Veerpootbrug (Types, Montage)

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 14 jun 2007, 1:11 pm

Net contact gehad met de zaak waar ik de brug had besteld: OMP heeft 'm niet op voorraad, moet in Itali? gemaakt worden en dan komt ?e via Duitsland mijn kant op. Nog dik drie weken wachten :evil:

Wat is het toch leuk om een 'exclusieve' auto te rijden... :lol:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Veerpootbrug

Bericht door Iceman » do 14 jun 2007, 3:57 pm

Voor-onder zou volgens een Engels forum het beste werken (voor-boven zit ie bij het toch al heel stijve schot tussen motor en cabine waardoor ie minder effect heeft).

Heb een voor-onder brug al een paar maanden liggen maar deze is nog niet gemonteerd daar er volgens mijn garage een bout is vastgeroest (huh ?) waardoor ze er aan zouden moeten slijpen.

Voordeel van voor-onder is wel dat je 'm zo kunt monteren zonder dat je moet boren in je wielkast, nadeel (volgens de garage) is dat als je een aanrijding krijgt vanaf je zijkant beide wielophangingen kaduuk zijn.
Voor-onder is daarnaast veel goedkoper (zo'n 32 euri).

Ben er nog even niet uit ...
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » do 14 jun 2007, 5:45 pm

Neem je toch gewoon allebei... Voor 150 euro ben je dan wel klaar!


<MP>

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » vr 15 jun 2007, 6:33 pm

We wachten wel af! Maar een stijf tussenschot of niet, enige flexibiliteit zal je met een brug voor-boven wel verhelpen. En een brug onder gaat er zeker nog komen, in combinatie met Powerflex.

Even een off-topic vraagje: zijn de draagarmen van een Fiesta 4/5 hetzelfde als die van een Puma? Ik zit er nl. aan te denken om deze draagarmen op de sloop te halen, en ze zelf te reviseren, met nieuwe rubbers en fuseekogels enzo. Hoef ik niet eerst de armen onder de Puma vandaan te halen, scheelt een hoop gedoe.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 15 jun 2007, 7:47 pm

model 95/99 en 99/02 met stuurbekrachtiging hebben de zelfde draagarmen als een puma als het goed is

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 18 jun 2007, 2:05 pm

Ik heb eens rondgespeurd naar een veerpootbrug voor ?nder, maar die dingen zijn nergens in Holland leverbaar, en om nou 30 euro verzendkosten vanuit de UK te betalen voor een bijna even dure brug...

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik zo'n brug kan scoren? Ik moet en zal er 1 hebben :twisted: Hoe stijver de Puma is, hoe beter!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » ma 18 jun 2007, 5:31 pm

Ik heb ook geen idee waar je deze in NL kunt kopen voor de Puma.
Ik heb ze beide bij Pumabuild gekocht in combinatie met wat andere dingetjes om zo de porto te combineren :wink:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 18 jun 2007, 9:07 pm

Otto schreef:Ik heb eens rondgespeurd naar een veerpootbrug voor ?nder, maar die dingen zijn nergens in Holland leverbaar, en om nou 30 euro verzendkosten vanuit de UK te betalen voor een bijna even dure brug...

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik zo'n brug kan scoren? Ik moet en zal er 1 hebben :twisted: Hoe stijver de Puma is, hoe beter!
Kijk of er een tuningshop bij jouw in de buurt is die produkten levert van OMP.
OMP heeft ook de veerpootbrug voor onder, ? 60,00.
Via FP-Tuningpart.nl, staat ook bij onze links heeft dit in het programma.
http://www.fp-tuningsparts.nl/
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 19 jun 2007, 6:35 am

zondag er op gezet weereld van verschil :-D

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Voor-onder

Bericht door Iceman » di 19 jun 2007, 6:52 am

Heb mijn voor-onder brug gekocht bij Autosport company (www.autosportcompany.nl) in Waalwijk (levert ook op bestelling via internet) ... kostte 35 euri's.
Heb 'm in Belgie ook al gevonden voor 32 euri's maar had geen zin om op-en-neer te rijden (iedere keer als ik sta te tanken schieten de tranen in m'n ogen van de huidige benzineprijs)

Gr
Afbeelding

X-tof

Re: Voor-onder

Bericht door X-tof » di 19 jun 2007, 7:12 am

Iceman schreef:Heb 'm in Belgie ook al gevonden voor 32 euri's maar had geen zin om op-en-neer te rijden (iedere keer als ik sta te tanken schieten de tranen in m'n ogen van de huidige benzineprijs)
Weet je nog waar in Belgi? ??

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 19 jun 2007, 8:08 am

Thnx Iceman! Heb er net 1 besteld bij AutoSportCompany. Wordt direct met de Powerflex gemonteerd, ben benieuwd :twisted:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

X-tof

Bericht door Iceman » wo 20 jun 2007, 6:34 am

Hoi X-tof

Heb 'm op internet in Belgie gevonden gevonden bij R-power, hadden er toen nog 2 op voorraad.
Website : http://www.rpower.be/supplies/

Gr.
Afbeelding

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » za 14 jul 2007, 3:11 pm

Zo, vanmorgen m'n brug gemonteerd. Even een klusje, maar hij zit dr mooi in. En je merkt zeker wel verschil, met name als je schuin een drempel afkomt: veel stijver. Bochtengedrag heb ik nog niet goed kunnen checken.

Afbeelding

Afbeelding

Een brug voor onder heb ik al liggen, voor achter wordt 'ie besteld. Gaan eronder zodra ik Powerflex-rubbers heb :wink:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Gulli

Bericht door Gulli » ma 16 jul 2007, 1:03 am

Otto, waar laat jij die rubbers monteren en heb je al een prijs opgekregen? Ik woon niet heel ver bij je vandaan dus ik ben wel benieuwd! Ik ben vooral voor toe aan nieuwe rubbers dus ik was ook van plan daar meteen Powerflex in te laten zetten :)

Plaats reactie