Schroefset of verlagingset?

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

hansie

Bericht door hansie » wo 01 aug 2007, 7:09 am

Clawz schreef:Hoe eenvoudig kan je trouwens die hoogte aanpassen? Is dat 10 minuutjes met een moersleutel en go, of ben je dan toch wel even aan t sleutelen?
Dat is niet zoveel werk. Per as:
1. Wielmoeren losdraaien
2. Auto opkrikken en op assteunen zetten
3. Wielen eraf
4. Met de speciale sleutel van de schroefset de schalen verdraaien (uiteraard aan beide zijden exact dezelfde hoogte aanhouden)
5. Wielen erop, auto op de wielen zetten en wielmoeren aandraaien

Ik denk dat je met een kwartiertje wel klaar bent.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 01 aug 2007, 3:50 pm

Willard schreef:Maar Martin dat is toch veeeel lager dan 4cm ik wil ook jouw kit :pray: :dribble:


Want jij kan dus ook jou vering instellen als ik het goed begrijp??
Ik kan alleen de hoogte achter instellen. Maar dan moet de boel wel helemaal uitgebouwd worden.... Dus dat doe je 'even'.... :shock:


KW schroefsets zijn mede zo duur omdat deze van rvs gemaakt zijn en dus waarschijnlijk lange mee gaan dan de auto waar ze onder gemonteerd worden...


Wat betreft het rijden op de Nordschleife en elk anders circuit.
Wij zijn allemaal geen coureurs... En zolang je niet echt voor de volle 100% met je puma over het circuit kunt/durft te gaan zal niemand van ons het verschil echt kunnen vullen wat de voor of nadelen van welke afstelling/onderstel dan ook zijn.
Het standaard puma onderstel is voor ons allemaal meer dan voldoende..

Verschil is er natuurlij zeker, powerflex, verlaagd, veerpootbrug, sportschokbrekers...
Tuurlijk merk je dat maar wat ik bedoel te zeggen dat wij de puma amper aan z'n limiet krijgen... omdat wij de zwakke schakel zijn......
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » di 07 aug 2007, 10:50 am

Nou tnxs voor jullie reacties en ik ben eruit.

Ik ga voor weitec Hicon Gt versie. Als de set eronder zit laat ik wel wat horen en ik zet er wel een foto bij.
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

petter

super verlaging

Bericht door petter » vr 31 aug 2007, 9:36 pm

Als je de Puma zo stuiternd mogenlijk wil hebben is het zonde van de centen om dure veren te monteren. Gewoon een paar rubber bussen er tussen en je bent klaar.
Even serieus: een auto moet ook veilig zijn op de openbareweg en een verlaging van 30 tot max 50 mm is dan nog steed het beste.
Groeten Petter

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » ma 08 okt 2007, 11:24 am

Het setje zit er onder en ik moet zeggen kwa kwaliteit geen probleem...

voor de helft afgedraaid en hij ligt al bijna op de band, dus nagaan dat ik nog cmters overheb.....

fotos zal ik spoedig posten
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 08 okt 2007, 1:09 pm

Kijk, da's mooi!

Ik krijg als het goed is eind deze week m'n Koni Sportkitje binnen. Ben benieuwd!

Kan iemand mij vertellen wat voor rubbers er tussen de bovenste veerschotel en de carrosserie zitten? En of die misschien ook los te bestellen zijn?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » ma 08 okt 2007, 5:34 pm

Otto schreef:Kijk, da's mooi!

Ik krijg als het goed is eind deze week m'n Koni Sportkitje binnen. Ben benieuwd!

Kan iemand mij vertellen wat voor rubbers er tussen de bovenste veerschotel en de carrosserie zitten? En of die misschien ook los te bestellen zijn?
Ik heb de orginelen van ford eropgezet, dus van de normale poot afgehaald en tussen de weitec geplaatst. Werkt uitstekend.
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

Plaats reactie