Welke schokdempers voor 40mm verlaagde puma?

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
crz

Welke schokdempers voor 40mm verlaagde puma?

Bericht door crz » vr 19 jun 2009, 7:00 am

Mn schokdemper linksvoor is kapot dus ik moet aan de voorzijde nieuwe schokdempers eronder hebben. Aangezien mn puma 40mm is verlaagd door middel van Weitec veren zat ik te denken aan Koni Sport schokdempers:

http://www.stroevemotorsport.nl/index.p ... =184&ff=59

Volgens de website van Koni zijn deze veren schikt voor verlaging tot 35mm: http://www.koni.com/index.php?id=254
Maar op de site van Stroeve Motorsport staat: Opmerking 2 : Sportschokbreker standaard lengte, maximale verlaging 40mm

Is dit bezwaarlijk, of heeft iemand een beter alternatief? En zijn er kortingsbedrijven die korting geven op schokdempers? Niet alle kortingsbedrijven hebben namelijk hun assortiment en/of prijzen op hun website staan.

Bij voorbaat dank!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 19 jun 2009, 7:03 am

ik kan informeren bij rijsbergen voor je!
m&r zal ze ook wel verkopen.

crz

Bericht door crz » vr 19 jun 2009, 7:41 am

Informeren mag altijd!

Het is wel echt van belang dat de schokdempers geschikt zijn voor verlaging, want dat zijn de originele dus echt niet :shock:.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 19 jun 2009, 2:41 pm

crz schreef:Informeren mag altijd!

Het is wel echt van belang dat de schokdempers geschikt zijn voor verlaging, want dat zijn de originele dus echt niet :shock:.

heb ze gemaild voor je! :wink:

crz

Bericht door crz » vr 19 jun 2009, 3:40 pm

Bedankt, ben benieuwd. Neig op dit moment naar Weitec schokdempers, deze kunnen tot 80mm verlaging aan. Vind ik iets veiliger dan de Koni's die tot 35mm gaan.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 23 jun 2009, 2:56 pm

net gebeld met rijsbergen: irsan was er al een paar dagen mee bezig geweest om te kijken welke veren veilig zijn bij de verlaging die je wilt. hij was er nu niet, maar heb ff gezegd dat je weitec overweegt ivm de 80mm verlaging. richard zou dit ff doorgeven, want irsan was er nu niet. hopelijk kan ik je snel mailen.

crz

Bericht door crz » di 23 jun 2009, 3:23 pm

Ok, ben benieuwd. Moet ze namelijk voor 7 juli hebben, dan gaan ze eronder. Tot die tijd rijd ik niet met de puma, dus moet ze online bestellen.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 23 jun 2009, 8:09 pm

crz schreef:Informeren mag altijd!

Het is wel echt van belang dat de schokdempers geschikt zijn voor verlaging, want dat zijn de originele dus echt niet :shock:.
De originele zijn zeker bestand tegen maximaal 40 mm verlaging Chris.

Ik rij er nu alweer ruim een jaar en 23.000 km mee.
Het is alleen zo dat ze door de verlaging (veel) slijten en dat is dus bij jouw het geval.

Ik had onder mijn zilvere ook deze KW verlagings veren (-40mm) en heb de originele bij +/- 95.000 km vervangen. Niet omdat ze versleten waren overigens.
Ik heb ze toen vervangen door Kw sportdempers, leek mij de meest logische keuze en ik was daar zeer tevrede over.
Zodra mijn originele schokbrekers aan vervanging toe zijn (ik vervang deze ook weer bij +/- 100.000 km) dan zal ik zeer waarschijnlijk weer voor Kw schokbrekers gaan....
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 24 jun 2009, 8:42 am

mss beetje offtopic, maar bij mij zijn de schokdempers nog nooit vervangen volgens 't boekje en heb al 260.000 km op de teller staan. Volgens ratje gaan ze nog wel ff mee... :twisted:

crz

Bericht door crz » wo 24 jun 2009, 11:42 am

Ben na mijn trip naar Belgi? (dankzij die fijne wegen daar) gigantisch door de LV-schokdemper gegaan. Mn puma leunt nu ook naar linksvoor omdat die schokdemper gewoon helemaal naar zn grootje is. Als ik door een kuil rij schraapt die rubberstrip onderaan de voorbumper over het wegdek en ik voel ook dat ie inveert en dan er doorheen schiet. Massa's foute boel, dus vandaar dat ik het nu ook in 1x goed ga doen.

Heb nu 15.000km gereden op de originele schokdempers met verlaging, maar een beetje meer comfort en ook nog eens dempers die ervoor gemaakt zijn, lijkt me ook wel wat prettiger rijden en prettiger voor mn state of mind :wink:.

Heb je al nieuws Lidewij? Levertijd bij Stroeve is ongeveer 1 week, omdat de dempers uit Duitsland moeten komen. Bij GKB Import leveren ze niet aan particulieren, alleen aan bedrijven. Moet ze eigenlijk wel uiterlijk 6 juli hebben!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 24 jun 2009, 2:56 pm

Net ff gebeld:

alleen schokdempers: ? 62,30 ex btw per stuk
(zonder korting ? 82 ps bruto)
1 dag levertijd
maar dit is merk monroe...

weitec levert alleen complete set:
? 478,00 (excl btw)
voor en achter en dan veren en dempers
levertijd: een week.

crz

Bericht door crz » wo 24 jun 2009, 3:23 pm

Ok, bedankt. Ik heb echt die speciale Weitec dempers nodig, dus dan bestel ik ze maar online bij Stroeve Motorsport. In ieder geval bedankt voor de moeite!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 24 jun 2009, 6:04 pm

:pr:

Plaats reactie