schokbrekers los en wielen zitten vast?!

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
drestar

schokbrekers los en wielen zitten vast?!

Bericht door drestar » di 04 dec 2012, 11:36 am

het is een leuke auto om te zien en hij rijd best lekker maar tot mijn spijt heb ik een ford puma gekocht,

heb er al zoveel pech mee gehad sinds dat ik hem nog maar een half jaar heb, eerst ging de stuurbekrachtiging kapot en de tussenaslager,en toen mijn achterraam los,daarna de airco kapot en nu de abs kapot! en vandaag wilde ik de achterwielen eraf halen ,draaide de wiel moeren er aan beide kanten af en beide wielen zaten gewoon muurvast op de assen??? :cry3:

ik weet echter niet hoe ik die er ooit af moet gaan krijgen?

maar daar is het nog niet mee afgedaan want aan beide kanten met de wielen naar boven te bewegen zat er gewoon een paar cm speling op de schokbrekers,en deze kon ik niet eens meer aandraaien :cry3: lekker autootje dus!!

satyrs

Re: schokbrekers los en wielen zitten vast?!

Bericht door satyrs » di 04 dec 2012, 3:01 pm

Door oxidatie kunnen wielen vast gaan zitten. Dit heeft elke auto hefboom gebruiken en dan schieten ze los. Als de auto opgekrikt is vallen de schokdempers uit de schotels. Dit is normaal voor een puma. Als hij weer op de grond staat kan je ze niet bewegen. Als mensen geen vertand hebben van autos moet je niet gaan flamen over constructies.

Grtz, wouter

drestar

Re: schokbrekers los en wielen zitten vast?!

Bericht door drestar » di 04 dec 2012, 8:43 pm

oke prima,en waarom is dit normaal voor een puma? dus welk nut heeft het dat de schokbrekers vrij kunnen bewegen en niet gewoon vast zitten zoals bij de meeste auto's?

satyrs

Re: schokbrekers los en wielen zitten vast?!

Bericht door satyrs » di 04 dec 2012, 9:47 pm

Email ford nederland. De ontwerpers hebben er vast heel lang voor geleerd en er een goede reden voor hebben.
Bij de fiesta's, ka's en puma's hebben het.

Plaats reactie