Veerpootbrug voor onder vragen en problemen

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » di 31 mar 2009, 5:36 pm

We hebben Jacco's brug ook onder mijn puma gepast ... leek inderdaad wat krapper te zitten dan mijn eigen brug.
Afbeelding

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » di 31 mar 2009, 6:06 pm

R.A.T. RACING schreef: daar licht het niet aan heb nu verschillende stangen gezien zit nogal wat verschil in laswerk van het zelfe merk ook al ga je de deze baksteun vervangen dan raakt hij bij sommige nog de bak zo kort zit hij er boven op heb er nu 1 van jacco thuis liggen ga deze zelf even anders maken door er een kleinstukje tussen te lassen hij heeft nu op 3 puma's gezeten en allemaal het zelfde
zal eens kijken of ik zelf betere kan maken als hier meer mensen intresse in hebben
Goed dat je 't even meld zeg, ik had er ook bijna ??n besteld voor m'n racepuma... Die maak ik dan ook wel even zelf hoor.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 31 mar 2009, 6:32 pm

van hout? :wink:

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » di 31 mar 2009, 6:36 pm

:schater:
Neu, mijn broertje is een lasser, die moet dat voor mij maar even in mekaar smelten h?, zo'n moeilijke constructie is het nu ook weer niet h? :wink:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 31 mar 2009, 8:45 pm

Dit kan zo makkelijk: neem je veerpootbrug, leg 'm op een blok hout en sla er een deuk in op de plek waar 'ie je blok raakt. :-D Heb ik ook gedaan, werkt prima en je hoeft niks ingewikkelds te doen.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » wo 01 apr 2009, 3:33 pm

Je kunt er ook een ring tussen zetten als de bout het toelaat.
Afbeelding

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » wo 01 apr 2009, 4:22 pm

Otto schreef:Dit kan zo makkelijk: neem je veerpootbrug, leg 'm op een blok hout en sla er een deuk in op de plek waar 'ie je blok raakt. :-D Heb ik ook gedaan, werkt prima en je hoeft niks ingewikkelds te doen.
Netjes is wel anders... Zo'n werk laat ik liever niet aan de buitenwereld zien. En je gaat ook de stevigheid van de buis verminderen. Bij mij is het de bedoeling om op circuit te rijden, die buis mag niet plooien of vervormen. Op straat komt het niet zo nauw, daar ga je zelden met zo'n hoge snelheid door de bocht. Wie dat wel doet verdiend z'n rijbewijs niet!

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 01 apr 2009, 7:39 pm

je slaat m niet plat, maar tikt er een deuk in. Ik ben niet zo goed met een lasapparaat en je kunt de gaten maar beperkt uitfrezen omdat de kop van de bout in het buisje maar weinig ruimte heeft.

Vandaar mijn niet zo profi oplossing :wink:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Re: Vragen over veerpoten

Bericht door Otto » ma 22 dec 2014, 9:12 pm

Ik heb beide auto's gehad (jaren geleden...) maar meen me te herinneren dat de hele wielophanging hetzelfde was, alleen de combinatie demper/veer (dus qua hardheid, pasvorm dus volgens mij eender) was anders voor de Puma. Maar wil je 't zeker weten moet je ze naast elkaar houden.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Plaats reactie