Distributieriem vervangen en toen...

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » vr 06 jul 2007, 6:08 pm

Sjoerd102 schreef:Ondanks dat nu alles goed is met de distributieriem is het nog niet 100% in orde. Met wegtrekken in de 1e versnelling, hapert de puma iets. en bij de 4e en 5e versnelling mis ik nog iets trekkracht onderin.

Iemand een oplossing? :oops:
Ik zou terug gaan naar het bedrijf die er verantwoordelijk voor is, kunnen hun het niet oplossen dan op hun kosten bij een garage laten doen die er wel verstand van heeft.
Suc6 :wink:

Clawz

Bericht door Clawz » vr 06 jul 2007, 6:40 pm

Hebben je pa en oom de tools die hiervoor nodig zijn? (BDP pin en camshaft locking ding)?
Anders kunnen ze nog 30 jaar blijven friemelen eraan, maar hebben ze hem nog niet goed staan.

Het VCT mechanisme is vaak al te lastig voor een Ford garage (waar je verwacht dat ze het allemaal kunnen)!

hansie

Bericht door hansie » vr 06 jul 2007, 7:36 pm

Ik denk dat je het best naar een garage toe kunt gaan die weten hoe ze nokkenas timing van de Puma 1.7 moeten afstellen.

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » za 07 jul 2007, 9:53 am

Clawz schreef:Hebben je pa en oom de tools die hiervoor nodig zijn? (BDP pin en camshaft locking ding)?
Anders kunnen ze nog 30 jaar blijven friemelen eraan, maar hebben ze hem nog niet goed staan.

Het VCT mechanisme is vaak al te lastig voor een Ford garage (waar je verwacht dat ze het allemaal kunnen)!
jep BDP pin en camshift locking hebben we benut.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

X-tof

Bericht door X-tof » za 07 jul 2007, 12:51 pm

Ik ga hem in augustus bij Herman laten vervangen, weet ik zeker dat het van de eerste keer 100% ok is :P

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » zo 08 jul 2007, 7:56 am

Sjoerd102 schreef:
jep BDP pin en camshift locking hebben we benut.
als je die hebt gebruikt voor de nokkenassen kan er niets verkeert zitten want die zit tenminste bij mijn strak tussen de nokkenas en de kop en kan geen kant meer op

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » wo 08 aug 2007, 2:31 pm

Snif Snif :cry2: :cry2: , Vandaag de puma naar de garage gebracht.
Ze beldde me net terug met slecht nieuws.

De puma is ziek, Althans de variabele nokkenas verdeler (oid). schijnt dus niet meer te werken. Vandaar dus dat ik het vermogen tekort kom.
Ze moeten nu gaan zoeken waar ze zo'n ding nog vanaf kunnen halen. Hopelijk vinden ze hem snel, en is puma snel weer beter.

Grapje gaat wel paar ?100,- kosten, dat wordt een paar weken geen stappen :|
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » wo 08 aug 2007, 3:45 pm

Sjoerd, that sucks man!!! Hopelijk is ie snel weer up and running en sparen ze je bankrekening een beetje!!

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 08 aug 2007, 6:18 pm

Da's redelijk vern**kt! Beter valt dit grapje nie te duur uit! Enig idee hoe je VCT stuk is gegaan?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

hansie

Bericht door hansie » wo 08 aug 2007, 6:41 pm

Weten ze wel zeker dat de VCT stuk is??? Als de VCT niet werkt merk je dit namelijk niet aan het rijden. Als de timing van de VCT niet goed staat (ik denk dat dat het geval is), dan merk je dat aan bijv inhouden, slecht stationair lopen etc.
Ik heb je auto een tijdje geleden uitgelezen, en dat gaf toen o.a. foutcode P1383. Dit geeft aan dat de VCT in zijn rustpositie te ver is "teruggetrokken". Dit wordt heel vaak veroorzaakt door verkeerde montage van de distributieriem.
Voordat ze onderdelen gaan wisselen moeten ze eerst wat testjes uitvoeren. Eerst testen of de selenoide die de VCT bedient goed functioneert en dan testen of de VCT verstelling werkt. Als ze niet weten hoe dat moet dan kun je beter een andere garage zoeken.

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » wo 08 aug 2007, 7:42 pm

He Hans, het Betreft hier een Ford-dealer. Maar ze hebben alle opties nagekeken, en dit was eigenlijk het enige wat het kon zijn.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » do 09 aug 2007, 11:14 am

Ze konden 2 dingen doen de Plumber en het Tandwiel vervangen. Zou meer dan ?600 kosten. Optie 2 gaan ze nu doen, is alleen de plumper vervangen. Is nog 250Ex BTW. Hopelijk lost dat het probleem op, anders moet het tandwiel alsnog vervangen worden.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

hansie

Bericht door hansie » do 09 aug 2007, 3:08 pm

Ik hoop voor jou dat het zo kan worden opgelost. Ik ken wel iemand die er alles van weet maar die woont in Engeland :?

Clawz

Bericht door Clawz » vr 10 aug 2007, 4:33 pm

Een fout in de VCT merk je wel zeker tijdens het rijden. Hij verstelt namelijk niet meer, waardoor je dus dat 'schokje' bij 3750rpm mist :)

Daardoor blijft ie in 'zuinige' mode hangen boven die toeren, en klimt ie dus ook lastiger in de toeren, etc etc...

Ik hoop dat dat tandwiel de boel fixt, dat zijn dure onderdelen :(

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » vr 10 aug 2007, 6:21 pm

Ik merk dat de motor er rond de 4000 toeren geleidelijk meer zin in krijgt, hij trekt wat feller en de klank veranderd van brom naar brul :wink: . Of die VCT is bij mij ook dood, maar het voelt bij mij niet als een schokje.

Bij de CRX Vtec van een vriend is er veel meer sprake van een duw, daar gaat het veel minder geleidelijk (en bij een hoger toerental)
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Plaats reactie