Pagina 1 van 1

verlaagd maar zakt niet

Geplaatst: do 05 apr 2007, 8:28 pm
door puma sjakkes
ik heb net mijn puma verlaagd met gloednieuwe apex veren voor 4 cm verlaging, maar nu ik ze eronder heb gezet zakt hij geen mm. waar zou dit aan kunnen liggen? heb ik iets fout gedaan?

grtz

sjakkes

Geplaatst: vr 06 apr 2007, 6:53 am
door hansie
Vaak moeten veren nog wat inzakken maar 4 cm lijkt me erg veel. Al een stuk mee gereden? Zijn de veren wel speciaal voor de Puma?
Meet anders eens de hoogte vanaf midden-onderkant spatbord naar de grond. Volgens mij moet dat dan zo'n 61-62 cm zijn (wie kan even meten met een niet-verlaagde Puma?).

Geplaatst: vr 06 apr 2007, 8:28 am
door Gast
Volgens mij verlagen puma veren zo'n 3 cm. Althans, gerenomeerde merken zoals Eibach, et cetera, zeggen dat dat maximaal is wat je kan doen zonder ook de schokbrekers te moeten vervangen.

Hansie heeft gelijk dat veren nog even moeten 'inveren'. Na verloop van tijd wordt het spul steeds 'slapper' en hangt de auto steeds lager. Het is volgens mij wel zo dat je direct verschil moet zien met de originele veren. Je hebt zeker niet even de originele veren naast de verlaagde gehouden om te zien hoeveel korter ze zijn? Ik had mijn vorige auto ook zelf op de veren verlaagd en hier was de verlaging (4cm) precies aan het verschil tussen de veren te zien.

Als het nodig is meet ik mijn puma vanavond wel even op voor je. Die is ook verlaagd op de veren, 3 cm.

Wat je nog kan proberen is de auto even goed laten inveren door hem lekker in te drukken (pas op voor deuken!!!!). Je zou even op de dorpel kunnen gaan staan 'veren'. Als ik de puma opkrik om hem daarna weer op z'n pootjes te zetten staat hij eerst ook te hoog. Na even inveren staat hij weer laag. Snappie?



Hier bij scuzz op kantoor is het op het vandaag relatief rustig... Kan ik lekker verhaaltjes typen hahaha :lol:

Geplaatst: vr 06 apr 2007, 10:21 am
door RiZZaH
veren varieren van 30 tot 35 max

dus 4 is wel erg veel

greetz
riz

Geplaatst: vr 06 apr 2007, 8:08 pm
door pumamartin
RiZZaH schreef:veren varieren van 30 tot 35 max

dus 4 is wel erg veel

greetz
riz

Nope. KW verlagingsveren -/- 40 mm
kom maar meten :-D
Ik heb toen gezocht bij D&W (een van de grootste tuning bedrijven in Duitsland) en KW is (was toen, 2002) de enige die 40mm verlagings veren voor de puma had.
Sjakkes, ik weet toevallig van nog een een puma die ook veren geplaatst had en idd helemaal niks lager lag. Waaraan dat ligt weet ik niet.
Maar indrukken en ze moeten nog inveren...... betwijfel ik zeer sterk.
Uiteraard worden veren op den duur slapper (wat niet :twisted: ) maar ik zou ze gewoon terug brengen en dan KW veren bestellen, je weet hoe mijn puma eruit ziet. En daar zitten KW verlagingsveren (-/- 40mm) onder met (later) gemonteerde KW sportschokbrekers.

Geplaatst: vr 06 apr 2007, 9:41 pm
door puma sjakkes
ik ben er vandaag al mee terug geweest naar m&r en rob en maurice snapten het ook niet. ze hebben hem opgemeten vanaf het hart van de naar tot onderkant spatbord. ik ga zondag naar de nordschleife dus ff lekker inveren. en anders gaan ze er maandag weer onderuit.

grtz

sjakkes

Geplaatst: zo 08 apr 2007, 9:34 am
door RiZZaH
um de mijne is 35 gezakt, en met bumpers ligt hij op de grond

Geplaatst: zo 08 apr 2007, 10:05 am
door pumamartin
RiZZaH schreef:um de mijne is 35 gezakt, en met bumpers ligt hij op de grond
:lol: :lol:

zal toch meer aan de bumpers liggen h? Riz..... :wink:

Geplaatst: ma 09 apr 2007, 12:27 pm
door RiZZaH
ja denket, maar ja zo een groote bumpers...

grtz,
riz

Geplaatst: ma 09 apr 2007, 3:52 pm
door puMARC
of een goed merk veren kopen....... :twisted:

Geplaatst: ma 09 apr 2007, 7:34 pm
door puma sjakkes
puMARC schreef:of een goed merk veren kopen....... :twisted:
is apex dan niet goed ofwat?? :shock: :shock: hoor toch alleen maar goede verhalen over apex!!

grtz

sjakkes

Geplaatst: di 10 apr 2007, 5:37 am
door puMARC
het is zeker niet mijn merk.
de auto is nu ECHT stug denk ik?
maar slecht zal het niet zijn qua breken of zo hoor, meer betreft comfort.