Wiel in achterbak

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Wiel in achterbak

Bericht door Iceman » za 11 apr 2009, 11:00 am

Dit is misschien een aparte vraag maar mijn Puma staat in een garage 7 km verderop waardoor ik niet even kan gaan "passen" ...

Het reservewiel hangt (normaal) op een plaat onder je wagen en deze kun je laten zakken door van binnenuit in je kofferbak aan een spindel te draaien.

Kun je een reservewiel in je achterbak leggen zonder de bank naar voren te hoeven klappen ???
Afbeelding

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Re: Wiel in achterbak

Bericht door Sjoerd102 » za 11 apr 2009, 11:19 am

Iceman schreef:Dit is misschien een aparte vraag maar mijn Puma staat in een garage 7 km verderop waardoor ik niet even kan gaan "passen" ...

Het reservewiel hangt (normaal) op een plaat onder je wagen en deze kun je laten zakken door van binnenuit in je kofferbak aan een spindel te draaien.

Kun je een reservewiel in je achterbak leggen zonder de bank naar voren te hoeven klappen ???
Met gemak :!: Heb dit al vanaf de aanschaf van mijn puma. Aangezien mijn puma verlaagd is, Wil ik niet het risico lopen dat op een drempel mijn reservewiel blijft haken, of dat ik hem met een lekke band er niet meer onderuit geschoven krijg.
Hou er wel rekening mee dat je wel een stuk minder ruimte hebt in je kofferbak voor overige spullen.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » za 11 apr 2009, 12:11 pm

Thanks,

Ik heb een reserve-reserve wiel (een extra reservewiel dus) en ik overweeg om 'm volgende week bij de Zeeland toertocht achterin te gooien voor 't geval ??n van de "buikschuivertjes"zonder reservewiel lekrijdt.

Kijk wel ff of ik 'm mee neem.
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 11 apr 2009, 3:18 pm

Past zeker! Ik had hem onder de auto weggehaald omdat ik anders mijn neonbuis er niet goed kon plaatsen :wink: Heb 'm nu er wel uit omdat ik een subwoofer achterin heb liggen. :twisted:

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » zo 12 apr 2009, 11:01 am

Ik denk dat wiel heel erg zal tegenstribbelen als hij in de kofferbak moet... :P
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

TopGear

Re: Wiel in achterbak

Bericht door TopGear » zo 12 apr 2009, 7:34 pm

Iceman schreef: Kun je een reservewiel in je achterbak leggen zonder de bank naar voren te hoeven klappen ???
Je weet het antwoord inmiddels al, maar ik weet sinds kort dat je zelfs 4 wielen probleemloos in je Puma kunt vervoeren - mits je niet erg lang bent en je stoel dus niet helemaal naar achteren hoeft te staan. Ik (1m73...) had 1 wiel in de achterbak (een tweede erbovenop gaat net niet), 1 wiel staand achter mijn stoel, 1 wiel staand achter de passagiersstoel en het 4e wiel liggend op de stoel rechtsachter, schuin op het wiel ervoor. Dus wie nog eens overweegt een nestje nieuwe velgen te halen (en niet al te lang is): het kan in dezelfde auto! 8)

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » ma 13 apr 2009, 12:02 am

Heb ooit ook eens 4 velgen met band in de puma gehad. Rugleuning van de achterbank naar voren geklapt en toen paste het. Maar geloof me, je wilt in die situatie geen noodstop maken.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » ma 13 apr 2009, 8:56 am

Bij bank naar voren passen er zonder problemen vier wielen in.
Meermaals gedaan.
Afbeelding

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » ma 13 apr 2009, 12:35 pm

Iceman schreef:Bij bank naar voren passen er zonder problemen vier wielen in.
Meermaals gedaan.
sluit ik me bij aan!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 13 apr 2009, 1:01 pm

Mijn grote 17inc velgen pasten zelfs met band erin. Drie achterin met bank naar voren geklapt (en een subwoofer) en de laatste band naast me op de bijrijders stoel. De 15inc bandjes pasten wel allemaal achterin (maar volgens mij was dat nog voor de tijd van de boemboembox achterin :twisted:

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » ma 13 apr 2009, 4:45 pm

Iceman schreef:Bij bank naar voren passen er zonder problemen vier wielen in.
Meermaals gedaan.
Ik heb ook niet gezegd dat het niet past, maar dat het wel levensgevaarlijk kan zijn, moet je plots een noodstop maken.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 13 apr 2009, 6:02 pm

maar desondanks zal wiel het niet leuk vinden.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » di 14 apr 2009, 7:46 am

pumamartin schreef:maar desondanks zal wiel het niet leuk vinden.
:giegel: ...volgens mij ook niet :wink:

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » di 14 apr 2009, 10:22 am

Gewoon wat valium door z'n bier ... spartelt ie minder tegen.

:lol:

Snap Liets opmerking niet helemaal ... een wiel met een 17" velg heeft toch dezelfde buiten-afmeting als een wiel met een 15" velg ... de wang van de banden is gewoon wat lager ... toch ???
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 15 apr 2009, 7:37 am

hoe kan het dan dat mijn puma met 15 inch banden nogal lager ligt dan met mijn 17inc banden :roll:
(en nee dat is niet alleen het geval met die circuitbanden, waarvan de banden achter een grotere maat zijn dan die van voor :rasp: )

Plaats reactie