Nadijnen stuurbeweging hogere snelheid

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
destynx
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 7:52 pm

Nadijnen stuurbeweging hogere snelheid

Bericht door destynx » vr 20 mei 2016, 9:55 am

Ik heb laatst me Puma weggebracht voor APK, nieuwe banden rondom en schijven plus blokken.
Toen is ook de aandrijfashoes rechts voor vervangen, omdat die gescheurd was.

Sinds toen heb ik last van dat de auto bij hogere snelheden na zwalkt als ik een stuurbeweging maak.
Klein beetje stuur van links naar rechts bewegen op de snelweg en je voelt dat de auto die beweging erger maakt en even na zwalkt.
Achter heb ik al nieuwe schokdempers laten monteren maar dat heeft geen verschil gemaakt.

De banden zijn Toyo Proxes T1R's en die zijn op de juiste spanning gebracht en ik heb zelfs geprobeerd om ze ietsje harder op te pompen, maar dat maakte geen verschil.

Iemand een idee wat er fout gegaan kan zijn?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Nadijnen stuurbeweging hogere snelheid

Bericht door pumamartin » vr 20 mei 2016, 1:52 pm

Ik neem aan dat je dit bij een garage hebt laten doen.
Van te voren had je hier geen last van dus moet er bij het monteren van de schijven, banden en/of aandrijfhoes iets niet goed gegaan zijn lijkt mij.
Ga even terug en laat ze er naar kijken.

Schokdempers moeten nog goed zijn anders had dat een APK afkeur punt moeten zijn.

Ik zou eerder denken aan onbalans in je wielen, kan komen omdat je banden/velgen niet goed uitgebalanceerd zijn.
Maar ook verkeerd gemonteerde schijven kunnen voor onbalans zorgen, alleen hoe krijg je die verkeerd gemonteerd?? maar alles kan natuurlijk.

Schiet me nog iets te binnen onder het schrijven :wink: bij het vervangen van de hoes is de aandrijf as natuurlijk los geweest. Kan natuurlijk ook iets niet goed gemonteerd zijn.
Ik weet niet of de koppelstang los moet om de aandrijfashoes te vervangen, maar kijk eens of die wel goed zit.

Ik ben geen monteur, zitten er hier op het forum een paar die er meer verstand van hebben.
Hopelijk reageren ze snel.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

destynx
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 7:52 pm

Re: Nadijnen stuurbeweging hogere snelheid

Bericht door destynx » vr 20 mei 2016, 10:23 pm

De banden zijn gebalanceerd en ik heb ook de uitleining laten controleren en die is perfect. Voor de zekerheid ga ik dinsdag 17 inch velgen van een mede puma-rijder proberen met andere banden om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Als dat het niet is mag de garage alles inderdaad weer open halen en controleren of alles goed zit.

Het kan niet zijn dat door het monteren van andere banden de rubbers kapot gegaan zijn? Naar mijn weten zijn deze nooit vervangen dus misschien is powerflex een goede optie daarvoor?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Nadijnen stuurbeweging hogere snelheid

Bericht door pumamartin » za 21 mei 2016, 6:46 am

lijkt mij ook niet dat daardoor de rubbers kapot gaan. iig niet door andere banden te monteren.

Powerflex loont zich altijd :wink:
Maakt echt een groot verschil, ik ben er iig super tevreden over.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

destynx
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 7:52 pm

Re: Nadijnen stuurbeweging hogere snelheid

Bericht door destynx » ma 23 mei 2016, 1:10 pm

Het is al opgelost. Blijkbaar had de monteur inderdaad iets verkeerd gemonteerd waardoor er teveel speling was ontstaan. Rijdt nu weer perfect :-D

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Nadijnen stuurbeweging hogere snelheid

Bericht door pumamartin » di 24 mei 2016, 1:14 pm

destynx schreef:Het is al opgelost. Blijkbaar had de monteur inderdaad iets verkeerd gemonteerd waardoor er teveel speling was ontstaan. Rijdt nu weer perfect :-D
Dat is goed nieuws, gelukkig is het opgelost. :party:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie