Fiesta ST velgen onder de Puma

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Sjon

Fiesta ST velgen onder de Puma

Bericht door Sjon » do 12 jun 2014, 7:45 am

Jullie mening doen of niet? Fiesta ST velgen onder de Puma
Afbeelding

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Fiesta ST velgen onder de Puma

Bericht door Harry » do 12 jun 2014, 8:30 am

Sjon ik vind de st velgen zeker goed staan onder de puma, maar zoals je weet is dit ook ieder zijn smaak, dus ik zou zeggen vind je ze zelf goed staan ga er voor.
Afbeelding

Sjon

Re: Fiesta ST velgen onder de Puma

Bericht door Sjon » do 12 jun 2014, 10:55 am

Het blijft idd persoonlijk wat mooi is en wat niet. Ik twijfel nog een beetje dus dan is het wel prettig om te weten dat ik niet een hele rare smaak heb ;-)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Fiesta ST velgen onder de Puma

Bericht door pumamartin » do 12 jun 2014, 7:30 pm

ik vind ze mooi staan 8)
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

mdo

Re: Fiesta ST velgen onder de Puma

Bericht door mdo » za 14 jun 2014, 9:36 am

ik vind ze ook mooi staan maar wat harry al zij dit blijft natuurlijk ieder zijn eigen smaak. dus ik zal ook willen adviseren om te kijken of je ze zelf mooi vind of niet. en als je het zelf mooi vind maakt het toch niks uit wat een ander er van zegt.

Sjon

Re: Fiesta ST velgen onder de Puma

Bericht door Sjon » zo 15 jun 2014, 9:35 pm

Ik denk dat ze het toch niet gaan worden. Vind ze er, hoe vaker ik er naar kijk, steeds beter onder staan, maar ben ik bang dat de rijeigenschappen van de Puma teveel worden aangetast met 17''. Daarnaast worden de banden ook wel een erg dure bezigheid met 17''. Nou ja dan heb ik het volgende probleem 15'' zoeken welke om de 300mm schijven passen. Schijnen wel verschillende motorsport velgen te zijn die passen... Ik ga eens op zoek

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Fiesta ST velgen onder de Puma

Bericht door pumamartin » ma 16 jun 2014, 2:59 pm

Ik vind dat het weinig uitmaakt of je 17" 205/45 rijdt, (ik ben zeer te vrede mee) dan heb ik het over het over dagelijks gebruik.
Circuit is minder.
Uiteraard heb je plattere banden-minder comfort. Maar daar ga ik voor als ik echt heel oud ben :mrgreen:
Als je je aan de velg/banden maten houd welke voor de Puma gelden is er geen enkel probleem.

Ik heb uiteraard 15" gereden, vind ik persoonlijk te klein voor de Puma. Lees- vind ik niet echt mooi.
Onder mijn zilvere had ik 16" met 215/40 banden.
Dat vind uiteindelijk ik de beste optie voor de Puma.
Ik wilde, toen ik de blauwe kocht, persé 17"hebben omdat ik toen 'weer eens wat anders wilde", na bijna 6 jaar de 16".
Ik heb daar, naast dagelijks gebruik, heel wat rondjes op het circuit mee gereden. Ik vond toen de Fulda carat extremo echt top. Moest toen overstappen omdat ze niet meer gemaakt werden.
Mocht ik ooit nog eens andere velgjes kopen dan worden het weer 16".

Als je 15" wil blijven rijden kun je natuurlijk ook voor 280 mm schijven ipv 300 mm gaan, die passen zekeren zijn ook meer dan toerijkend.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Sjon

Re: Fiesta ST velgen onder de Puma

Bericht door Sjon » di 17 jun 2014, 11:29 pm

Hard, stoer en oncomfortabel daar heb ik de Ka al voor. Dat is ook de reden dat de 16'' weer van de Puma af moeten.

Ik ben het wel eens dat de wielkasten beter gevuld lijken met een maatje meer.

Plaats reactie