binnenkant velgen poetsen...

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
TopGear

binnenkant velgen poetsen...

Bericht door TopGear » zo 05 apr 2009, 4:44 pm

Ja het is misschien voor sommigen wat onzinnig, maar die klaverbladvelgen heb ik er nu af en ik vond het vandaag wel een lekkere dag om ze 'ns flink schoon te krijgen. Vooral aan de binnenkant, want buiten was er eigenlijk niet zoveel mee aan de hand 8)

Nu viel dat met de velgen die aan achterkant hingen nog wel mee, maar die aan de voorkant... Oei oei oei. Wat een slijpsel zit daar aangekoekt zeg, bijna niet schoon te bikken.

Inmiddels heb ik er voor vandaag weer ff genoeg van - en ze zijn een heel stuk schoner geworden trouwens, het is niet bepaald zinloos geweest, maar heeft het zin om er 'n keer een hogedrukreiniger op te zetten, of doet dat meer kwaad dan goed?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » zo 05 apr 2009, 10:07 pm

kan geen kwaad lijkt mij als er iig geen lak los zit...

maar dan gaat het voreg of laat toch los, dus spuiten maar
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

TopGear

Bericht door TopGear » za 25 apr 2009, 7:56 pm

Jacco schreef:Hoe is het afgelopen met je velgen???
Ben wel benieuwd naar een update....
Whoops sorry, lees dit wat later, erg druk geweest. Heb er nog geen moer aan gedaan om je de waarheid te bekennen... De velgen liggen in de kelder vooral van buiten mooi te zijn. Van binnen is het vooral bij twee velgen wat minder, maar ik ga er voorlopig ook geen halszaak van maken.

Goed dat je zegt dat hogedruk misschien geen fijne optie is. Ik heb als velgenreiniger gewoon het eerste het beste flesje van de Halford's, zijn er betere spullen?

Thanx,

TopGear

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 29 apr 2009, 7:32 am

die gebruik ik ook jack! superspul. je spuit het er op en het vuil loopt er zo vanaf! :wink:

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » wo 29 apr 2009, 7:39 am

ik gebruik altijd wondersteen, superspul ?n biologisch afbreekbaar... kan je gelijk je halve huis mee poetsen :P

http://www.wondersteen.com/ned/

puma17zetec

Bericht door puma17zetec » do 30 jul 2009, 7:08 pm

sorry voor het ophalen van dit topic

maar ik heb kunststof reiniger gebruikt van 1 of ander goedkoop merk dat busje kostte me 2 euro en heb ik me velgen mee vol gespoten en toen met een doek erover heen daarna meteen hogedrukspuit erop bij wap wasbeer en was helemaal perfect schoon en na die paar maanden nog steeds geen last van afbladerende verf ofzo dus heeft goed gewerkt.

alleen worden ze wel weer gauw vies pfff elke week kan ik ze doen als ik wil dus heb het verplaatst naar 1 keer in de maand.

groetjes

glenn

Plaats reactie