Hoeveel BAR op originele banden/velgen

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Wolf

Hoeveel BAR op originele banden/velgen

Bericht door Wolf » wo 25 mar 2009, 6:45 pm

Beetje gare / domme vraag maar aangezien ik nieuw ben in t puma gebeuren ;)

Graag een antwoord op de vraag :D

hoeveel bar in de wielkes... mijn puma/wolf staat op de originele velgen en voor zover ik weet met de originele banden maat...

Moet ze morgen denk ik ff oppimpen eh oppompen dus...

thanks

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » wo 25 mar 2009, 7:00 pm

Bij R15
Normaal beladen voor 2.0 en achter 1,9 Bar
Maximaal beladen voor 2,5 en achter 2,8 Bar.

Voor R14 winterbanden 2,2/1,8 en 2,4/2,8 Bar

Staat oa in het handboek op pag 145, als je dat niet hebt kun je 't downloaden, zie ander topic.

Niet te veel lucht er in douwen anders gaat 't BOEM !
Afbeelding

Wolf

Bericht door Wolf » wo 25 mar 2009, 7:13 pm

Thanks Ice!!!

Heb wel een manual alleen die is int deutsch ;) hahaha en die lag in de auto en t regende...

heb online gezocht en ook in het pdfje gekeken maar kon t nie vinden :S

Thanks nogmaals!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 26 mar 2009, 9:15 am

Mij is altijd verteld 2,2, en dat staat volgens mij ook op de info bordjes bij de luchtapparaatjes. Ik rij half stad en half snelweg, niet vol beladen.

Wolf

Bericht door Wolf » do 26 mar 2009, 9:40 am

gabbagirl schreef:Mij is altijd verteld 2,2, en dat staat volgens mij ook op de info bordjes bij de luchtapparaatjes. Ik rij half stad en half snelweg, niet vol beladen.
hmmm strange... ja ik dacht ookal wel dat bij t pomp apparaat een label zou zijn met auto's erop maar dat verschilt nogal...

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 26 mar 2009, 9:49 am

Wolf schreef:
hmmm strange... ja ik dacht ookal wel dat bij t pomp apparaat een label zou zijn met auto's erop maar dat verschilt nogal...
bij tankstations langs de snelweg hangt altijd (of hoort altijd) een bord te hangen :wink: En de puma staat daar ook op dussss :wink:

paultje

Bericht door paultje » do 26 mar 2009, 10:14 am

Mij is verteld dat je met 195/50/15 2.5 bar moet pompen.

crz

Bericht door crz » do 26 mar 2009, 1:02 pm

Dealer had bij de aanschaf van de puma (ben 2e eigenaar) er in geschreven: voor 2.2, achter 2.1. Dus dat doe ik dan maar braaf :wink:.

Wolf

Bericht door Wolf » do 26 mar 2009, 1:21 pm

thanks again everybody! ik hou t inderdaad ook op 2.2 en 2.1

TopGear

Bericht door TopGear » zo 29 mar 2009, 10:44 am

Jacco schreef:Ik pomp mijn bandjes (ook originele maat) altijd op tot 2.3 bar, maak geen verschil tussen voor- of achteras trouwens.
Heb zelf gemerkt dat als ik er minder in doe de stuurprecizie minder word en zelfs onderstuur bij een "actieve" rijstijl :twisted:.
En als ik er meer in pomp ook onderstuur en zelfs overstuur bij teveel lucht (m'n hart zat in m'n keel... :shock:) en 't comfort gaat dan ook flink achteruit als je ze harder oppompt.
Enfin, zo doe ik 't dus... :-D
Ben benieuwd, ik heb ze net ook alle vier op 2,3 gezet, laat nog wel 'ns weten hoe het bevalt. Het eerste rondje was in ieder geval weer veel te kort, zoals je altijd eigenlijk te kort in je Puma rijdt 8)

Plaats reactie