... 8)

Geplaatst: vr 08 mei 2009, 8:33 am
door gabbagirl
pumamartin schreef:Dat is natuurlijk zo Robert hangt het idd van af.
En Crz zal zeker in het begin niet de beheersling hebben om de zelfde rijstijl aan te houden :lol: :lol: EN TERECHT.

Maar idd zou ik ook wel wat meer willen weten mbt eventuele motorschade/slijtage of andere schadelijke bijwerkingen.

Want het klint echt heel verleidelijk.... 8)
Idd martin helemaal gelijk. En robert ook: het ligt aan je rijstijl. En ik rij gewoon heel relaxed de laatste tijd, maar ja, dat komt gewoon omdat ik elke dag flink wat km's maak. Ik heb veel mijn cruisecontrol aan en rij gemiddeld 90 waar je 100 mag en 110 waar je 120 mag...lekker relaxed en laten uitrollen he :wink: Ik merk het meteen als ik ff lekker tijdje het gas wel weer heb ingetrapt. Blijft toch lekker in de puma nl. en ik vrees ook als ik zo'n bluefin erdoe dat ik me nooit meer kan inhouden haha!

Geplaatst: vr 08 mei 2009, 9:08 am
door crz
Zal mijn verbruik wel doorgeven, maar heb inderdaad wel het idee dat het wat hoger zal zijn dan voorheen haha. Vanavond ga ik een lange snelwegrit maken, +- 80km, dus ben benieuwd hoe het voelt als de motor echt goed warm is :twisted:

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 9:50 pm
door popeye_65
wat is nu eigenlijk je verbruik met je bluefin?
Maar ligt die bluefin altijd in je auto of niet? en hoevaak kan je hem op je eigen auto gebruiken? geeft hij ook waarden before after aan zoals pk nm etc

Geplaatst: do 18 jun 2009, 8:27 am
door crz
Zodra je bluefin gebruikt op 1 auto, is ie daar ook aan gekoppeld. Je hoeft in principe maar 1 keer de instellingen te laden. Verbruik is iets omhoog gegaan, maar dat komt ook maar ik nu vaker doortrek naar een hoger toerental omdat het zo verslavend is geworden.

Geplaatst: do 18 jun 2009, 9:31 am
door Otto
Popeye, misschien goed om gewoon een bluefin te proberen, of een beter filter te plaatsen, kortom gewoon proberen.

Via 't forum is het lastig om die paar pk verschil uit te leggen, dat moet je gewoon voelen. En wat jij verschil vindt, vind ik geen verschil, je rijdt allemaal anders. Daarom vindt ik discussies over motoraanpassingen en 'wat is goed' zo onzinnig. De een zweert bij meer koppel, omdat de toerenteller nooit de 4000 passeert. De ander trapt graag door tot de begrenzer en geniet van meer PK's.

Denk hier eens over na, daar heb je wat aan denk ik.