Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 11 okt 2006, 5:07 am
door puMARC
Regina schreef:En je hoeft nie weer :wink:
NL???

Geplaatst: wo 08 nov 2006, 7:56 am
door X-tof
Ik ben gisteren naar autokeuring geweest, alles was in orde, maar ik zag wel bij de ophangingstest (weet niet of ze dat in NL ook doen maar dan zetten ze je banden op een trilplaat) zat het wiel rechtsachteraan buiten de toegelaten waarde.

Zijn dat dan de rubbers die versleten zijn?

En @ Martin: is dat deze set die jij gekocht hebt: http://www.pumabuild.co.uk/catalog/prod ... cts_id=246

Via Pumabuild kosten ze 110?
Via de link van Biesheuvel die hierbij staat in totaal precies 122?, komen waarschijnlijk nog transportkosten bij?

X-tof

Geplaatst: wo 08 nov 2006, 8:40 pm
door pumamartin
Is idd de set X-tof.

Bij Biesheuvel is dat de complete set. denk ik haast niet, zou wel erg goedkoop zijn.
Dus even navragen of het de complete set is.

Geplaatst: di 10 jul 2007, 9:34 am
door Otto
Ik wil op korte termijn ook de ophangingsrubbers vervangen, al zie ik wel op tegen het monteren. Ik ben op zich redelijk doe-het-zelf minded, maar dit is nogal een klusje.

Ik ga werken met sloopdraagarmen van een Fiesta, en laat de gereviseerde armen door de garage monteren. Maar kan iemand me uitleggen hoe je nou die oude rubbers eruit sloopt? Ik had zelf het idee om ze los te branden, en m.b.v. een bankschroef en twee pijpjes van verschillende diameter de rubbers eruit te persen. Maar wellicht zijn er betere manieren?

Geplaatst: di 10 jul 2007, 9:13 pm
door pumamartin
De voorste gingen er bij mij vrij gemakkelijk uit. En volgens mij is dat meestal zo. Maar de achterste.....

kijk even in mijn space.... (www onderaan)



Met enig geweld zijn ze er achter uitgehaald.... :wink:

Maar meer dan de moeite waard 8)

Geplaatst: di 31 jul 2007, 6:21 am
door hansie
Gewoon alles Powerflex, anders kun je over een paar jaar weer aan de slag. De ophanging kan de klappen wel aan.

Geplaatst: di 31 jul 2007, 7:21 pm
door Otto
Ik ben bezig geweest met het verwijderen van de bussen uit de draagarm, en ik kreeg een beetje het idee dat de toegenomen stijfheid vooral verkregen wordt door de achterste bussen. De voorste bussen zijn volgens mij al behoorlijk stijf, doordat er een laagje rubber van 2 a 3 mm tussen de passing en de metalen bus zit. Veel absorberen zal deze bus dus niet. Ik vervang 'm gewoon door Powerflex.

Geplaatst: do 30 aug 2007, 10:01 am
door Otto
Powerflexbussen zijn aanraders! Ik kan er sinds gisteren over meepraten, scheelt een jas in wegligging en stuurgedrag! Het is even een ingreep, maar je auto wordt er echt absoluut stijver door.

Geplaatst: do 30 aug 2007, 6:59 pm
door pumamartin
Otto schreef:Powerflexbussen zijn aanraders! Ik kan er sinds gisteren over meepraten, scheelt een jas in wegligging en stuurgedrag! Het is even een ingreep, maar je auto wordt er echt absoluut stijver door.
Is idd echt een heel groot verschil h

Geplaatst: do 30 aug 2007, 7:02 pm
door Pumagirl
Otto schreef:Powerflexbussen zijn aanraders! Ik kan er sinds gisteren over meepraten, scheelt een jas in wegligging en stuurgedrag! Het is even een ingreep, maar je auto wordt er echt absoluut stijver door.
Helemaal mee eens, een echte aanrader :wink:

Geplaatst: vr 31 aug 2007, 7:59 pm
door Otto
@ Jacco: als je dan toch bezig bent, zet er dan meteen een veerpootbrug onderlangs tussen. Dit scheelt ook een hele boel, en het zaakje ligt dan toch uit elkaar.

Effect met alleen veerpootbruggen en PowerFlex op de vooras is echt verbluffend. Kan niet wachten tot ook de achterkant is voorzien van veerpootbrug en polybussen.

Geplaatst: vr 31 aug 2007, 10:26 pm
door Otto
@ Jacco: kan zijn, maar ik ben van mening dat je carrosserie zo stijf mogelijk moet zijn, voordat een schroefkit/sportkit pas echt wat uithaalt. Vandaar al die bruggen en bussen. Het bekende som-der-delen-verhaal, volgens mij hebben polybussen dubbel zoveel effect i.c.m. een brug.

Ik vind de Puma een behoorlijk neutrale auto, gaat heel strak de hoek om. Maar in mijn ogen toch beter een overstuurde dan een onderstuurde Puma :twisted: