Verschil in spoorverbreders voor & achter

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Remco
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 28 aug 2005, 3:46 pm
Locatie: Den Burg (Texel)
Contacteer:

Verschil in spoorverbreders voor & achter

Bericht door Remco » do 26 jun 2008, 7:15 am

Ik heb 17" velgen liggen met een andere et-waarde dan dat de Puma heeft. Deze komen onder een Focus vandaan, als ik achter 10 mm per wiel komen ze mooi in de wielkasten en lopen ze nergens tegen aan. Alleen als ik dat voor doe (met 10 mm per wiel) lopen ze tegen de stoffen binnenschermen aan, ik zit te denken om 15 mm per wiel te plaatsen. Zou iemand dit afraden, of juist andere ideeen hebben hierover. Ik hoor het graag.

christian

Bericht door christian » do 26 jun 2008, 8:17 am

je kunt beter spoorverbreders gebruiken dan dat je wielen inlopen.
je zult er ook zeker last van hebben als je moet insturen.

Ik heb voor 20 en achter had ik 40. Je moet wel ff kijken of je niet nog eens je auto moet utlijnen.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 26 jun 2008, 8:33 am

Volgens mij maakt het niet uit als je voor meer verbreedt dan achter, is bij mij ook zo. En geen problemen. Voor wel verbreed, 10 mm en achter niet...mij liepen de banden ook tegen de stoffen kappen aan...met name bij het draaien van het stuur in de uiterste draaistand.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 26 jun 2008, 6:53 pm

ik heb achter 20 mm per kant, dit had ik ook (jaren) bij de zilvere en voor niet (bij de zilver het laatste jaar 10 mm per kant) en nooit problemen gehad.
Maakt dus idd niks uit.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

popeye_65

Bericht door popeye_65 » do 26 jun 2008, 8:55 pm

btw waar zijn de HNR verbreders te koop voor een leuk prijsje? heb ze ook nog nodig.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 27 jun 2008, 7:41 am

Bij Rijsbergen in Leiderdorp krijg je korting :wink:
Ze zijn bij autostyle ook te bestellen!

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » do 24 jul 2008, 7:19 am

Nou Remco volgens mij had ik je dit al eens verteld... maar goed nu op het forum dan maar :P

Ik zal het misschien mis hebben, maar ik doe altijd achter het spoor breder maken, omdat je dan meer en scherper de bocht kan insturen. Voor mij werkte het, maar doe ik "voor" alleen verbreden bv 20mm dan vind ik het niet lekker rijden, want het voelt dan echt of de achterkant als een aanhanger achter je aan komt.

Weet niet of je wat aan het verhaaltje hebt, maar het staat er iig op :wink:

succes Remco :cheerlie:
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

Plaats reactie