Probleem met Puma: foutcodes!

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Clawz

Bericht door Clawz » di 19 dec 2006, 4:27 pm

:)
Maar goed, eind januari is de stage voorbij, en dan ben ik weer terug naar een zwak school rooster waar je bij in slaap valt. :P
Komt goed!

Daniëlle
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 8:21 pm
Locatie: Den Haag!!
Contacteer:

Bericht door Daniëlle » di 19 dec 2006, 5:30 pm

Clawz schreef::)
Maar goed, eind januari is de stage voorbij, en dan ben ik weer terug naar een zwak school rooster waar je bij in slaap valt. :P
Komt goed!
School rulezzzzz :schater:
If I ever die, do me a favour. Go on Oprah and tell the world that I loved Ford Ka's.
[img]http://i90.photobucket.com/albums/k280/danielle_l_ka/bannerD.jpg[/img]

Clawz

Bericht door Clawz » wo 18 apr 2007, 5:19 pm

Vanmiddag gefixt. 8)

Onder de bobine zit een koelwateraansluiting van de radiator naar het blok toe. De auto is in het begin onder garantie naar de garage toe geweest om dat te laten fixen maar dat heeft dus duidelijk niet geholpen: het zakt nog af en toe. Ook heb ik nog steeds het befaamde zwembad op mijn versnellingsbak.
Afbeelding

Na het verwijderen van de bobine kijk je zo op de dikke koelwaterleiding.
Afbeelding
Hier was nog steeds een spoortje van koelwater te vinden, aan de rand van de slang naar het blok toe. De slangenklem heb ik nog een kwartslag kunnen aandraaien, maar daarna zat ie echt vast. Als ie blijft lekken toch maar een nieuwe slang halen want dit is niet echt de bedoeling natuurlijk.

Afbeelding
Onder die slang zit een connector waar een aantal signalen doorheen lopen (onderandere de snelheidssensor van de wagen en inlaattemperatuur).

Afbeelding
Deze was uiteraard helemaal nat en geoxideerd. Pinnetjes opgeschuurd en opnieuw bedekt in siliconenvet, stekker opnieuw in elkaar geschoven, tiewrapje eromheen (de connector is dus ooit gesloopt).

Het eindresultaat:
Afbeelding
Nog een tiewrapje om de connectorbundel en de koelwaterslang zodat hij een beetje van de rand weggespannen is. Dit heb ik gedaan omdat ik niet zeker weet of het lek opgelost is: als hij weer begint te lekken loopt het nu hopelijk erlangs ipv over de slang.

Stukje gereden daarna, en alle signalen komen weer door. Nu dus ook geen foutmeldingen meer! Hoera!

Tools required:
* Sleutel 10 om de accu los te maken
* Platte schroevendraaier voor de slangenklem en wat krassen
* Ratelaar met zeskant #8 voor het verwijderen van de bobine
* Kniptangetje
* IJsstokje, wat secondelijm, en een stukje fijn schuurpapier. Bouw er een klein schuurstokje van zodat je in die connector kan rondkrassen ;)
* Paar tiewraps
* Siliconenvet

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » wo 18 apr 2007, 5:32 pm

Goed werk :clap:

hansie

Bericht door hansie » wo 18 apr 2007, 6:34 pm

Mooi stukje werk :up:

Plaats reactie