Bandenmerken

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » wo 11 feb 2009, 1:42 pm

Dat zei ik ook niet Dennis, was gewoon in het algemene bedoeld want ze worden nog al eens vergeten.
Ik denk ook dat Liedewij graag chroom vents heeft.(zitten er nu ook in)
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 11 feb 2009, 7:05 pm

klopt....ik kijk nog ff wat mijn garage kan regelen.

@ dennis: waar is dat..de montage? ivm de km's :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 13 feb 2009, 10:05 am

Mijn garage kan de banden regelen voor ? 101,-- ps. Dus ik ga het daar laten doen :wink: Thnx iig Dennis voor het navragen!! Over een weekje of 2 (ligt eraan hoe snel ze ze hebben), heeft Pummie weer nieuwe bandjes!! :cheerlie:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 22 feb 2009, 1:46 pm

de uniroyal rainsport 2 banden liggen er op! En tot nu toe geen klachten :lol: Ze zien er ook nog eens prima uit..mooi profiel. En ik heb weer lekker grip. Het regende aardig laatst, maar ze doen goed hun werk. Thnx voor de tips guys!

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » ma 23 mar 2009, 8:57 pm

OOOOOOOOOOOOOOWWWWWW NNNNNNOOOOOOOOOOWWWW, toch geen uni's onder je Pumie... "The raintire" zeggen ze dan, ik heb nog nooit banden gezien die zo hard schuiven als 't regent. En euh, ze zijn versleten voor je 't weet. In de garage waar ik werk verkopen we die ook. Bij het monteren merk je 't al, een zeer zwakke flank, vrij hard rubber dat dus toch als sneeuw voor de zon verdwijnt...
Voor mij is er maar ??n merk voor straatgebuik: Michelin!
'k Heb net nieuw schoeisel voor m'n racepuma gekocht in Engeland, Toyo R888. Als het zondag in Assen goed weer is ga 'k ze al eens testen, als 't regent zijn het straatbandjes van Fulda en Bridgestone. Daar heb ik nog niet mee op circuit gereden, afwachten dus...

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 23 mar 2009, 9:06 pm

maar ja die toyo's mogen niet op straat of op de nurburgring(word wel veel me gereden maar blijft openbare weg dus niet toegestaan)
maar wel verlijdelijk om ze een keer teproberen voor verschil met straat legale banden :wink:

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » ma 23 mar 2009, 9:26 pm

Mis R.A.T., de Toyo 's hebben tot mijn grote verbazing een DOT goedkeuring. In Belgi? volstaat dat om op straat te mogen rijden. Al raad ik het niet aan, ik denk dat ze bij regenweer niet echt de grip bieden die je nodig hebt. Een circuitband moet je ook op temperatuur kunnen houden h?, dat is op straat ook al niet haalbaar...

En euh, via de site van Camskill besteld, 195/50/R15 voor 74 euro/stuk zonder verzendingskosten! :party:
Laatst gewijzigd door WB Motorsport op ma 23 mar 2009, 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 23 mar 2009, 9:42 pm

:oops: is inderdaad straat legaal
maar dan nog zit teveel op de openbare weg voor dit soort geintjes :cry3: en rij met de auto naar circuit en niet op ambulanse

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » ma 23 mar 2009, 9:49 pm

Dat klopt hoor, ik breng m'n racepuma op m'n takelwagen mee. Op de openbare weg is het wel te gek. Op m'n straatpuma heb ik ook gewone banden staan.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 24 mar 2009, 10:09 am

WB Motorsport schreef:OOOOOOOOOOOOOOWWWWWW NNNNNNOOOOOOOOOOWWWW, toch geen uni's onder je Pumie... "The raintire" zeggen ze dan, ik heb nog nooit banden gezien die zo hard schuiven als 't regent. En euh, ze zijn versleten voor je 't weet. In de garage waar ik werk verkopen we die ook. Bij het monteren merk je 't al, een zeer zwakke flank, vrij hard rubber dat dus toch als sneeuw voor de zon verdwijnt...
nou martin heeft ze er anders ook onder liggen en die heeft goede ervaringen ermee, en ik tot nu toe ook. En ik ken nog anderen... dusss... :roll:

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » di 24 mar 2009, 4:59 pm

Dan zijn jullie rustige en voorbeeldige bestuurders, mag ik dan wel besluiten :wink: Ik heb er zelf niet zo 'n geweldige ervaring mee en voor onze klanten probeer ik toch ook steeds iets anders voor te stellen. Een redelijk goedkope en toch goeie band is Kleber, dat is zo wat de goedkopere Michelin. Ze worden in de zelfde fabriek gemaakt en hebben hetzelfde karkas. Onder de Puma van mijn broer liggen nu Goodyear banden, daar is hij ook tevreden over.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 24 mar 2009, 5:20 pm

welke good year ? f1?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 24 mar 2009, 6:23 pm

WB Motorsport schreef:Dan zijn jullie rustige en voorbeeldige bestuurders, mag ik dan wel besluiten :wink:
:yes: :auto:
de circuitdagen van pummie zijn toch voorbij...en bovendien had ik voor het circuit andere leuke bandjes :lol: :twisted:

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » di 24 mar 2009, 7:41 pm

R.A.T. RACING schreef:welke good year ? f1?
Ik heb me grandioos vergist :oops: , het zijn BF Goodridge-kes. Ik ben vorige week een setje wielen gaan bijhalen voor m'n racepuma en daar staan 2 goodyear bandjes op. Ik weet niet precies welk type. Je kan het zondag zelf even zien hoor, ze staan er al op.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 24 mar 2009, 8:17 pm

WB Motorsport schreef:OOOOOOOOOOOOOOWWWWWW NNNNNNOOOOOOOOOOWWWW, toch geen uni's onder je Pumie... "The raintire" zeggen ze dan, ik heb nog nooit banden gezien die zo hard schuiven als 't regent. En euh, ze zijn versleten voor je 't weet. In de garage waar ik werk verkopen we die ook. Bij het monteren merk je 't al, een zeer zwakke flank, vrij hard rubber dat dus toch als sneeuw voor de zon verdwijnt...
Voor mij is er maar ??n merk voor straatgebuik: Michelin!
'k Heb net nieuw schoeisel voor m'n racepuma gekocht in Engeland, Toyo R888. Als het zondag in Assen goed weer is ga 'k ze al eens testen, als 't regent zijn het straatbandjes van Fulda en Bridgestone. Daar heb ik nog niet mee op circuit gereden, afwachten dus...

Voor mij niet te herkennen WB...
Ik kan niet zeggen dat altijd rustig rij :mrgreen:
En ben zeer tevreden over de Uniroyal rainsport 2..

Ik heb zeer slechte ervaring met Michelin Exelero.. Had ik onder mijn zilvere
Op droge weg, Nordschleife mn, vrijwel constant gierende bandjes.. zoekend naar grip en ik ben er van overtuigd dat dit ook de oorzaak van mijn ongeluk geweest is. op nat wegdek onvoldoende grip.

Ik rij ook geen circuit meer en heb met de Uniroyals niet op een circuit gereden.
Voor de Michelins had ik Fulda Carat Extremo daar heb ik wel 20 rondes mee op de ring gereden en die hadden echt super grip.
Zelfs tijdens normaal gebruik merkte ik het verschil met de Michelins.

En ik vind het gevoel dat ik heb met de Unriroyal rainsport 2 ook.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie