Vmaxx - mening over dit soort merken

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Gast

Vmaxx - mening over dit soort merken

Bericht door Gast » di 10 apr 2007, 10:10 pm

Ik moet mijn auto voorzien van nieuwe schokbrekers achter, en wil hem verlagen, het ideale moment dus om te doen,.

no zag ik hier http://www.pitbox.nl/index.php?option=c ... 0&Itemid=1 complete schroefsets staan. Het kost geen reet. Maar is dit te vertrouwen..?
En wat voor kosten rekenen garage bedrijven veelal voor monteren. Bij mijn garage hadden ze ingeschat er ongeveer 3 uur mee bezig te zijn...

Gast

Bericht door Gast » wo 11 apr 2007, 5:39 am

ik zou het van m'n leven niet kopen.... als ze zelf al zeggen dat het een budget set is die bedoeld is voor show & shine (dus niet rijden, of hardrijden), dan haak ik af!

Vergeet niet dat het een heel groot aandeel heeft in de wegligging van de auto. Een schade repareren omdat je de bocht uitgezwabberd bent is duurder dan doorsparen voor een merk als Koni, KW, et cetera!

hansie

Bericht door hansie » wo 11 apr 2007, 6:11 am

Ik sluit me aan bij Scuzz. Een belangrijk pluspunt van de Puma is de wegligging. Door er een low-budget verlagingsset onder te zetten heb je grote kans dat dat pluspunt wegvalt.
Ik zou als je budget het toelaat dan een sportkit kopen van bijv. Koni, KW of Weitec.
Plaatsen van een verlagingsset wordt vaak aangeboden voor rond de 150 Euries.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 11 apr 2007, 5:03 pm

Zijn er hier mensen met ervaring met Weitec? Als je de prijzen van Koni en KW vergelijkt met die van Weitec, zijn Koni en KW bijna dubbel zo duur als Weitec.

Is een schroefkit van Weitec goed, dus een goede wegligging met nog een klein beetje comfort en redelijke levensduur? Of is het verstandiger om gewoon door te sparen voor Koni/KW?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 11 apr 2007, 7:43 pm

Otto schreef:Zijn er hier mensen met ervaring met Weitec? Als je de prijzen van Koni en KW vergelijkt met die van Weitec, zijn Koni en KW bijna dubbel zo duur als Weitec.

Is een schroefkit van Weitec goed, dus een goede wegligging met nog een klein beetje comfort en redelijke levensduur? Of is het verstandiger om gewoon door te sparen voor Koni/KW?
Ik denk dat je je zelf moet afvragen wat je er mee wil.
Een schroefste is niet altijd nodig.......
Ik heb bijvoorbeeld verlagingsveren en schokdempers van KW.
Voor mij perfect. Wegligging en verlaging (-/- 40mm) zijn voor mij prima.
Maar wil je je puma (af en toe) nog lager of harder willen afstellen of wat dan ook. Dan zul je een andere keuze moeten maken.

Ik heb alleen als we op vakantgie gaan, 3 of 4 man in de auto plus bagage. Op dat moment zou ik wel een schroefset willen hebben. Nu raken mijn banden af en toe de wielkasten. Maar ik vind het te veel geld om voor 2 keer per jaar een schroefset te kopen. De sportset (KW veren en schokdempers) voldoen voor mij meer dan voldoende. En ik rij ieder jaar de Vroemdag (circuit Zolder) en ga 1 of 2 keer naar de N?rburgring.

Het is altijd een alweg ing tussen wat je er mee wil en of het je de meer prijs waard is. Als je op een meeting je puma echt super laag wil hebben liggen en er toch normaal mee kunnen rijden dan zou ik zeker voor een schroefset gaan en dan van KW of Koni.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 11 apr 2007, 9:11 pm

Ja, da's waar. Maar als je kijkt naar kwaliteit van Weitec in vergelijking met Koni en KW? Ze worden nl. wel vaak in 1 adem genoemd.

Het gaat me daarnaast voornamelijk om het behoud van het (weinige) comfort. Mijn auto is nu zo achterlijk stug, ik vraag me eigenlijk af of een onderstel van een gerenommeerd merk dan beter is. Ik bedoel, dempers en veren zijn dan veel beter op elkaar afgestemd.

En het prijsverschil tussen een sportset en een schroefset van Weitec is ook niet onoverkomelijk, dan maar zo volledig mogelijk :up: En een verlaging van ongeveer 4 cm. vind ik prima, maar voor het prijsverschil bij dit merk hoef je het niet te laten vind ik.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 12 apr 2007, 3:42 pm

Otto, ik denk ook dat weitec niet veel onderdoet voor KW of Koni.
Als het er al voor onder doet.
Weitec zit immers ook in de motorsport.

Ik weet dan Pumarc weitec verlagings veren heeft en daat al jaren zeer te vrede over is.

Ik weet niet wat de diverse merken kosten. Ik vind (Zoals ik in schreef) een schroefzet van koni en of KW gewoon veel te duur.

Maar weitec is voor mij misschien ook een heel goed alternatief 8)
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » vr 13 apr 2007, 12:31 am

nuja wij verkopen in de winkel het liefts kw, maar weitec is zeker niet slecht maarja prijs kwaliteit zeggen we dan, maar ze moeten ni veel onderdoen voor een kw setje

greetz,
riz

hansie

Bericht door hansie » vr 13 apr 2007, 7:03 am

Zijn best veel Duitse Pumarijders met Weitec eronder dus lijkt me geen slechte keuze.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » vr 13 apr 2007, 1:08 pm

@ Martin: ik denk inderdaad niet dat ik de enige ben die zich dat wel eens afvraagt: waarom 1200 euro neertellen voor een schroefkit?! :shock:

Dank voor de info!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 13 apr 2007, 7:39 pm

Otto schreef:@ Martin: ik denk inderdaad niet dat ik de enige ben die zich dat wel eens afvraagt: waarom 1200 euro neertellen voor een schroefkit?! :shock:

Dank voor de info!
Ik las op het duitse forum dat Weitec een 'dochter' is van KW... dus
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gast

Bericht door Gast » za 14 apr 2007, 8:10 am

Ik denk dat ik voor de FK schroefset ga die op nl power staat. de prijs is 674. Is dit wat..??


Maar wat kost een koni setje dan, op nl power zie je ze voor andere auto's voor niet heel veel meer erop staan, maar voor de puma hebben ze hem niet..

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » zo 15 apr 2007, 2:02 am

ja weitec is een dochter van kw maar niet te vergelijken hoor

kwaliteit kw ligt toch wel wat hoger

waarom 1200euro? om een goeie baanligging te verzekeren en afstelbaarheid in hardte en hoogte (spellingsniveau is nul)

greetz,
riz

Plaats reactie