Verlagen van de Puma. Maar hoe laag?

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Pumagirl

Verlagen van de Puma. Maar hoe laag?

Bericht door Pumagirl » zo 07 aug 2005, 6:24 pm

Binnenkort wordt onze Puma verlaagd. Er komt een Koni Sport Suspension Kit onder, dus met instelbare hoogte. Nu vragen we ons af: how low can you go??? 40 mm, 50 mm, 60 mm? Er komt trouwens binnenkort ook een frontlip op dus de voorkant wordt een stukkie lager.
Ik zie bij andere leden dat ze de Puma erg laag hebben liggen en ook nog een frontlip hebben gemonteerd. Hebben jullie geen problems met verkeersdrempels, opritten e.d.? Of raak je met de einddemper wel eens wat?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » zo 07 aug 2005, 7:20 pm

tja, drempels...................... :evil:

mijn puma is 40mm verlaagd en ik heb voor nog een spoilerlip.
ik moet die (..t) drempels regelmatig schuin 'nemen' maar over het algemeen is -40 mm nog een goede rijhoogte.
maar het blijft natuurlijk opletten :roll:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

X-tof

Bericht door X-tof » ma 08 aug 2005, 12:04 pm

even een vraagje aan de belgische keuringkenners:

ga binnekort frontlip monteren en 4cm verlagen, maar als ik het goed begrijp word er op de keuring niet naar de carrosserie gekeken, maar enkel naar de ruimte tussen grond en bodemplaat, en die moet minimum 9 cm zijn...

klopt dit ee beetje?

thx

X-tof

Gast

Bericht door Gast » ma 08 aug 2005, 2:15 pm

X-tof schreef:even een vraagje aan de belgische keuringkenners:

ga binnekort frontlip monteren en 4cm verlagen, maar als ik het goed begrijp word er op de keuring niet naar de carrosserie gekeken, maar enkel naar de ruimte tussen grond en bodemplaat, en die moet minimum 9 cm zijn...

klopt dit ee beetje?

thx

X-tof
D'r wordt gekeken naar VASTE carrosseriedelen (NIET NAAR FLEXIBLE ONDERDELEN)....enne voor de zekerheid neem maar 10 cm, want de wetgeving zegt nog steeds 11 cm met 1 cm speling. Op zich laat men oogluikend 2 cm speling toe...maar als je een zeikerd hebt, kan hij het je moeilijk maken. Trouwens de bodembescherming is toch van plastic.....is ook een flexibel deel :wink:


Dethor

ronald

Bericht door ronald » vr 24 mar 2006, 9:46 pm

moet je wagen eigenlijk na t verlagen weer uitgelijnd worden. :roll:

meestal als je het vraag krijg je zo een welles niettes idee he
maar hier zijn de profs die t weten :P :P :P

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 24 mar 2006, 11:53 pm

ja moet uitgelijnt worden je wiel vlucht word anders zodat je banden scheef afslijten

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » za 25 mar 2006, 10:10 am

Opnieuw uitlijnen is inderdaad echt wel nodig omdat veel van de ophanging ook los is geweest.

Plaats reactie