Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 31 mar 2009, 5:36 pm
door Iceman
We hebben Jacco's brug ook onder mijn puma gepast ... leek inderdaad wat krapper te zitten dan mijn eigen brug.

Geplaatst: di 31 mar 2009, 6:06 pm
door WB Motorsport
R.A.T. RACING schreef: daar licht het niet aan heb nu verschillende stangen gezien zit nogal wat verschil in laswerk van het zelfe merk ook al ga je de deze baksteun vervangen dan raakt hij bij sommige nog de bak zo kort zit hij er boven op heb er nu 1 van jacco thuis liggen ga deze zelf even anders maken door er een kleinstukje tussen te lassen hij heeft nu op 3 puma's gezeten en allemaal het zelfde
zal eens kijken of ik zelf betere kan maken als hier meer mensen intresse in hebben
Goed dat je 't even meld zeg, ik had er ook bijna ??n besteld voor m'n racepuma... Die maak ik dan ook wel even zelf hoor.

Geplaatst: di 31 mar 2009, 6:32 pm
door R.A.T. RACING
van hout? :wink:

Geplaatst: di 31 mar 2009, 6:36 pm
door WB Motorsport
:schater:
Neu, mijn broertje is een lasser, die moet dat voor mij maar even in mekaar smelten h?, zo'n moeilijke constructie is het nu ook weer niet h? :wink:

Geplaatst: di 31 mar 2009, 8:45 pm
door Otto
Dit kan zo makkelijk: neem je veerpootbrug, leg 'm op een blok hout en sla er een deuk in op de plek waar 'ie je blok raakt. :-D Heb ik ook gedaan, werkt prima en je hoeft niks ingewikkelds te doen.

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 3:33 pm
door Harry
Je kunt er ook een ring tussen zetten als de bout het toelaat.

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 4:22 pm
door WB Motorsport
Otto schreef:Dit kan zo makkelijk: neem je veerpootbrug, leg 'm op een blok hout en sla er een deuk in op de plek waar 'ie je blok raakt. :-D Heb ik ook gedaan, werkt prima en je hoeft niks ingewikkelds te doen.
Netjes is wel anders... Zo'n werk laat ik liever niet aan de buitenwereld zien. En je gaat ook de stevigheid van de buis verminderen. Bij mij is het de bedoeling om op circuit te rijden, die buis mag niet plooien of vervormen. Op straat komt het niet zo nauw, daar ga je zelden met zo'n hoge snelheid door de bocht. Wie dat wel doet verdiend z'n rijbewijs niet!

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 7:39 pm
door Otto
je slaat m niet plat, maar tikt er een deuk in. Ik ben niet zo goed met een lasapparaat en je kunt de gaten maar beperkt uitfrezen omdat de kop van de bout in het buisje maar weinig ruimte heeft.

Vandaar mijn niet zo profi oplossing :wink:

Re: Vragen over veerpoten

Geplaatst: ma 22 dec 2014, 9:12 pm
door Otto
Ik heb beide auto's gehad (jaren geleden...) maar meen me te herinneren dat de hele wielophanging hetzelfde was, alleen de combinatie demper/veer (dus qua hardheid, pasvorm dus volgens mij eender) was anders voor de Puma. Maar wil je 't zeker weten moet je ze naast elkaar houden.