Zachte bonk uit voorwielophanging

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Zachte bonk uit voorwielophanging

Bericht door Otto » ma 26 nov 2007, 11:11 am

Luitjes!

Na zo ongeveer de hele wielophanging vernieuwd te hebben, hoor ik sinds kort een zachte bonk bij de voorwielophanging: alleen bij lage snelheid op een slechte weg een zacht hol geklonk, en hetzelfde geluid soms ook bij stuuruitslagen bij lage snelheid.

Onlangs vervangen en dus onwaarschijnlijk oorzaak:
- dempers & veren
- stabilisatorstangen & rubbers
- stuurkogels
- fuseekogels

Overigens is aan de bestuurderskant de binnenste ashoes naar binnen geschoven, en is er wat vet uitgeslingerd. Kan het zijn dat de linker aandrijfas hierdoor dit gebonk veroorzaakt? Zat zelf meer te denken aan de stuurinrichting, maar ik kom er zelf niet uit. Iemand suggesties?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 26 nov 2007, 6:43 pm

zit je stuurhuis niet los moet natuurlijk het geluid horen wil ik een goed advies geven maar is een idee aangezien je een aantal dingen hebt los gehad
heb je orginele fusse bouten gebruikt zo niet standaard bouten kunnen nog wel eens inslaan
speling inwendig van het stuurhuis zitten ook nog kogels en gleide bussen

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 26 nov 2007, 9:38 pm

Thnx R.A.T. En ik snap dat je 't moet horen, da's waar. Ik moet wel zeggen dat ik de bussen aan de achteras nog moet vervangen, die maken ook lawaai, dus dat vertekend. Daarbij is de Puma een behoorlijk summier geisoleerde auto, dus je hoort het zaakje goed werken op een slechte weg.

Ik heb een TIS, zal eens kijken waar ik moet checken voor het stuurhuis, i.i.g bedankt voor de tip!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 06 dec 2007, 7:58 pm

en :?: gevonden :?:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 06 dec 2007, 8:27 pm

Ik heb nog niet onder de auto gekeken, het regent hier steeds :wink: Ga dit weekend Powerflex op de achteras zetten, en dan nog eens goed luisteren. "t lijkt erop dat 't minder wordt, en ik voel verder ook niks in 't stuur.

We zien wel, maar ik laat 't weten als ik 't heb!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Plaats reactie