Pagina 1 van 1

Geplaatst: zo 16 dec 2007, 11:42 pm
door RiZZaH
Otto schreef:De mijne is 'gewoon' getuned: ik pas alleen iets aan als de Puma er beter van gaat rijden. Momenteel zijn dit de aanpassingen:

Compleet setje Powerflexbussen
Koni Sport dempers + veren
OMP veerpootbruggen voorin (boven + onder) en achterin.

Planning:

remmenupgrade
BMC CDAirbox
waar kan ik die veerpootbrug vinden voor vooraan onder de wagen?

greetz,
riz

Geplaatst: ma 17 dec 2007, 7:31 am
door Otto
RiZZaH schreef:waar kan ik die veerpootbrug vinden voor vooraan onder de wagen?

greetz,
riz
Sowieso bij Pumaspeed, maar ik heb 'm bij www.theautosportcompany.nl besteld. Maar als bij jou in de buurt een leverancier van OMP zit, kan die 'm ook leveren. Ik weet zo snel geen typenummer.

Geplaatst: ma 17 dec 2007, 9:06 pm
door Remco
Het bestelnummer voor een (originele) OMP veerpotenbrug onder de auto is: MA1762

Geplaatst: di 18 dec 2007, 1:05 pm
door Otto
Jacco schreef:Heb toevallig vandaag zitten kijken naar zo'n ding.
Je hebt bij OMP 2 verschillende voor bovenlangs, een stalen en ??n van aluminium.
Weet nu niet wat beter is, staal lijkt me sterker maar aluminium is natuurlijk lichter maar is het ook net zo sterk als staal??

@Otto
heb je een foto van je gemonteerde veerpootbrug?
Zie hier: http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtop ... highlight=[/url]

Geplaatst: di 18 dec 2007, 5:39 pm
door Otto
Ja, zou kunnen! Was voor de achteras? Het doosje was open, en het kopervet ontbrak! Heb jij dat )@%)$** soms?!?! :twisted:

Edit: het Powerflex-sleutelhangertje zat er trouwens ook nie bij :lol:

Geplaatst: di 18 dec 2007, 8:57 pm
door pumamartin
Otto schreef:Ja, zou kunnen! Was voor de achteras? Het doosje was open, en het kopervet ontbrak! Heb jij dat )@%)$** soms?!?! :twisted:

Edit: het Powerflex-sleutelhangertje zat er trouwens ook nie bij :lol:

Zorg dat er voldoende kopervet op zit anders wordt je er niet vrolijk van denk ik zo.....
Kraken is dan het gevolg.....

Geplaatst: di 18 dec 2007, 11:36 pm
door Otto
Thnx voor de tip Martin, maar ik heb m'n eigen tubetje koperpasta aangesproken :wink:

En nu weer on-topic, om de modjes voor te zijn!

@ Jacco: als je echt van het gekraak af wil zijn, moet je gaan voor de complete setup: veerpootbruggen aan de voorkant, dus zowel boven als onder, en in de kofferbak. Je hebt dan de stijfheid van de carrosserie al flink verbeterd, en bijgeluiden uit de koets zijn voor 99% verdwenen.

Vervolgens de wielophanging: daar wil ook nog wel eens het nodige geluid uit komen, door slechte rubbers, speling op stabilisatoren, etc. Bestel gewoon het complete assortiment Powerflex voor de Puma, en plaats het zaakje. Je auto heeft dan serieus de eigenschappen van een kart. Kanttekening: door Powerflex komt afrolgeluid sterker naar binnen, maar dat vind ik persoonlijk minder erg dan bijgeluiden door een rammelende wielophanging.

Geplaatst: wo 19 dec 2007, 11:00 am
door Otto
Klopt! Het doosje was aan de onderkant op de vouw open! Beter stuur je die Powerflex-stickers ff op, ik ben nog op zoek naar die dingen! :wink: