Versnelling!

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Heartbeat

Versnelling!

Bericht door Heartbeat » wo 08 aug 2007, 3:38 pm

Na mn Pumy meerdere malen naar de dealer te hebben gebracht omdat de tweede versnelling er soms uitschiet is men daar nu ook eindelijk tot de conclusie gekomen dat er inderdaad iets mis is.
Men wil, omdat de kosten zo hoog zijn, geen nieuwe versnellingsbak bestellen. Zijn deze sowieso nog verkrijgbaar voor de Puma trouwens?
Men gaf twee opties aan waar men over nadenkt.
1. Reviseren
2. Een ruilbak (whatever that me be) bestellen bij Ford en dan zorgt men voor een juiste overbrenging.
Ik ben een leek op dit gebied. Wat is handig en hoe controleer ik of het goed gebeurt, etc?
Heeft iemand advies???

Thanks!

Gelukkig wel garantie trouwens.....

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 08 aug 2007, 6:11 pm

Reviseren lijkt me in dit geval het best. Zal niet goedkoop zijn, maar als je van plan bent om je auto voorlopig niet te verkopen, wel een degelijke oplossing. Ze vervangen dan alle lagers in de bak, en eventueel versleten tandwielen of synchroniseerringen.

Ik vraag me wel af hoe een dergelijke storing is ontstaan, ik heb zoiets nog nooit gehoord bij een Puma of een Fiesta.

Edit: ik zie dat het om een garantiekwestie draait: dan zeker reviseren! Da's in veel gevallen zelfs beter dan nieuw.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » wo 08 aug 2007, 6:14 pm

Hi Otto,

Ik heb de auto vanaf februari en dit valt dus nog onder het staartje van garantie, dus dat scheelt! De versnelling schiet er vooral uit bij wat hogere toerentallen als je het gas los laat.... Zijn er nog zaken waar men bij de dealer rekening mee moet houden welke typisch met de Puma te maken hebben of is het gewoon een fiestabak?
Thanks voor de uitgebreidde info!!!!!!!!!!! :ok:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 08 aug 2007, 7:34 pm

mijn mening ruilbak van de ford die zijn ook gereviseert en je eigen bak reviseren kunnen ze nog op onderdelen besparen en niet alles vervangen omdat het een garantie geval is

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » wo 08 aug 2007, 7:56 pm

R.A.T. RACING schreef:mijn mening ruilbak van de ford die zijn ook gereviseert en je eigen bak reviseren kunnen ze nog op onderdelen besparen en niet alles vervangen omdat het een garantie geval is
Daar zit zeker wat in en zal ik ze dan ook voorstellen! Helaas beslis ik niet maar doet de dealer dat, dus wordt ff afwachten.....

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 08 aug 2007, 9:23 pm

Da's inderdaad helemaal mooi, schieten jij en je garage er nog wat mee op.

Zou geen geen extra zaken weten om dringend rekening mee te houden. De versnellingsbak is volgens mij verregaand vergelijkbaar met de Fiesta 4 & 5, zij het dat de verhoudingen anders zijn. En daar zijn ze allicht beter mee bekend dat met een Puma.. Succes!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 10 aug 2007, 1:04 pm

Men heeft gekozen voor een ruilbak! :bouncing:
Volgende week maandag of dinsdag heb ik de Pumy waarschijnlijk EINDELIJK weer terug... Vrijdagochtend / donderdagnacht scheur ik naar Polen, 10 uurtjes rijden. Dien ik nog rekening te houden qua rijstijl dat deze nieuwe versnellingsbak is gemonteerd of maakt dat niets uit?

Clawz

Bericht door Clawz » vr 10 aug 2007, 4:37 pm

Gewoon lekker rijden, een versnellingsbak hoeft niet 'in te rijden'.

De iB5 bak van de Puma is exact hetzelfde als de Fiesta en nog een aantal Ford modellen (volgens mij heeft de Ka hem ook)... versnellingen en eindratio's verschillen natuurlijk wel.

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 10 aug 2007, 4:41 pm

Clawz schreef:Gewoon lekker rijden, een versnellingsbak hoeft niet 'in te rijden'.

De iB5 bak van de Puma is exact hetzelfde als de Fiesta en nog een aantal Ford modellen (volgens mij heeft de Ka hem ook)... versnellingen en eindratio's verschillen natuurlijk wel.
Thanks voor de info! Kan ik met een gerust hart mn Puma ff op zn staartje trappen in Deutschland :P

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 10 aug 2007, 5:11 pm

Heartbeat schreef:
Thanks voor de info! Kan ik met een gerust hart mn Puma ff op zn staartje trappen in Deutschland :P


houd je wel een beetje afstand mr beat.... :whistle:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 10 aug 2007, 9:29 pm

:wah: :mrangry: Gaan we bijdehand doen meneer de Penningmeester :wink: :wink: :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 11 aug 2007, 5:05 pm

pumamartin schreef:
houd je wel een beetje afstand mr beat.... :whistle:
:schater:






(sorry beat..lach je toe hoor :wink: )

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » za 11 aug 2007, 5:08 pm

gabbagirl schreef:
:schater:






(sorry beat..lach je toe hoor :wink: )
Lekker bestuur hebben wij! :wink: :twisted: :twisted: :twisted:
Er komen een paar woorden in mij op:
1: wraak
2: EFPM
:P

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » ma 13 aug 2007, 2:49 pm

Whoeoeoeoeoeohoe, Pumy is klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!

Vanaaf ophalen! :bouncing: :bouncing: :bouncing: :bouncing: :bouncing:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 13 aug 2007, 4:21 pm

Toppie Heartbeat :voila1:

Plaats reactie