Verlagen

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
gabbagirl

Verlagen

Bericht door gabbagirl » do 28 jul 2005, 7:12 pm

Even een vraag (in de juiste topic :wink: ):
Ik wil mijn Puma t.z.t. gaan verlagen, maar ik wilde ff wat info daarover. Wat voor verlagingsveren zijn het beste?? Wat zijn de kosten en wat zijn de ervaringen onder jullie?? En ook wel handy: hoe zit het met de APK??
En mijn laatste vraag (tjee, wat veel vragen weer he :twisted: ): hoe zit het met mijn velgen?? Ik heb 17inch velgen en die lopen (zoals eerder vermeld) iets aan als ik mijn stuur in de uiterste stand draai. Nu heb ik er geen last van, maar hoe zit dat als je je Puma verlaagt. Is het dan niet zo dat dat alleen maar erger wordt???????
Alvast bedankt voor de reacties!
groetjes, gabbagirl 8)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 28 jul 2005, 8:14 pm

gabbabirl, ik ben zeer tevreden over m'n kw verlagings veren (-40mm) in combinatie met kw sport schokbrekers.

tav van de apk geen probleem (mits je in Belgi? gaat wonen :oops: )

tja en wat betreft het 17" velgen, ik heb het al eerder gezegd, laat een stuuruitslag begrenser monteren, in duitsland door de TUV verplicht. :!:
als je deze monteerd heb je ook bij een verlaging geen problemen met aanlopende banden.

ik weet niet wanneer je je puma wil verlagen, maar ik denk er over om van de winter een schroefset te kopen, (uiteraard weer KW).
dus dan zou je mijn schokbrekers (dan 2 jaar, 40.000 km) en verlagings veren (dan 2 1/2 jaar en 30.000 km) kunnen overnemen. :wink:
martin
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 29 jul 2005, 9:22 am

Ok, thnx Martin, ik hou het zeker in gedachten! Dus als je je wegdoet, mail me tegen die tijd maar even. Het is een puur een kwestie van centjes :wink:.
En die stuurslagbegrenzer wil ik er niet opzetten, want dan krijg je echt een draaicirkel van een vrachtwagen. En zeker omdat die bij mij echt maar net iets aanloopt, vind ik het niet nodig.

groetjes, Liet 8)
Laatst gewijzigd door gabbagirl op ma 11 sep 2006, 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » zo 07 aug 2005, 5:27 pm

Heb je wel velgen met de juiste ET waarde? Heb al veel gelezen over verlagen van de puma en menig pumarijd(st)er heeft helemaal geen last van aanlopende 17 inch wielen (en zelfs niet met 18 inch).

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 08 aug 2005, 12:11 pm

Verlagen staat ook niet hoog op mijn verlanglijstje. Zeker niet nu ik in Leiden woon en
de Leidse gemeente een sport ervan heeft gemaakt om de meeste drempels in een straat te krijgen
en dan ook nog van die zeer irritante waar je met een verlaagde auto van ze lang zal ze leven niet
overeen komt :wink: Ik vroeg het me gewoon ff af.

En wat betreft de ET waarde...is dat de maat 215/40???? Het zijn dunlop 9000 banden en dan staat er verder
op de band 215/40/R17......Is dat dan wel goed?? Ze komen van een Puma af!
Laatst gewijzigd door gabbagirl op ma 11 sep 2006, 2:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Bericht door Gast » ma 08 aug 2005, 2:12 pm

Dat is de breedte/hoogte verhouding en de radius (in inch)....Een ET waarde staat meestal aan de binnenzijde van een velg (is standaard 34-35...bij mij was het 34 en is het nu 35). De offset of ET (eintiefpresse) is hoe ver de wielflens van het centrum van de dwarsdoorsnede van de velg verwijderd is (sorry kan het niet anders uitleggen). FF tegen alle regels in hotlinken met een foto:

Afbeelding

Dethor

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 08 aug 2005, 8:50 pm

ET= einpresstiefe niet eintiefpresse :lol:
dan kreeg je de afkorting ETP :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » di 09 aug 2005, 12:26 pm

Wat ook meespeelt: met 215/40/17 banden is de totale diameter van wiel en band groter dan met de standaard 195/50/15 velg en band. Dus meer kans op aanlopen, zeker als ook nog een velg met afwijkende ET-waarde is gemonteerd.

Gast

Bericht door Gast » wo 09 mei 2007, 6:46 pm

pumamartin schreef:laat een stuuruitslag begrenser monteren
Waar kun je dat laten doen? En wat kost dat ongeveer?

Gast

Bericht door Gast » wo 09 mei 2007, 7:38 pm

Een vriend van me werkt bij de Volvo garage hier en vertelde mij hetzelfde verhaal over de begrenser!! Verder heb ik nooit problemen gehad met mn standaard veren met 17 inch velgen!

Greetz

Gast

Bericht door Gast » do 10 mei 2007, 7:14 am

zijn spacers geen oplossing. alleen dan moet je wel rekening houden met apk problemen. je velgen mogen niet buiten je wielkas gaan uitsteken

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 13 mei 2007, 4:35 pm

Ik heb spacers en geen problemen gehad met de APK. Ze steken dan ook niet uit.
Wel een tip koop die van H&R op maat gemaakt voor de Puma. Ik heb eerst universele gekocht, met als gevolg dat die niet goed paste, de garage zonder overleg de gaten heeft uitgeboord. Ik wist dit dus niet en later bleek dat ze waren verschoven: banden verkeerd afgesleten, en nog meer dingen die waarschijnlijk daardoor kapot zijn gegaan: nota van 600 euro... :shock:

En mijn 17inch velgen passen niet helemaal blijkt, terwijl ze onder een Puma vandaan komen en die gozer zei dat ze bij hem niet aanliepen, maar bullshit dus. Verkeerde et-waarde helaas...maar goed, doe ze toch niet weg, zijn ze veel te mooi voor :wink:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 02 jun 2007, 4:14 pm

je lagers worden wel anders belast maar bij normalen spacers dus niet van 10 cm of dergelijke is het niet echt een probleem

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 02 jun 2007, 6:37 pm

Die van mij zijn 10 mm per stuk ff uit mijn hoofd en bestaan uit 2 schijven van 5 mm per kant. Iets van ? 88 dacht ik. Ik heb ze in Leiderdorp bij Rijsbergen gekocht, krijg je 10% korting. Zij verkopen alles van autostyle oa. Je hebt ook veel grotere/bredere spacers, maar dat is funest voor je lagers...
Mocht ik ze voor je halen in Leiderdorp voor je met korting moet je het maar zeggen :wink:

Plaats reactie