luchtfilter

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
ronald

luchtfilter

Bericht door ronald » wo 14 mar 2007, 9:38 pm

als je t hebt over luchtfilters is k&n t merk wat je t meeste hoort
op mn werk is t echter pipercross wat de meeste in de wagen hebben...
heeft iemand een van deze merken in de auto,en ervaring hiermee.
die pipercross klinkt echt gaaf....alleen wel in een crx gehoord en ehhhh opel tigra...sorry foute wagen weet ik lol
k&n nog niet echt gehoord

hansie

Bericht door hansie » do 15 mar 2007, 7:57 am

Ik denk dat een standaard Pipercross open luchtfilter vergelijkbaar is met een K&N open luchtfilter.

Gast

Bericht door Gast » do 15 mar 2007, 8:33 am

hans heeft denk ik gelijk alleen,

als je echt serieus bent kijk je naar zo'n cold air intake van pipercross (zo'n dicht filter met aanvoerbuis). Die zuigt minder warme lucht in van je blok...

hansie

Bericht door hansie » do 15 mar 2007, 10:51 am

Ja, zo'n Viper kit van Pipercross. Die zijn alleen wel 3-4 x zo duur. Ik weet niet of je dan misschien beter kunt kiezen voor een BMC CDA airbox? Daar lees je ook veel goede dingen over.

ronald

Bericht door ronald » do 15 mar 2007, 9:31 pm

is t ook niet zo dat een pipercross minder onderhoudsgevoelig is dan een k&N...
pipercross volstaat met wat uitkloppen en k&n zit je met uitdrogen en dus weer ff in olieen...

hansie

Bericht door hansie » vr 16 mar 2007, 8:11 am

ronald schreef:is t ook niet zo dat een pipercross minder onderhoudsgevoelig is dan een k&N...
pipercross volstaat met wat uitkloppen en k&n zit je met uitdrogen en dus weer ff in olieen...
K&N reinigen en opnieuw inoli?n is afhankelijk van de vervuiling. Kan zijn dat je pas na 60.000 km hoeft te reinigen.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 18 sep 2007, 1:48 pm

Ik vind die BMC CDA-kit wel mooi! Volgens mij heeft dat heel wat meer effect dan een K&N-kegel onder de kap, omdat 'ie geen lucht uit je motorruimte haalt. Heeft er iemand ervaring met dit luchtfilter?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 01 okt 2007, 9:18 am

Ik ga toch kiezen voor de CDA, en die op creatieve manier bevestigen op de LMM. Dat ding ziet er gruwelijk mooi uit... En ik hoor hele goeie verhalen over die airbox, met name over trekkracht onderin: dat mis ik nl. nog wel een beetje in de Puma!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Plaats reactie